Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Βίνη και λυκίσκος σε μπύρα με μαύρη σταφύδα Κορίνθου

Η Canal Dive αγοράζει βύνη και λυκίσκο από την ελληνική παραγωγή και ετοιμάζει μπύρα με μαύρη σταφίδα Κορίνθου

Του Γιώργου Λαμπίρη

Κόντρα στην επωδό ότι βρισκόµαστε εν µέσω οικονοµικής κρίσης, το 2015 ο Γιώργος Μουρούτσος και ο Μπάµπης Ντιγκιρλάκης δηµιούργησαν την Κορινθιακή Μικροζυθοποιία Canal Dive. Βασικό τους µέληµα να παράγουν φρέσκια µπύρα, απαστερίωτη και αφιλτράριστη. «Η φιλοσοφία της παραγωγής µας ήταν εξαρχής να δηµιουργήσουµε ένα προϊόν χωρίς πρόσθετα, ακολουθώντας την παλιά γερµανική κουλτούρα βάσει της οποίας για να ονοµάζεται µπύρα ένα προϊόν, θα πρέπει να περιέχει νερό, βύνη, λυκίσκο και µαγιά», λέει ο Μπάµπης Ντιγκιρλάκης.

Τεχνολόγος τροφίµων στο επάγγελµα, είχε ανέκαθεν εµπειρία στα ζυµούµενα τρόφιµα, έχοντας εργαστεί επί δέκα χρόνια στην αλλαντοβιοµηχανία ΒΕΚΚΑ της Κορίνθου, στη συνέχεια στο χώρο της αρτοβιοµηχανίας και στην τυροκοµεία. Αφορµή να ασχοληθεί µε τη µπύρα ένα επαγγελµατικό ταξίδι στο Ντίσελντορφ της Γερµανίας. Εκεί διαπίστωσε ότι «πίνοντας αυτές τις µπύρες εκτός από τη µοναδική τους γεύση, δεν επιβάρυναν τον οργανισµό µου παρά το γεγονός ότι είχα καταναλώσει ήδη αρκετή ποσότητα το ίδιο βράδυ».

Αντίστοιχα ο Γιώργος Μουρούτσος, ιδιοκτήτης της οµώνυµης επιχείρησης εµπορίας ειδών υγιεινής, θέρµανσης και κλιµατισµού στην Κόρινθο, αποφάσισε να επενδύσει στη δηµιουργία της Κορινθιακής Μικροζυθοποιίας. «Αµφιταλαντευόµενοι στην αρχή για το εάν θα δηµιουργούσαµε τυροκοµείο για την παραγωγή φέτας ή µία ζυθοποιία καταλήξαµε στο δεύτερο. Έβαλα στοίχηµα να µπορέσω να φτιάξω µία µπύρα που κάποιος θα µπορούσε να απολαύσει. Είναι άλλο να πίνει κάποιος µπύρα, από το να την απολαµβάνει». Η Κορινθιακή Μικροζυθοποιία προµηθεύεται τις πρώτες ύλες από την εγχώρια παραγωγή. Η βύνη προέρχεται από τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (Βεργίνα) και ο λυκίσκος από την Κορινθία.

Με βασική φιλοσοφία την παραγωγή αποκλειστικά μιας φρέσκιας μπύρας

Το 90% των πωλήσεων της Canal Dive προέρχεται από την τοπική αγορά της Κορινθίας, ενώ διατηρεί και περιορισµένη παρουσία στην Αττική. «Η εδραίωση στην αγορά πρόκειται για µία χρονοβόρα διαδικασία σε ένα περιβάλλον σκληρού ανταγωνισµού, στο οποίο κυριαρχούν οι δύο µεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις. Στην Αθήνα συνεργαζόµαστε µε ορισµένους αντιπροσώπους που έχουν αναλάβει τη διανοµή, ενώ βρισκόµαστε και σε ορισµένες αλυσίδες σούπερ µάρκετ όπως ο Σκλαβενίτης, ο Κρητικός και ο Γαλαξίας. Παρόλ’ αυτά αποτελεί ζήτηµα η παρουσία µας στα ράφια, δεδοµένου ότι η δική µας µπύρα είναι φρέσκια και πρέπει να συντηρείται σε ψυγείο. Εκ των πραγµάτων λοιπόν δεν συνυπάρχουµε στα ίδια ράφια µε τις υπόλοιπες µπύρες».

∆ηλώνει πως η επιδίωξη για την Κορινθιακή Μικροζυθοποιία είναι να συνεχίσει να πορεύεται µε συνέπεια, παράγοντας αποκλειστικά φρέσκια µπύρα. «Είναι κάτι που τηρήσαµε µέχρι σήµερα. Και στόχος µας είναι να αντέξουµε και να συνεχίσουµε να παράγουµε απαστερίωτη και αφιλτράριστη µπύρα». Κάνει λόγο για µία επένδυση πολύ αργής απόδοσης. «Ξεκινήσαµε µέσα στην κρίση. Και η κρίση αυτή συνέβαλε στο να αναζητά ο καταναλωτής προϊόντα µε βάση τη χαµηλότερη τιµή και όχι µε βάση την ποιότητα, λόγω οικονοµικής στενότητας».

Ο επικεφαλής της ζυθοποιίας αναφέρεται και στον ανασταλτικό ρόλο που έχει για τις µικρές ζυθοποιίες ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης. «Εµείς αυτή τη στιγµή πληρώνουµε περίπου 0,29 ευρώ το λίτρο, µε µία παραγωγή ιδιαίτερα περιορισµένη. Ωστόσο ο διαχωρισµός µίας µεγάλης ζυθοποιίας από τις µικρές γίνεται µε βάση το όριο παραγωγής των 2 εκατοµµυρίων λίτρων σε ετήσια βάση. Πεποίθησή µου είναι ότι πρέπει να υπάρξει µία κλιµάκωση του φόρου. Να ξεκινάει από τα 30.000 λίτρα, να δηµιουργείται νέα κλίµακα στα 60.000 λίτρα, στα 100.000 λίτρα, στα 500.000 λίτρα και να διαµορφώνεται ανάλογα µε την δυναµική κάθε επιχείρησης».

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση με την ταχεία ανάπτυξη του τμήματος των μη αλκοολούχων και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (NOLO) κρασιών, σύμφωνα...

REPORTS

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στο Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου αναδείχθηκε από την ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση του με το Στέλλιο Μπουτάρη να αναλαμβάνει την προεδρεία σε...

REPORTS

Ο προϋπολογισμός που διατίθεται στους αμπελοκαλλιεργητές της Τοσκάνης αυξήθηκε εκ νέου, φθάνοντας τα 30,48 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2024/2025.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...