Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Μηδαμινό περιθώριο για αυξήσεις τιμών σε υλικά εμφιάλωσης

Eδώ και αρκετούς μήνες, οι αμπελουργοί έρχονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το αγροτικό επιμελητήριο Loir-et-Cher τον περασμένο Απρίλιο μεταξύ αμπελουργών στην περιοχή Centre-Loire Valley και δύο διανομέων στο Loir-et-Cher, η τιμή των φιαλών έχει αυξηθεί κατά 25 έως 50%, κουτιά κατά 20 έως 31%, ετικέτες κατά 20 έως 34%, κάψουλες κατά 11 έως 20%, ξύλινοι στύλοι κατά 5 έως 15%, γαλβανισμένοι στύλοι κατά 42 έως 52%, και σύρματα κατά 20 έως 93%. Εκτός από αυτό είναι η αυξανόμενη τιμή του ντίζελ και του εξοπλισμού. Την 1η Μαΐου 2022, εξαιρουμένου του κόστους εμπορίας, αυξήθηκε  το κόστος παραγωγής ανά λίτρο κρασιού κατά 10% εάν ένας αμπελουργός πουλά χύμα και κατά 13% εάν πουλάει σε φιάλες. Ωστόσο, εάν συμπεριλάβετε το κόστος μάρκετινγκ και τα περιθώρια κέρδους, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση των επιχειρήσεων, η αύξηση είναι κατά μέσο όρο 16%, με βάση τις μέσες αποδόσεις των καλλιεργειών 55 hl/ha. «Με μια τέτοια απότομη αύξηση του κόστους, υπάρχουν δύο πιθανές επιλογές: είτε να αυξήσω τις τιμές μου κατά 3 έως 5% και να βουτήξω στα περιθώρια κέρδους μου ή χρεώνω 15 έως 20% περισσότερο, αλλά μετά δεν ξέρω πώς θα αντιδράσουν οι πελάτες μου?» Ο Michel Badier, επικεφαλής της αμπελουργίας στο αγροτικό επιμελητήριο Loir-et-Cher, ρώτησε τους αμπελουργούς που συμμετείχαν σε ένα ειδικό διαδικτυακό σεμινάριο.

Ο Denis Carretier, αμπελουργός στην περιοχή Hérault της Νότιας Γαλλίας και πρόεδρος του αγροτικού επιμελητηρίου Occitanie, αντέδρασε: «Με την οικονομική κατάσταση όπως είναι αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει χώρος για τόσο σημαντικές αυξήσεις τιμών. Το κρασί δεν θεωρείται βασικό προϊόν. Αυτή τη στιγμή οι καταναλωτές αντιδρούν αγοράζοντας όσο το δυνατόν φθηνότερα γιατί η τιμή των πάντων αυξάνεται». Την άποψή του συμμερίστηκε και μια γυναίκα οινοπαραγωγός: «Μια αύξηση 16% είναι πάρα πολύ. Σε κάθε εκδήλωση που διοργανώνει ο κλάδος του κρασιού, παρατηρείται μεγάλη πτώση προσέλευσης και η μέση δαπάνη πέφτει. Είναι δύσκολο να μετακυλιστούν οι αυξήσεις των τιμών όταν λείπει η παρουσία και τα σχόλια των πελατών δεν είναι θετικά».

 

Πηγή: Vitisphere.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η νέα εγκατάσταση αποσκοπεί στη διατήρηση της ποιότητας του κρασιού, ενώ παράλληλα ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για επιλογές με χαμηλότερο αλκοόλ και καινοτόμα...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Με τα ροζέ κρασιά να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, οι οινοποιητικές προσπάθειες των τελευταίων ετών στη συγκεκριμένη κατηγορία έχουν ενταθεί, εισάγοντας μάλιστα...

REPORTS

Σε µια µοναδική σύµπραξη γεύσεων, αρωµάτων και πολιτισµού, τα Οινοποιία Μπουτάρη και το Κτήµα Σεµέλη παρουσίασαν τις νέες τους λευκές ετικέτες στο εµβληµατικό Μουσείο...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Στη Φλωρεντία της Ιταλίας θα πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου 2025 το 4ο Greek Wine Day, η μεγαλύτερη γευσιγνωσία ελληνικού κρασιού που διοργανώνεται στη γειτονική...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Μαντινεία, Νεµέα, Σαντορίνη και τώρα Νάουσα. Μια ιδέα που άρχισε να χτίζεται δειλά πριν από µισό αιώνα, έχει εξελιχθεί σε ακµάζουσα επιχείρηση, η οποία...

REPORTS

Σε µια µοναδική σύµπραξη γεύσεων, αρωµάτων και πολιτισµού, τα Οινοποιία Μπουτάρη και το Κτήµα Σεµέλη παρουσίασαν τις νέες τους λευκές ετικέτες στο εµβληµατικό Μουσείο...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Στη Φλωρεντία της Ιταλίας θα πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου 2025 το 4ο Greek Wine Day, η μεγαλύτερη γευσιγνωσία ελληνικού κρασιού που διοργανώνεται στη γειτονική...

REPORTS

Οι γαλλικές αμπελουργικές περιοχές πραγματοποιούν αξιοσημείωτες αλλαγές στους αμπελώνες τους, καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν και οι κλιματικές συνθήκες εξελίσσονται.