Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Τα στοιχεία-κλειδιά της βιωσιμότητας πάνω στο κρασί

Δύο ερωτήσεις-κλειδιά για τη βιομηχανία του κρασιού το 2021 : είναι σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψιν το αντίκτυπο που έχουν οι πρωτοβουλίες του καταναλωτή κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Οι καταναλωτές νοιάζονται ακόμα για τη βιωσιμότητα όσον αφορά το κρασί;

Η απάντηση είναι: Περίπου. Μια πιο μακρά και βοηθητική απάντηση είναι η εξής: ναι, παρόλο που οι αντιλήψεις των καταναλωτών πάνω στο τί αποτελεί ‘’βιωσιμότητα’’ στο κρασί, εξελίσσονται. Στις ΗΠΑ, πάνω από το μισό (58%) των τακτικών καταναλωτών κρασιού δηλώνουν ότι ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή και ότι έχουν αναλάβει δράση όσον αφορά το προσωπικό τους αντίκτυπο, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό των τακτικών καταναλωτών στις ΗΠΑ (56%) προσπαθεί να αγοράζει τοπικά προϊόντα. Μια παρόμοια τάση στροφής προς τις τοπικές αγορές έχει επίσης διεισδύσει και σε άλλες αγορές-κλειδιά πάνω στο κρασί, με τους καταναλωτές στην Αυστραλία και τον Καναδά να κινούνται επίσης προς τοπικά προϊόντα έναντι των εισαγόμενων κατά τη διάρκεια του 2020.

Τι είναι αυτό όμως που έχει προκαλέσει αυτή τη τάση τον τελευταίο χρόνο; Όλα τα ανθρώπινα όντα, ψάχνουμε άνεση και κάτι οικείο σε αβέβαιους καιρούς. Από την αρχή της πανδημίας, η επιθυμία για οικειότητα μεταφράστηκε από την επιθυμία για αγορά τοπικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου του κρασιού. Στις αγορές όπου υπάρχει προσβασιμότητα σε τοπικό κρασί, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι αναζητούν ενεργά τοπικές οινικές επιλογές, που οδηγούν σε μια πρόκληση για τη βιομηχανία του κρασιού: πώς μπορεί να ξεπεράσει την εντοπιότητα στις εξαγωγικές αγορές;

Κάποια από τα περιβαλλοντικά οφέλη από την αγορά τοπικών προϊόντων αποτελούν τα λιγότερα χιλιόμετρα και μια πιο μικρή και πιο διάφανη εφοδιαστική αλυσίδα. Παρόλ’αυτά, το κλειδί στο συναίσθημα του καταναλωτή για τις δύο χρονιές που αναφέρονται στο παρόν άρθρο (2020 και 2021) αφορά την επιθυμία του να στηρίξει τοπικές κοινότητες, κάτι που συνδέεται στενά με την ”βιωσιμότητα”. Οι καταναλωτές προτίθενται να εγκαταλείψουν την άνεση για να αποκτήσουν ένα βιώσιμο προϊόν.

Ίσως μια πρόκληση-κλειδί, και ευκαιρία, για το κρασί να βρίσκεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές κρασιού πιστεύουν σήμερα ότι το κρασί-και ειδικά το κρασί σε γυάλινες φιάλες- είναι ήδη ‘’βιώσιμο’’, ειδικά συγκρίνοντάς το με άλλες κατηγορίες ποτών. Όντως, όταν ένα κρασί αναγράφει τον όρο ‘’φυσικό’’ στην μπροστινή ετικέτα αυξάνει την πιθανότητα αγοράς του στις ΗΠΑ κατά 8% σε σύγκριση με ένα κρασί που δεν αναγράφει τον όρο αυτό. Υπάρχει επίσης συχνά μια σύγχυση ανάμεσα στο κρασί που γίνεται με φυσικές μεθόδους έναντι στο κρασί γενικά, διότι πιστεύουν ότι “όλα τα κρασιά είναι φυσικά”.

Δεδομένου των θετικών συνδέσεων που οι καταναλωτές έχουν ήδη με το κρασί και τις γενικές συνδέσεις με το προϊόν, ίσως ένας τρόπος για τους εξαγωγείς να ξεπεράσουν την κίνηση προς την εντοπιότητα είναι να δηλώσουν ξανά τα ‘’φυσικά’’ στοιχεία της κατηγορίας αυτής.

 

Πηγή wineintelligence.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η οινοβιομηχανία της ΕΕ ζητά από την νέα Κομισιόν μια τολμηρή και ανοικτή εμπορική πολιτική για τόνωση των εξαγωγών στις διεθνές αγορές.

REPORTS

Η Gambero Rosso, ένας από τους πιο διάσημους οδηγούς κρασιού της Ιταλίας, αναγνωρισμένος για τις έγκυρες κριτικές και αξιολογήσεις των ιταλικών κρασιών, έχει ανακηρύξει...

REPORTS

Πάντα λιγότερο κρασί. Η νέα προς τα κάτω αναθεώρηση της πρόβλεψης συγκομιδής για το 2024, αντανακλά αποδόσεις χαμηλών όγκων. Η αποτίμηση αυτής της μικρής...

REPORTS

Για δεύτερη φορά, το Πανεπιστήμιο του Tokaj διοργανώνει το συνέδριο Tokaj Wine Congress από τις 27 έως τις 30 Οκτωβρίου στο Sárospatak (βορειοανατολική Ουγγαρία)...

Διαβάστε επίσης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στην αρχέγονη ύπαιθρο της Αττικής, εδώ και τέσσερις γενιές η οικογένεια Παναγιώτου ασχολείται με το αμπέλι και το κρασί, δημιουργώντας με πολλή ενέργεια και...

REPORTS

Η Σαντορίνη αποτελεί έναν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό και, αναμφίβολα, σημαντικότατη συμβολή στη διεθνή της αναγνώριση διαδραματίζει ο γαστρονομικός και οινικός της πλούτος.

REPORTS

Αναρωτιέται ο μέσος καταναλωτής τι μπορεί να κάνει ένα κρασί, που πρώτη ύλη του είναι το σταφύλι, να μην είναι «vegan». Κι όμως... Δεν...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ένα οινοποιείο απόλυτα λειτουργικό και επισκέψιμο, που έχει επιλέξει το δρόμο της μεθοδικής και σκληρής δουλειάς είναι το είναι το Κτήμα Νικολάου στη Νεμέα,...