Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Στα πρότυπα της πατρίδας του Barolo και της Τοσκάνης μέσω του Terra Vino η Μακεδονία

Στα «χνάρια» του Πιεμόντε και της Τοσκάνης, φιλοδοξεί να πορευτεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, στην προσπάθεια που επιχειρεί να αποκτήσει μια αναγνωρίσιμη θέση στο χάρτη με τους ελκυστικούς οινο-γαστρονομικούς προορισμούς διεθνώς.

Το εγχείρημα υλοποιείται μέσω του διασυνοριακού έργου «Terra Vino», στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Interreg, με τη συμμετοχή  φορέων από την Ελλάδα και τη Βόρεια Μακεδονία και επικεφαλής το ελληνοϊταλικό εμπορικό επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, που μεσολάβησε για τη μεταφορά ιταλικής τεχνογνωσίας, για την αποτελεσματικότερη προώθηση του τουρισμού τοπικά, με αξιοποίηση της γαστρονομίας και της ανάπτυξης των τοπικών οίνων.

Αν και ο πήχης μπαίνει εξ αρχής ψηλά, το υπόβαθρο της Μακεδονίας στο κομμάτι της οινο-γαστρονομίας, όσο και σε εκείνο των παράλληλων δραστηριοτήτων, που μπορεί να «γευτεί» ο επισκέπτης, χαρακτηρίζεται εφάμιλλο των δύο γνωστών ιταλικών προορισμών και δικαιολογεί αν μη τι άλλο την απόπειρα υιοθέτησης τοπικά του μοντέλου ανάπτυξης τους.

«Πριν εκδηλωθεί η πανδημία του Covid σε ένα ταξίδι στην περιφέρεια του Πιεμόντε, την πατρίδα του Barolo, είδαμε ότι οι επιχειρήσεις της περιοχής προωθούσαν το κάστανο, τα αλλαντικά, τα τυριά, τα κρασιά τους και άλλα ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντα. Διαπιστώσαμε πως όλα αυτά δεν λείπουν από τη Μακεδονία. Σε αυτό το κομμάτι πραγματικά δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτε από τους Ιταλούς. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι τα προϊόντα αυτά δεν τα έχουμε εντάξει σε ένα ενιαίο «πακέτο», ώστε να προωθηθεί η περιοχή ως γαστρονομικός προορισμός, όπως το κάνει η Ιταλία», είπε στην Agrenda ο γενικός διευθυντής του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου Μάρκο Ντελαπούπα, προσθέτοντας πως «η Ιταλία είναι τουλάχιστον 20 χρόνια μπροστά από την Ελλάδα σε αυτό τον τομέα και κάλλιστα μπορούμε να δανειστούμε και να αξιοποιήσουμε την πλούσια τεχνογνωσία τους για να αναπτυχθούν παρόμοια οινο-γαστρονομικά μοντέλα και στην περιοχή της Μακεδονίας.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε ο συνομιλητής μας, «η Γουμένισσα θα μπορούσε να είναι ένα καλό παράδειγμα αγροτουριστικής εμπειρίας, το οποίο θα προσελκύσει κόσμο από το εξωτερικό. Υπάρχει βουνό, δάσος για παράλληλες δραστηριότητες όπως η ιππασία και η πεζοπορία, αλλά και ωραία οινοποιεία και πολλά εστιατόρια, που προωθούν την τοπική γαστρονομία. Γιατί λοιπόν να μην το κάνουμε; Αυτό που χρειάζεται και το έχουμε προτείνει μέσα από το έργο, είναι να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των επιχειρηματιών, των παραγωγών και των φορέων και να δημιουργηθεί μια κοινοπραξία, όπως συμβαίνει στην Ιταλία, η οποία με δράσεις προβολής και προώθησης προϊόντων, θα ανοίγει το δρόμο για τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα ακολουθούν».

«Τα οφέλη μπορούν να είναι μεγάλα και να βοηθήσουν την οικονομία της περιοχής να εξελιχθεί καλύτερα. Στο Πιεμόντε, για να καταλάβετε, μία στις τρεις θέσεις εργασίας που υπάρχει, οφείλεται στην αλυσίδα καταλυμάτων, εστιατορίων, παραγωγών και αγροτουριστικών μονάδων που δρουν γύρω από την οινογαστρονομία. Φανταστείτε τί γίνεται στην Τοσκάνη που είναι ένας παγκοσμίως γνωστός προορισμός», επισήμανε.

Στο πλαίσιο του «Terra Vino» που ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους, έχουν υλοποιηθεί ήδη μια σειρά από δράσεις όπως συμβουλευτική και σεμινάρια γύρω από την προώθηση της περιοχής ως οινογαστρονομικό προορισμό, ενώ τη Δευτέρα 1η Νοεμβρίου διεξήχθη και ένας διεθνής διαγωνισμός κρασιού. Πρόθεση του σχήματος, που υλοποιεί το έργο, είναι να καταθέσει παρόμοιο φάκελο, μόλις ανοίξουν οι προκηρύξεις, διεκδικώντας πρόσθετη χρηματοδότηση για να το συνεχίσει.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπήκε απλώς στον κόσμο του κρασιού· τον αναδιαμόρφωσε αθόρυβα, όπως η ζύμωση που δουλεύει στο σκοτάδι και αλλάζει τον χαρακτήρα...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Υπάρχουν συνεντεύξεις που απλώς καταγράφουν λόγια και άλλες που ξετυλίγουν μια ολόκληρη διαδρομή ζωής. Η συζήτηση με τον Χρήστο Ζαφειράκη ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη...

REPORTS

Τα μη αλκοολούχα κρασιά τα γνωστά «00» κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, όμως η απουσία αλκοόλ στερεί αναπόφευκτα ένα κομμάτι της πολυπλοκότητας...

REPORTS

Το γαλλικό Υπουργείο Γεωργίας ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ότι θα παράσχει στην οινοβιομηχανία πρόσθετη στήριξη ύψους 130 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω εκρίζωση...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Στο New Hotel, ανάμεσα σε πιάτα που μιλούσαν χαμηλόφωνα και κρασιά που ήξεραν πότε να ξεδιπλωθούν, η ομάδα του Wine Trails συναντήθηκε για κάτι...

VIDEOS

Υπάρχουν συνεντεύξεις που απλώς καταγράφουν λόγια και άλλες που ξετυλίγουν μια ολόκληρη διαδρομή ζωής. Η συζήτηση με τον Χρήστο Ζαφειράκη ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη...

VIDEOS

Η κάμερα ανοίγει και το οινοποιείο δεν λειτουργεί απλώς ως χώρος, αλλά ως παρακαταθήκη. Ο Χρήστος Ζαφειράκης ανοίγει τις πόρτες του οινοποιείου του και...

REPORTS

Κυκλοφορεί αυτό το Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2025, η νέα γιορταστική έκδοση The Top 50 του Wine Trails, με πλούσια θεματολογία και βάθος αναζήτησης για...