Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το «non alcohol» η νέα τάση του κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες

Αντικείμενο ενός συνεδρίου και με παρουσία σε πολλά περίπτερα, τα NA (non alcohol) κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά, σημείωσαν μεγάλη επιτυχία στην εμπορική έκθεση Vinexpo America, Drinks America που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 8 και 9 Μαρτίου 2023.

Στα κρασιά, στα οινοπνευματώδη και στα έτοιμα προς κατανάλωση ποτά, είτε αποαλκοολωμένα είτε παραγόμενα απευθείας χωρίς αλκοόλ, η συντομογραφία NA «χωρίς αλκοόλ», έχει εισέλθει στην κοινή γλώσσα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η παρουσία τους στη Vinexpo της Νέας Υόρκης ήταν ορατή, διευκολύνθηκε από το τμήμα που προορίζεται για νέες εταιρείες, αφού η πλειονότητα των ενδιαφερομένων για το θέμα δημιουργήθηκε πριν από λιγότερο από τρία χρόνια. Με εξαίρεση βέβαια το γαλλικό «Le Petit Béret» που το άρχισε την προσέγγιση των ΝΑ το 2013 ο καλύτερος σομελιέ της Γαλλίας το 2004, Dominique Laporte.

 

Κανένας ρυθμιστικός περιορισμός για τα μη αλκοολούχα

Αρκετοί εκθέτες εξέθεσαν μερικά κρασιά χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ ή χωρίς αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένου του νοτιοαφρικανικού οινοποιείου Perdeberg με το Chenin Blanc 8,5° ή ο Fabien Revol (Domaine Brau in Ardèche) ο οποίος «τοποθετείται ως ο οινοποιός που ασχολείται με την επέκταση του πνεύματος του οίνου». Ο τελευταίος πιστεύει ότι «η ζύμωση φέρνει έναν χαρακτήρα που λείπει από προϊόντα με βάση το γλεύκος». Βρήκε διανομέα που εισάγει μόνος του, αφού δεν υπάρχουν κανονισμοί για τα μη αλκοολούχα προϊόντα. Η επιλογή αυτή αποτελεί ένα κρίσιμο σημείο που επιτρέπει μια πολύ γρήγορη εμπορική επιτάχυνση.

 

Διαφοροποίηση για τους παραγωγούς

Αρκετά περίπτερα παρουσίασαν αποκλειστικά μη αλκοολούχα προϊόντα, όπως το Surely. «Είμαστε στον 3ο χρόνο μας και προς το παρόν διανέμονται τα προϊόντα μας μόνο στο κύκλωμα τροφίμων, θέλουμε να μπούμε όμως στον κόσμο του κρασιού. Οι μεγάλοι σομελιέ αναζητούν τα προϊόντα μας», εξηγεί η Brenda Godinez, υπεύθυνη μάρκετινγκ. Παρών, επίσης, ο Zero Proof, ένας διαδικτυακός εισαγωγέας, διανομέας και χονδρέμπορος με έδρα τη Γεωργία που κάνει την πρώτη του έκθεση για να βρει πελάτες, αλλά κυρίως και για να αποκτήσει επαφές. Για τον συνεργάτη του, Sean Goldsmith ισχύει ότι: «Το λιανικό και διαδικτυακό εμπόριο αυξάνεται, οι πωλήσεις μέσω χονδρεμπόρων θα αυξηθούν». Ο πιο πεπεισμένος για το μέλλον των NA είναι αναμφίβολα ο Nick Bodkins, ήδη επικεφαλής 11 καταστημάτων με το εμπορικό σήμα Boisson, εκ των οποίων 6 στη Νέα Υόρκη. Προσκεκλημένος να διοργανώσει ένα συνέδριο στη Vinexpo, δηλώνει ξεκάθαρα ότι τα NA κρασιά σας επιτρέπουν να «παραμένετε υπό έλεγχο και να αποφύγετε τις επιπτώσεις του αλκοόλ ως μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής». Προς το παρόν, η Boisson διαθέτει τα προϊόντα της 50% online, 50% λιανική, αλλά στοχεύει να μετακινηθεί στο 30/30/30 πριν από το τέλος του έτους προσθέτοντας τη διανομή. Επισημαίνει ότι το 90% των πελατών της είναι καταναλωτές αλκοόλ, αλλά πάνω από όλα είναι καταναλωτές “μεγάλων” κρασιών. Ανησυχώντας για τη φυσική τους κατάσταση και την ικανότητά τους να εργαστούν, προτιμούν ένα ποιοτικό μη αλκοολούχο κρασί από ένα συνηθισμένο κρασί για τις μέρες που δεν καταναλώνουν “μεγάλα” κρασιά. Βλέπει επίσης τα μη αλκοολούχα προϊόντα ως μια εξαιρετική ευκαιρία διαφοροποίησης για τους αμπελουργούς που αγωνίζονται.

Ο Nick Bodkins, δημιουργός της Boisson, υποστήριξε την άποψη, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου στη Vinexpo America Drink, ότι τα ΝΑ «no alcohol» κρασιά θα προσθέσουν στην κατανάλωση κρασιού και δεν θα την αντικαταστήσουν.

 

ΠΗΓΗ: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Μετά από μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από απότομη σκλήρυνση των εμπορικών συνθηκών τόσο διεθνώς όσο και εγχώρια, η αυστραλιανή βιομηχανία οίνου ζητά έκτακτα μέτρα....

REPORTS

Ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου χαιρετίζει τη συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη νέα Δέσμη Μέτρων για το κρασί που επιτεύχθηκε χθες. Η Δέσμη Μέτρων...

REPORTS

Τα μη αλκοολούχα κρασιά τα γνωστά «00» κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, όμως η απουσία αλκοόλ στερεί αναπόφευκτα ένα κομμάτι της πολυπλοκότητας...

REPORTS

Το γαλλικό Υπουργείο Γεωργίας ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ότι θα παράσχει στην οινοβιομηχανία πρόσθετη στήριξη ύψους 130 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω εκρίζωση...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Το VINSANTO MIKRA THIRA είναι ο πρώτος επιδόρπιος οίνος του οινοποιείου, μια δημιουργία που εξελίχθηκε με αργό ρυθμό και υπομονή...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τα ΒορΟινά των Χριστουγέννων έρχονται να αναδείξουν το αίσθημα της ανθρωπιάς και αλληλεγγύης και να μας θυμίσουν ότι οι γιορτές είναι για να μοιράζεσαι!...