Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Τουλάχιστον ένα ποτήρι παραπάνω ήπιαν στην καραντίνα οι Ευρωπαίοι

Οι λάτρεις κρασιού σε όλες τις βασικές καταναλωτικές αγορές στράφηκαν όλο και περισσότερο στην κατανάλωση κρασιού κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, παρακινούμενοι από από τα νέα lockdown και από τη συνήθεια να πίνουν και εκτός γευμάτων. Ωστόσο, αυτά τα νέα στοιχεία προκαλούν ανησυχία δεδομένων των οικονομικών συνθηκών που διαρκώς επιδεινώνονται αλλά και των οικονομικών πιέσεων που υφίστανται τα νοικοκυριά.

Έξι μήνες μετά από το άνευ προηγουμένου lockdown της παγκόσμιας οικονομίας για την καταπολέμηση του Covid-19, τι μπορούμε να μάθουμε για τη συμπεριφορά των καταναλωτών στη νέα εποχή του Covid; Και προς τα που οδεύουν τα πράγματα; 

Αυτά είναι τα δύο βασικά ερωτήματα που τέθηκαν στην αναφορά του Wine Consumer Trends κατά την περίοδο του  Covid-19 Era που δημοσιεύτηκε από το Wine Intelligence, το οποίο παρακολουθεί τους καταναλωτές οίνου από τον Απρίλιο έως τον Αύγουστο του 2020 σε επτά βασικές αγορές κατανάλωσης κρασιού σε όλο τον κόσμο και συγκρίνει τη συμπεριφορά τους με αυτό που εμείς γνώριζε από το BCE – «πριν από την εποχή του Covid». Οι απαντήσεις προσφέρουν κάποια διαβεβαίωση για τον τομέα του κρασιού, αλλά υπάρχουν αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με τις προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά μας. 

Παρά το κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με  την κοινωνική αποστασιοποίηση, τον περιορισμό ταξιδιών και διακοπών κατά τη διάρκεια του 2020 η κατανάλωση κρασιού έχουν πολλαπλασιαστεί σε πολλές αγορές και ιδίως στις ΗΠΑ. Οι καταναλωτές φαίνεται να στρέφονται περισσότερο στο κρασί και να αντικαθιστούν τα διάφορα αλκοολούχα ποτά με το κρασί. Η εποχή Covid έφερε νέες συνήθειες στην κατανάλωση κρασιού, όπως κατανάλωση σε εξωτερικούς χώρους και στο διαδίκτυο με φίλους. Φυσικά από την νέα αυτή ρουτίνα δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα χαλαρωτικά, μοναχικά ποτά μπροστά από το Netflix το βράδυ . Από την άλλη πλευρά, η αρχική τάση προς το ποτό ημέρας ή το κρασί με το μεσημεριανό γεύμα έχει μειωθεί. 

Ποιος οδηγεί αυτή την ανάπτυξη τάσεων; Η απάντηση είναι οι άνθρωποι στην ζωή των οποίων το κρασί διαδραματίζει ήδη έναν σημαντικό ρόλο . Αυτοί οι «πιστοί» πότες έχουν διπλασιαστεί αν και σε πολλές αγορές το έχουν κάνει μειώνοντας τις δαπάνες ανά μπουκάλι, ώστε να παραμείνουν σε γενικές γραμμές εντός του προϋπολογισμού. Έχουν στραφεί περισσότερο προς δοκιμασμένες μάρκες αλλά και σε εγχώρια παραγόμενα κρασιά, καθώς η διαβεβαίωση, η εμπιστοσύνη και η εξοικείωση έχουν γίνει  πρωταρχικά στην απόφαση αγοράς. 

Η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων τους τελευταίους μήνες έχει καταγραφεί από την Wine Intelligence και άλλους και τα στοιχεία από αυτήν την αναφορά δείχνουν ότι η δυναμική των πωλήσεων από τις αρχές του έτους διατηρείται. Αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι καταναλωτές γίνονται πιο άνετοι με την ιδέα να παραγγείλουν κρασί από το διαδίκτυο  χωρίς να παρουσιάζεται κανένα πρόβλημα κατά την παραλαβή της παραγγελίας, καθώς είναι πολύ πιθανό να είναι σπίτι κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτή η έρευνα εξετάζει επίσης ποιος οδηγεί την αύξηση των πωλήσεων στο διαδίκτυο αλλά και σε ποιες αγορές  ταιριάζουν καλύτερα οι διαδικτυακές πωλήσεις. 

