Κονσερβοποιημένα προϊόντα
Τα έτοιμα προς κατανάλωση ποτά (RTD) είναι προ-συσκευασμένα προϊόντα. Τα αλκοολούχα RTD έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα λόγω της “βολικής” μορφής τους, ιδιαίτερα εν μέσω μιας εποχής που οι παμπ και τα μπαρ έχουν κλείσει λόγω περιορισμών Covid-19.
Σύμφωνα με την Kenneth Research, η παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών RTD αυξάνεται με ποσοστό 3%, και αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 32 δις δολάρια μέχρι τα τέλη του 2024.
Τα τελευταία χρόνια, οι παραγωγοί οινοπνευματωδών ποτών RTD έχουν εγκαταλείψει τα ζαχαρώδη αλκοολούχα ποτά (alcopops) και τις κονσερβοποιημένες μπίρες, προς πιο εξελιγμένα γευστικά προφίλ με τη μορφή premium κονσερβοποιημένων κοκτέιλ και ανθρακούχων.
Η κατηγορία κονσερβών κοκτέιλ αυξήθηκε κατά 43% στην παγκόσμια κατανάλωση πέρυσι, σύμφωνα με την ISWR.
Η κατηγορία ”RTD/hard seltzer” σημείωσε επίσης πρωτοφανή ανάπτυξη το προηγούμενο έτος, με αναμενόμενη CAGR (Compound annual growth rate) στο 16,2% από το 2020-2027, σύμφωνα με την ISWR. Με τους καταναλωτές να ευαισθητοποιούνται περισσότερο όσον αφορά την υγεία, ιδιαίτερα μετά την αύξηση των ανησυχιών για την υγεία λόγω του Covid-19, τα ”RTD/hard seltzer” προσφέρουν μια υγιεινότερη επιλογή χαμηλών θερμίδων. Τα βιολογικά hard seltzers της Michelob, το Topo Chico της Coca-Cola και το Molson Coors Vizzy είναι μερικές από τις πολλές καινοτομίες που κυκλοφόρησαν φέτος.
Βιομηχανία οίνου
Η κατηγορία των οίνων συμπεριλαμβάνεται επίσης στη σημερινή τάση για υγεία και ευημερία στα προϊόντα, ενώ είδαμε την ”απελευθέρωση” στην αγορά πιο φυσικών/βιολογικών οίνων, καθώς και καινοτομίες χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλη στην προσφορά οίνου.
Η κατηγορία των βιολογικών αφρωδών οίνων σημείωσε εντυπωσιακή ανάπτυξη, με προβλεπόμενη CAGR της τάξης του 8,2% μεταξύ 2021-2023, σύμφωνα με την IWSR. Πέρυσι, η Biagio Cru παρουσίασε το Organic Rosé All Day Spritz, διαθέσιμο τόσο σε εμφιαλωμένη γυάλινη φιάλη όσο και σε μορφή κονσερβοποίησης. Η IWSR προβλέπει ότι μέχρι το 2022, το 10% του κρασιού που πωλείται στο Ηνωμένο Βασίλειο θα παράγεται με βιολογικές μεθόδους.
Οι εταιρείες ποτών ‘’εκμεταλλεύονται’’ επίσης την επιθυμία των καταναλωτών να μειώσουν την κατανάλωση αλκοόλ. Σύμφωνα με την ISWR, τα κρασιά χαμηλής και μηδενικής αλκοόλης αναμένεται να αυξηθούν κατά 34% μέχρι το 2024, καθώς πολλοί ακολουθούν την προσέγγιση “λιγότερο και καλύτερο”. Πέρυσι, ο Molson Coors διέθεσε το Movo, μια νέα σειρά κονσερβοποιημένου κρασιού, φτιαγμένου από κρασί, αφρώδες νερό, χυμό φρούτων και φυσικές γεύσεις, με μόλις 100 θερμίδες και χωρίς πρόσθετα σάκχαρα.
