Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Τα στοιχεία-κλειδιά της βιωσιμότητας πάνω στο κρασί

Δύο ερωτήσεις-κλειδιά για τη βιομηχανία του κρασιού το 2021 : είναι σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψιν το αντίκτυπο που έχουν οι πρωτοβουλίες του καταναλωτή κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Οι καταναλωτές νοιάζονται ακόμα για τη βιωσιμότητα όσον αφορά το κρασί;

Η απάντηση είναι: Περίπου. Μια πιο μακρά και βοηθητική απάντηση είναι η εξής: ναι, παρόλο που οι αντιλήψεις των καταναλωτών πάνω στο τί αποτελεί ‘’βιωσιμότητα’’ στο κρασί, εξελίσσονται. Στις ΗΠΑ, πάνω από το μισό (58%) των τακτικών καταναλωτών κρασιού δηλώνουν ότι ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή και ότι έχουν αναλάβει δράση όσον αφορά το προσωπικό τους αντίκτυπο, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό των τακτικών καταναλωτών στις ΗΠΑ (56%) προσπαθεί να αγοράζει τοπικά προϊόντα. Μια παρόμοια τάση στροφής προς τις τοπικές αγορές έχει επίσης διεισδύσει και σε άλλες αγορές-κλειδιά πάνω στο κρασί, με τους καταναλωτές στην Αυστραλία και τον Καναδά να κινούνται επίσης προς τοπικά προϊόντα έναντι των εισαγόμενων κατά τη διάρκεια του 2020.

Τι είναι αυτό όμως που έχει προκαλέσει αυτή τη τάση τον τελευταίο χρόνο; Όλα τα ανθρώπινα όντα, ψάχνουμε άνεση και κάτι οικείο σε αβέβαιους καιρούς. Από την αρχή της πανδημίας, η επιθυμία για οικειότητα μεταφράστηκε από την επιθυμία για αγορά τοπικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου του κρασιού. Στις αγορές όπου υπάρχει προσβασιμότητα σε τοπικό κρασί, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι αναζητούν ενεργά τοπικές οινικές επιλογές, που οδηγούν σε μια πρόκληση για τη βιομηχανία του κρασιού: πώς μπορεί να ξεπεράσει την εντοπιότητα στις εξαγωγικές αγορές;

Κάποια από τα περιβαλλοντικά οφέλη από την αγορά τοπικών προϊόντων αποτελούν τα λιγότερα χιλιόμετρα και μια πιο μικρή και πιο διάφανη εφοδιαστική αλυσίδα. Παρόλ’αυτά, το κλειδί στο συναίσθημα του καταναλωτή για τις δύο χρονιές που αναφέρονται στο παρόν άρθρο (2020 και 2021) αφορά την επιθυμία του να στηρίξει τοπικές κοινότητες, κάτι που συνδέεται στενά με την ”βιωσιμότητα”. Οι καταναλωτές προτίθενται να εγκαταλείψουν την άνεση για να αποκτήσουν ένα βιώσιμο προϊόν.

Ίσως μια πρόκληση-κλειδί, και ευκαιρία, για το κρασί να βρίσκεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές κρασιού πιστεύουν σήμερα ότι το κρασί-και ειδικά το κρασί σε γυάλινες φιάλες- είναι ήδη ‘’βιώσιμο’’, ειδικά συγκρίνοντάς το με άλλες κατηγορίες ποτών. Όντως, όταν ένα κρασί αναγράφει τον όρο ‘’φυσικό’’ στην μπροστινή ετικέτα αυξάνει την πιθανότητα αγοράς του στις ΗΠΑ κατά 8% σε σύγκριση με ένα κρασί που δεν αναγράφει τον όρο αυτό. Υπάρχει επίσης συχνά μια σύγχυση ανάμεσα στο κρασί που γίνεται με φυσικές μεθόδους έναντι στο κρασί γενικά, διότι πιστεύουν ότι “όλα τα κρασιά είναι φυσικά”.

Δεδομένου των θετικών συνδέσεων που οι καταναλωτές έχουν ήδη με το κρασί και τις γενικές συνδέσεις με το προϊόν, ίσως ένας τρόπος για τους εξαγωγείς να ξεπεράσουν την κίνηση προς την εντοπιότητα είναι να δηλώσουν ξανά τα ‘’φυσικά’’ στοιχεία της κατηγορίας αυτής.

 

Πηγή wineintelligence.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Τα μη αλκοολούχα κρασιά τα γνωστά «00» κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, όμως η απουσία αλκοόλ στερεί αναπόφευκτα ένα κομμάτι της πολυπλοκότητας...

REPORTS

Το γαλλικό Υπουργείο Γεωργίας ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ότι θα παράσχει στην οινοβιομηχανία πρόσθετη στήριξη ύψους 130 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω εκρίζωση...

REPORTS

Το Οινοποιείο Ακριώτου ολοκλήρωσε με επιτυχία τον τρύγο του 2025, σε μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες και οδήγησε σε σταφύλια...

REPORTS

Οι Βρυξέλλες προετοιμάζουν σχέδιο για την επόμενη φάση της εμπορικής συμφωνίας στην οποία κατέληξαν το καλοκαίρι με τις ΗΠΑ, με στόχο χαμηλότερους δασμούς σε...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου, το Choix Concept Store by Cava Halari στον Πειραιά μετατράπηκε σε σκηνή μιας ιδιαίτερης οινικής εμπειρίας με επίκεντρο το κτήμα...

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Η παγκόσμια αγορά κρασιού κλείνει το 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιών αλλαγών, όπως παρουσιάζει η Έκθεση Στρατηγικών Προβλέψεων της Vinetur στις 19 Νοεμβρίου....

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...