Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το «non alcohol» η νέα τάση του κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες

Αντικείμενο ενός συνεδρίου και με παρουσία σε πολλά περίπτερα, τα NA (non alcohol) κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά, σημείωσαν μεγάλη επιτυχία στην εμπορική έκθεση Vinexpo America, Drinks America που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 8 και 9 Μαρτίου 2023.

Στα κρασιά, στα οινοπνευματώδη και στα έτοιμα προς κατανάλωση ποτά, είτε αποαλκοολωμένα είτε παραγόμενα απευθείας χωρίς αλκοόλ, η συντομογραφία NA «χωρίς αλκοόλ», έχει εισέλθει στην κοινή γλώσσα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η παρουσία τους στη Vinexpo της Νέας Υόρκης ήταν ορατή, διευκολύνθηκε από το τμήμα που προορίζεται για νέες εταιρείες, αφού η πλειονότητα των ενδιαφερομένων για το θέμα δημιουργήθηκε πριν από λιγότερο από τρία χρόνια. Με εξαίρεση βέβαια το γαλλικό «Le Petit Béret» που το άρχισε την προσέγγιση των ΝΑ το 2013 ο καλύτερος σομελιέ της Γαλλίας το 2004, Dominique Laporte.

 

Κανένας ρυθμιστικός περιορισμός για τα μη αλκοολούχα

Αρκετοί εκθέτες εξέθεσαν μερικά κρασιά χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ ή χωρίς αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένου του νοτιοαφρικανικού οινοποιείου Perdeberg με το Chenin Blanc 8,5° ή ο Fabien Revol (Domaine Brau in Ardèche) ο οποίος «τοποθετείται ως ο οινοποιός που ασχολείται με την επέκταση του πνεύματος του οίνου». Ο τελευταίος πιστεύει ότι «η ζύμωση φέρνει έναν χαρακτήρα που λείπει από προϊόντα με βάση το γλεύκος». Βρήκε διανομέα που εισάγει μόνος του, αφού δεν υπάρχουν κανονισμοί για τα μη αλκοολούχα προϊόντα. Η επιλογή αυτή αποτελεί ένα κρίσιμο σημείο που επιτρέπει μια πολύ γρήγορη εμπορική επιτάχυνση.

 

Διαφοροποίηση για τους παραγωγούς

Αρκετά περίπτερα παρουσίασαν αποκλειστικά μη αλκοολούχα προϊόντα, όπως το Surely. «Είμαστε στον 3ο χρόνο μας και προς το παρόν διανέμονται τα προϊόντα μας μόνο στο κύκλωμα τροφίμων, θέλουμε να μπούμε όμως στον κόσμο του κρασιού. Οι μεγάλοι σομελιέ αναζητούν τα προϊόντα μας», εξηγεί η Brenda Godinez, υπεύθυνη μάρκετινγκ. Παρών, επίσης, ο Zero Proof, ένας διαδικτυακός εισαγωγέας, διανομέας και χονδρέμπορος με έδρα τη Γεωργία που κάνει την πρώτη του έκθεση για να βρει πελάτες, αλλά κυρίως και για να αποκτήσει επαφές. Για τον συνεργάτη του, Sean Goldsmith ισχύει ότι: «Το λιανικό και διαδικτυακό εμπόριο αυξάνεται, οι πωλήσεις μέσω χονδρεμπόρων θα αυξηθούν». Ο πιο πεπεισμένος για το μέλλον των NA είναι αναμφίβολα ο Nick Bodkins, ήδη επικεφαλής 11 καταστημάτων με το εμπορικό σήμα Boisson, εκ των οποίων 6 στη Νέα Υόρκη. Προσκεκλημένος να διοργανώσει ένα συνέδριο στη Vinexpo, δηλώνει ξεκάθαρα ότι τα NA κρασιά σας επιτρέπουν να «παραμένετε υπό έλεγχο και να αποφύγετε τις επιπτώσεις του αλκοόλ ως μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής». Προς το παρόν, η Boisson διαθέτει τα προϊόντα της 50% online, 50% λιανική, αλλά στοχεύει να μετακινηθεί στο 30/30/30 πριν από το τέλος του έτους προσθέτοντας τη διανομή. Επισημαίνει ότι το 90% των πελατών της είναι καταναλωτές αλκοόλ, αλλά πάνω από όλα είναι καταναλωτές “μεγάλων” κρασιών. Ανησυχώντας για τη φυσική τους κατάσταση και την ικανότητά τους να εργαστούν, προτιμούν ένα ποιοτικό μη αλκοολούχο κρασί από ένα συνηθισμένο κρασί για τις μέρες που δεν καταναλώνουν “μεγάλα” κρασιά. Βλέπει επίσης τα μη αλκοολούχα προϊόντα ως μια εξαιρετική ευκαιρία διαφοροποίησης για τους αμπελουργούς που αγωνίζονται.

Ο Nick Bodkins, δημιουργός της Boisson, υποστήριξε την άποψη, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου στη Vinexpo America Drink, ότι τα ΝΑ «no alcohol» κρασιά θα προσθέσουν στην κατανάλωση κρασιού και δεν θα την αντικαταστήσουν.

 

ΠΗΓΗ: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Δέκα χρόνια μετά την θεμελίωση της ιδέας, η έκδοση θεσμός The Top50 του Wine Trails επιστρέφει πιο ώριμη και φιλόδοξη από ποτέ. Με ανανεωμένη...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ευκολόπιοτη και σύνθετη, φιλική αλλά και «ψαγμένη» η Μαλαγουζιά δεν περνά ποτέ απαρατήρητη. Με προτάσεις που προέρχονται από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όταν μπαίνει...

REPORTS

Σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον podcast του drink business τον περασμένο μήνα, o Aυστριακός οινοποιός Lenz Maria Moser μίλησε ανοιχτά για τις δυνατότητες του λευκού...

REPORTS

Συμμετοχή της Εν.Ε.Α.Π. σε Ημερίδες της Ελληνικής Αστυνομίας με θέμα «Παράνομη διακίνηση και διάθεση αλκοολούχων ποτών στην εσωτερική αγορά, αντιμετώπισή της και επιπτώσεις στην...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Περίπου 100 χρόνια μετά της οινοποιητικής Καμπά στη Μαντινεία, το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής Μπουτάρη από τον όμιλο...

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Έναν αέρα εξορθολογισμού και ανανέωσης με σεβασμό στην παράδοση και σύγχρονα εργαλεία απολαμβάνει το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...