Οι πωλήσεις το 2021 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ (6,2 δισεκατομμύρια δολάρια), πάνω από το προηγούμενο ανώτατο όριο των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ πριν από δύο χρόνια πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, δήλωσε ο Jean-Marie Barillere, πρόεδρος του ομίλου βιομηχανίας σαμπάνιας UMC.
«Ήταν τεράστιο και τόσο απροσδόκητο που έχουμε δει κάποιες βλάβες στην αλυσίδα εφοδιασμού, όπως σε κάθε είδους άλλα προϊόντα αυτή τη στιγμή», είπε.
Η βιασύνη να απολαύσουν ξανά το διάσημο αφρώδες κρασί θα μπορούσε να αφήσει λίγους λάτρεις της σαμπάνιας κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του τέλους του έτους.
Η σαμπάνια παρουσίαζε ήδη το μεγαλύτερο επίπεδο εκτός αποθέματος μεταξύ των μεγάλων κατηγοριών παντοπωλείων στα γαλλικά σούπερ μάρκετ στις αρχές Νοεμβρίου, σύμφωνα με την εταιρεία λιανικής Nielsen.
Στην ειδική του κάβα σαμπάνιας στο κέντρο του Παρισιού, ο Benoit Melendez βλέπει επίσης να τελειώνουν οι παραδόσεις από ορισμένους προμηθευτές.
«Ο φόβος μου είναι να μην μπορέσω να ικανοποιήσω πελάτες που ψάχνουν συγκεκριμένα πράγματα…και δεν τα καταφέρουν να τα βρουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου».
Το τσίμπημα στις προμήθειες δεν αντιπροσωπεύει μια υποκείμενη έλλειψη, με τους παραγωγούς σαμπάνιας να διατηρούν μεγάλα αποθέματα που μπορούν να αξιοποιηθούν για να αναμειχθούν σταδιακά για νέα μπουκάλια.
Η πίεση στη διαθεσιμότητα συνέβαλε στις θεαματικές πωλήσεις του 2021, με τις τιμές να αναθεωρούνται προς τα πάνω από ορισμένους παραγωγούς κατά τη διάρκεια του έτους, σύμφωνα με τον Melendez.
Η αναβίωση της ζήτησης σαμπάνιας είναι μέρος μιας ευρύτερης οικονομικής ανάκαμψης καθώς οι καταναλωτές βγήκαν από τα lockdown που επιβλήθηκαν κατά τη διάρκεια των προηγούμενων κυμάτων της πανδημίας.
Οι οικονομολόγοι και οι επενδυτές είναι, ωστόσο, επιφυλακτικοί ότι η παραλλαγή Omicron θα προκαλέσει εκ νέου στασιμότητα της δραστηριότητας, ιδιαίτερα στην Ευρώπη όπου ορισμένες κυβερνήσεις έχουν εισαγάγει νέα μέτρα καραντίνας.
Ωστόσο, ο Barillere βλέπει μια ετοιμότητα να γιορτάσει στο σπίτι, που καλλιεργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, διατηρώντας τη ζήτηση σαμπάνιας ακόμα κι αν οι χώροι κλείσουν ξανά, μια άποψη που συμμερίζεται η Melendez.
«Από όταν ήρθαν τα εμβόλια, καθώς και το τέλος του καλοκαιριού, οι άνθρωποι λένε ότι θα πρέπει να ζήσουμε με αυτό και αυτό σημαίνει απλά να ζούμε», είπε ο Melendez.
Πηγή: reuters.com