Βιώσιμη μπύρα
Ανταποκρινόμενοι στην απαίτηση των καταναλωτών για πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές αλκοόλ, οι ζυθοποιοί αναζητούν νέους τρόπους για να ‘’αγκαλιάσουν’’ τη βιωσιμότητα στη δημιουργία των προϊόντων τους.
Τον Αύγουστο του 2020, η Heineken αποκάλυψε ότι όλη η μπύρα Heineken που πωλούνταν στην ολλανδική αγορά είχε παραχθεί χρησιμοποιώντας 100% την πράσινη ενέργεια. Αυτό το επίτευγμα κατέστη δυνατό μέσω της κλιμάκωσης του βιοαερίου, της αιολικής και της ηλιακής ενέργειας και σηματοδότησε ένα βήμα μπροστά προς τον στόχο της Heineken Netherlands, μέχρι το 2030 να έχει ζυθοποιίες που είναι εντελώς ‘’κλιματικά ουδέτερες’’.
Κι άλλες ζυθοποιίες ακολούθησαν έκτοτε.
Είδαμε επίσης πολλούς ζυθοποιούς να χρησιμοποιούν ανακυκλώσιμες συσκευασίες. Για παράδειγμα το έργο της Heineken με την ονομασία Green Grip, θα εξαλείψει ετησίως πάνω από 517 τόνους πλαστικού – το ισοδύναμο 94 εκατομμυρίων πλαστικών σακουλιών.
Στο ευρύτερο πλαίσιο πλάνων πάνω στην αειφορία, ορισμένοι ζυθοποιοί επιλέγουν υλικά που παράγονται τοπικά με στόχο την μείωση των εκπομπών. Για παράδειγμα, τον Οκτώβριο του 2020 η Budweiser UK ανακοίνωσε ότι το κριθάρι που χρησιμοποιείται για τις μπίρες που παράγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο προέρχεται πλέον κατά 100% από βρετανικές εκμεταλλεύσεις.
”Τρέντυ” τεκίλα
Μετά την άνοδο του ρουμιού το 2020, η παγκόσμια αγορά τεκίλας αναμένεται να αυξηθεί από 9,89 δις δολάρια το 2021 σε 14,70 δις δολάρια το 2028, σύμφωνα με την Fortune Business Insights.
Στο πλαίσιο αυτό των νέων τάσεων, τα χειροποίητα προϊόντα τεκίλας ultra-premium ποιότητας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας σε αυτήν την κατηγορία. Το 2020, η Cazcabel Tequila αποκάλυψε μια νέα τεκίλα με γεύση καρύδας, με σκοπό να υπερπηδήσει τα πρόσφατα αρωματισμένα οινοπνευματώδη και τις τάσεις για προϊόντα υψηλότερης ποιότητας.
Τα κονσερβοποιημένα κοκτέιλ τεκίλας προσφέρουν μια καινοτομία με βολικές και οικονομικές παραλλαγές που ενισχύουν τη δημοτικότητα του οινοπνευματώδους ακόμη περισσότερο. Ένα παράδειγμα είναι η μάρκα ποτών Onda, η οποία πρόσφατα συγκέντρωσε 5 εκατομμύρια δολάρια στη σειρά Α για τη χρηματοδότηση της επέκτασης της διανομής των αφρωδών ποτών τεκίλας. Το 2020, οι καθαρές πωλήσεις τεκίλας της Diageo αυξήθηκαν κατά 31% λόγω της ισχυρής διψήφιας ανάπτυξης των Don Julio και Casamigos (αμερικανικά οινοπνευματώδη) και τον Don Julio στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική.
Με τις πωλήσεις για τις μεγάλες εταιρείες οινοπνευματωδών όπως η Diageo να ενισχύονται από τις πωλήσεις τεκίλας, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η καινοτομία και η ανάπτυξη της αγοράς στη βιομηχανία τεκίλας θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
Πηγή foodbev.com