Η επιθυμία των καταναλωτών να δαπανήσουν χρήματα σε μερικές πολυτέλειες, η οποία αυξήθηκε τον Απρίλιο, υποχωρεί καθώς οι καταναλωτές επικεντρώνονται στην κάλυψη των οικονομικών αναγκών τους αφού αυτή η περίοδος χαρακτηρίζεται από επαγγελματική και εισοδηματική αβεβαιότητα. Υπάρχουν εξαιρέσεις σε αυτό στη Γερμανία και την Κίνα, όπου η αισιοδοξία για το μέλλον φαίνεται να αυξάνεται, αφού είναι οι μόνες δύο αγορές όπου η ιδέα των διακοπών στο εξωτερικό φαίνεται μια λογική επιλογή για το μέλλον. 

Το αρχικό σοκ του lockdown και του κλεισίματος των επιχειρήσεων οδήγησαν στη μείωση των επισκέψεων σε μπαρ και εστιατόρια. Τα επίπεδα κατανάλωσης κρασιού στους χώρους εστίασης έχουν μειωθεί. Πιο ανησυχητικά, και πάλι με την εξαίρεση την Κίνας και την Γερμανίας, οι περισσότερες αγορές δεν θα ανακάμψουν για αρκετό καιρό ακόμη και αφού περιοριστεί ο κίνδυνος της πανδημίας. Αντ‘ αυτού, οι καταναλωτές οίνου σκοπεύουν να περιοριστούν στην κατανάλωση στο σπίτι και σε εξωτερικούς χώρους με φίλους και οικογένεια πάντα μέσα στα επιτρεπτά όρια της πανδημίας.  

Τα νέα για το κρασί θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα – καθώς είναι σίγουρα για όσους έχουν επενδύσει βαθιά σε τομείς όπως τα ταξίδια, η φιλοξενία και το εμπόριο. Το κρασί και το αλκοόλ γενικά φαίνεται να επωφελούνται από την επιβεβλημένη αλλαγή συμπεριφοράς και κάποια βραχυπρόθεσμη βελτίωση των προϋπολογισμών των νοικοκυριών που δεν επιβαρύνονται από το κόστος των καλοκαιρινών διακοπών, το κόστος μετακίνησης στην δουλειά και των κοινωνικών εξόδων. Η μεγάλη μεταβλητή για το 2021, επομένως, θα είναι αν τα οικονομικά των νοικοκυριών σταθεροποιηθούν και η ευρύτερη οικονομική η εικόνα βελτιωθεί με καταλυτικό παράγοντα την ανάπτυξη ενός βιώσιμου εμβολίου για την κάλυψη του πληθυσμού. 

 

Πηγή: wineintelligence

 

Σχετικά Άρθρα

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Συνεχής εξέλιξη με οραμα τη συνεχή εξέλιξη, ο οινολόγος Νίκος Καρατζάς και η ομάδα του συμβάλλουν ενεργά στην ανάδειξη του ελληνικού κρασιού, θέτοντας νέες...

REPORTS

Σε μία κίνηση υψίστης σημασίας για τα κρασιά της Σάμου, αλλά και για το ελληνικό κρασί γενικότερα, ο πρόεδρος του Ενιαίου Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Σάμου...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Οινόραμα, η μεγαλύτερη, ίσως, έκθεση ελληνικού κρασιού στον κόσμο, επιστρέφει 7 με 10 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο. Για άλλη μία χρονιά, την 31η,...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Οι παραγωγοί του Πελοποννησιακού Αμπελώνα επιστρέφουν στην Αθήνα με το Peloponnese Wine Festival 2025 για να συναντήσουν επαγγελματίες και φίλους του κρασιού τη Δευτέρα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Επιβεβαιώνονται από την πλευρά του πωλητή οι πληροφορίες που θέλουν την εξαγορά του Κτήματος Σεμέλη, ιδιοκτησίας του Μιχάλη Σάλλα (Lyktos Group), από τους αδελφούς...

REPORTS

Μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου σχεδιάζεται να κάνουν το «ντεμπούτο» τους στην αγορά τα πρώτα κρασιά του Κτήματος ΑΛΦΑ, που παράγονται στο νέο βαρυτικό...

REPORTS

Αποκαλυπτική της ταχύτητας με την οποία βρίσκει τα πατήματά του, το μέχρι πρότινος παραμελημένο, τσίπουρο, ήταν έκθεση «Ελληνικό Απόσταγμα» που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή...

REPORTS

Το φυσικό κρασί έχει κερδίσει σημαντική προσοχή τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως μια εναλλακτική λύση που επιδιώκει να αποκαταστήσει την ουσία...