Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η νέα τάση του κλάδου αλκοολούχων ποτών ακούει στο όνομα Premiumisation

Τα τελευταία χρόνια, η τάση του premiumization έχει γίνει βασικός μοχλός για την αύξηση της αξίας στις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών σε όλο τον κόσμο, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο συναρπαστικές και υψηλής ποιότητας εμπειρίες, αλλά και επιλογές που ταιριάζουν στα γούστα τους.

Ο όρος premiumisation περιγράφει την ευρεία τάση των καταναλωτών να αλλάζουν και να επιλέγουν περισσότερο τα premium προϊόντα αναζητώντας μοναδικές και αυθεντικές γευστικές εμπειρίες. Τα τελευταία χρόνια, η τάση του premiumization έχει γίνει βασικός μοχλός για την αύξηση της αξίας στις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών σε όλο τον κόσμο, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο συναρπαστικές και υψηλής ποιότητας εμπειρίες, αλλά και επιλογές που ταιριάζουν στα γούστα τους.

Απ’ όλα τα οινοπνευματώδη, τα αλκοολούχα ποτά ανταποκρίνονται καλύτερα στην τάση premiumization χάρη στο εύρος της κατηγορίας και τη μοναδική ικανότητά τους να παράγουν σύνθετα, υψηλής αξίας, εμπνευσμένα προϊόντα που βασίζονται στον παραδοσιακό τους χαρακτήρα και τεχνικές όπως, η εκχύλιση, η ανάμειξη ή και παλαίωση. Με το trend του premiumization, ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών παρουσιάζει αύξηση της αξίας των πωλήσεων έναντι του όγκου (βλ. παρακάτω γράφημα). Η κατανάλωση premium ποτών μπορεί επομένως να συμβάλει στην ενίσχυση μιας λογικής, υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ ακολουθώντας το μότο «πίνω ποιοτικότερα, αλλά όχι περισσότερο».

Η ζήτηση των premium ποτών συνοδεύεται από άλλες αναδυόμενες τάσεις των καταναλωτών, όπως η αναζήτηση προϊόντων που ακολουθούν τους κανόνες ηθικής και είναι φιλικά στο περιβάλλον. Οι καταναλωτές αποδίδουν μεγαλύτερη αξία σε προϊόντα που μπορούν αξιόπιστα να αποδειχθούν ότι είναι αυθεντικά ή να έχουν παραχθεί με συνειδητά ηθικά τρόπο ή ακόμα η εικόνα της επωνυμίας να έρχεται σε πλήρη συνέχεια με την ευημερία των καταναλωτών.

Η τάση κατανάλωσης των premium ποτών και γενικά των επώνυμων brands, έχει και άλλες πτυχές που αξίζει να τονισθούν. Όπως για παράδειγμα από την οπτική γωνία της δημόσιας υγείας, όπου προτείνοντας ποιοτικά πρότυπα κατανάλωσης, δυνητικά αποτρέπει τους καταναλωτές από τα επικίνδυνα πρότυπα κατανάλωσης αλκοόλ και τους βοηθά να μειώσουν τις βλάβες που σχετίζονται με το αλκοόλ.
Τι χρειάζεται:

  • Παραγωγούς που δημιουργούν καινοτόμα και υπεύθυνα brands μέσω των οποίων οι καταναλωτές θα «πίνουν ποιοτικότερα, αλλά όχι περισσότερο».
  • Ένα κανονιστικό πλαίσιο που επιτρέπει τη λειτουργία μιας ανταγωνιστικής αγοράς, ενθαρρύνοντας την καινοτομία, προσφέροντας ευρεία γκάμα προϊόντων, υψηλής αξίας, απαιτώντας σαφήνεια στην επισήμανση, ιδίως όσον αφορά την προέλευσή τους.

 

Πηγή: seaop.gr

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η Wine Paris 2025 πρόκειται να μετατρέψει το Παρίσι σε παγκόσμιο κόμβο για το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά από τις 10 έως τις...

REPORTS

Το Crystal Springs της Napa Valley AVA γίνεται η 18η επίσημη ονομασία της διάσημης αμπελουργικής περιοχής. Η νέα AVA χωροθετείται σε μια λοφώδη περιοχή...

REPORTS

Οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) συνεχίζουν να επηρεάζουν το εμπόριο κρασιού με νέους και συναρπαστικούς τρόπους. Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να διαδραματίσει βασικό...

REPORTS

Ο François Bouteille ανέλαβε τη θέση του διευθυντή και ο Bertrand Minchin τη θέση του συμπροέδρου του Bureau Interprofessionnel des Vins du Centre-Loire (BIVC).

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Στην Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού την Κυριακή 10 Νοεμβρίου συμμετέχουν τα οινοποιία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας.

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...