Απόδοση: Ζήσης Πανάγος
Η California Wines ξεκίνησε τη διήμερη εκδήλωση, η οποία διήρκεσε στις 31 Οκτωβρίου, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για νέες εξαγωγικές ευκαιρίες και να δώσει σε αγοραστές και εισαγωγείς «πρωτοφανή πρόσβαση» στα κρασιά της πολιτείας.
Αρχικά, η εκδήλωση περιελάμβανε masterclasses με επικεφαλής δύο εξέχοντες εκπαιδευτές κρασιού, την Elaine Chukan Brown και την Kelli A. White, καθώς και περιπατητικές γευσιγνωσίες κρασιού και συνεδρίες δικτύωσης.
Αγοραστές και εισαγωγείς από 26 χώρες ήταν μεταξύ μιας ομάδας που επιλέχθηκε με το χέρι για αυτή την πρώτη εκδήλωση. Οι παρευρισκόμενοι αντιπροσώπευαν «υπολογίζεται ότι 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις κρασιού ετησίως», δήλωσε η Honore Comfort, αντιπρόεδρος διεθνούς μάρκετινγκ στο Ινστιτούτο Οίνου που εδρεύει στην Καλιφόρνια.
Καθώς οι πωλήσεις κρασιού εκτοξεύθηκαν στα ύψη κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας, τα κρασιά της Καλιφόρνια αγωνίστηκαν να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση στις ξένες αγορές.
Για το σκοπό αυτό, το Ινστιτούτο Οίνου έχει ξεκινήσει μια νέα εκστρατεία για την ενίσχυση των εξαγωγών κρασιού από την Καλιφόρνια. Αποτελεί μέρος της δεκαετούς στρατηγικής του Ινστιτούτου να αυξήσει τις εξαγωγικές πωλήσεις κρασιού στις ΗΠΑ σε περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030.
Η Καλιφόρνια αντιπροσωπεύει τη σημαντική πλειοψηφία των εξαγωγών κρασιού των ΗΠΑ επί του παρόντος. Ωστόσο, με μόλις το 3% των κρασιών της Καλιφόρνια να εξάγονται ετησίως, που αντιπροσωπεύουν 1,47 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαγωγικές πωλήσεις, υπάρχει αρκετός χώρος για ανάπτυξη.
Η ζήτηση είναι πολύ ισχυρή σε επίπεδο premium κρασιών
Σε μια αγορά μετά την πανδημία, ο Keith Kirkpatrick, αγοραστής του βρετανικού κρασιού Roberson και νικητής της κατηγορίας ειδικών στις ΗΠΑ στα φετινά βραβεία Decanter Retailer ανέφερε, ότι η ζήτηση για κρασί Καλιφόρνια είναι “πολύ ισχυρή σε επίπεδο premium για τις αντιληπτές κλασικές ποικιλίες από Καλιφόρνια, όπως το Pinot Noir, το Chardonnay, το Cabernet και το Syrah”.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε στο Napa Valley Marriott Hotel and Spa, υπήρχαν επίσης διαθέσιμα κρασιά εισαγωγικού έως μεσαίου εύρους.
Ο Richard Masterson, αγοραστής κρασιού για τον Όμιλο C&C, ο οποίος περιλαμβάνει προμηθευτές με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, Matthew Clark και Bibendum, είπε: “Προσπαθούμε να ενισχύσουμε τη γκάμα μας στην Καλιφόρνια και να καλύψουμε πολλά διαφορετικά μέρη της αγοράς”.
Μάλιστα, ο Masterson είπε ότι εντυπωσιάστηκε από αυτό που είχε δοκιμάσει. Σε σύγκριση με ό,τι θυμάται από προηγούμενη εμπειρία, “τα κρασιά είναι πιο συγκρατημένα, έχουν περισσότερη φρεσκάδα”, είπε, “πράγμα που είναι συναρπαστικό”.
Η Comfort είπε: «Η Καλιφόρνια είναι η τέταρτη μεγαλύτερη περιοχή παραγωγής κρασιού στον κόσμο, αλλά εξάγουμε μόλις το 3% των κρασιών μας”, κάτι που εξήγησε σημαίνει ότι “ο κόσμος δεν βλέπει μια ακριβή εικόνα της σειράς ποιοτικών κρασιών που διατίθενται από την Καλιφόρνια.”.
Τονίζοντας περαιτέρω τις δυνατότητες για τα κρασιά από την Καλιφόρνια, ο Comfort σημείωσε: “Η Γαλλία εξάγει λίγο περισσότερο από το 17% της ετήσιας παραγωγής της και από αυτό, λιγότερο από το 20% πωλείται στις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι πωλούν το 80% των εξαγωγών τους σε αγορές σε όλο τον κόσμο, κάτι που, για μένα, δείχνει ότι υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για τα κρασιά από την Καλιφόρνια”.
Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι περίπου 4.200 παραγωγοί κρασιού στην Καλιφόρνια είναι η τοπική ζήτηση.
“Η συντριπτική πλειονότητα είναι μικροί έως μεσαίοι παραγωγοί και επειδή βρισκόμαστε στη μεγαλύτερη αγορά κρασιού στον κόσμο στην Καλιφόρνια, υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση από όση μπορεί να ικανοποιηθεί. Έτσι, οι παραγωγοί πρέπει να επιλέξουν να χτίσουν την επιχείρησή τους διεθνώς”, είπε ο Comfort.