Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο, εξέτασε τα 625 μέλη της Liv-ex σε 44 χώρες, από νεοφυείς επιχειρήσεις έως πολύ εδραιωμένους ιστορικούς εμπόρους.
Αρχικά, διαπίστωσε ότι περισσότερο από το 54% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η παγκόσμια οικονομία θα παραμείνει η μεγαλύτερη πρόκληση της αγοράς το 2023, με λίγο λιγότερο από το ένα τρίτο (30%) να υποστηρίζει ότι μια παγκόσμια οικονομική ύφεση και περιφερειακές υφέσεις είναι πιθανό να επηρεάσουν την αγορά και το 20% ανησυχεί σχετικά με την αστάθεια του νομίσματος.
Έπειτα, τα ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας είναι η δεύτερη πιο αναφερόμενη μακροπρόκληση, που αναφέρεται από το 16% των ερωτηθέντων. Κάποιοι αναφέρθηκαν στην πρόσθετη γραφειοκρατία λόγω προγραμματισμένων αλλαγών δασμών και επισήμανσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ άλλοι αναφέρθηκαν στη συνεχιζόμενη διακοπή των κινεζικών εισαγωγών.
Ωστόσο, υπήρχε επίσης κάποια επιφυλακτική αισιοδοξία με τους εμπόρους να αναφέρουν αυξανόμενη ζήτηση για Βουργουνδία, Μπορντό, Καλιφόρνια, Πιεμόντε και σαμπάνια.
Η Βουργουνδία ήταν η περιοχή που αναφέρθηκε ως με τη μεγαλύτερη ζήτηση από το 41,8% των ερωτηθέντων, χωρίς να βοηθηθεί από τις χαμηλές αποδόσεις και τις περιορισμένες εκδόσεις της, ακολουθούμενη από τη σαμπάνια (40%), η οποία παρείχε «σημαντική αύξηση των επενδύσεων», λόγω της υψηλής ζήτησης για vintage σαμπάνια και τη μείωση της προμήθειας.
Αξίζει να αναφερθεί, ότι αυτό ήταν μπροστά από το Μπορντό, το οποίο έδειξε ότι ήταν η περιοχή με τη μεγαλύτερη ζήτηση από το 9% των ερωτηθέντων, μπροστά από την Τοσκάνη (3,6%), την Καλιφόρνια (3,6%) και το ουίσκι (1,8%).
Όσον αφορά την αυξημένη ζήτηση, το 9% είπε ότι η σαμπάνια είχε περισσότερες πωλήσεις, μαζί με το 5% στην Καλιφόρνια. Εν τω μεταξύ, οι πελάτες φαινόταν ότι ξόδευαν περισσότερα κατά μέσο όρο, αλλά οι έμποροι εξήγησαν ότι αυτό οφειλόταν στη μεγαλύτερη εστίαση στην ποιότητα και όχι στους μεγαλύτερους όγκους.
Προσβλέποντας στο μέλλον, περίπου το 14% των ερωτηθέντων αναμένει κάποιου είδους διόρθωση των τιμών στα κρασιά της Βουργουνδίας, καθώς οι τρέχουσες τιμές δεν είναι βιώσιμες μακροπρόθεσμα. Όσον αφορά το Μπορντό, οι προοπτικές είναι μικτές, με το 7% να προβλέπει αναζωπύρωση και μεγαλύτερη ζήτηση για την περιοχή, ενώ ισάριθμοι ερωτηθέντες υποστηρίζουν ότι το Μπορντό θα έχει και δεν θα έχει μια επιτυχημένη καμπάνια En Primeur το 2022.
Εν τω μεταξύ, το 60% των ερωτηθέντων περίμενε ότι ο δείκτης Liv-ex Fine Wine 100 Index –τα κορυφαία 100 κρασιά στην αγορά θα αυξηθεί το 2023, με ορισμένους να εκτιμούν αύξηση περίπου 45%, αν και η πιο απαισιόδοξη ομάδα προέβλεψε πτώση 28 %.
Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος James Miles είπε ότι το στιγμιότυπο αντιπροσώπευε «το καλύτερο δυνατό βαρόμετρο του κλίματος της αγοράς» και ήταν χαρούμενος που η προοπτική τους φαίνεται προσεκτικά αισιόδοξη, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όλοι.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com