Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Τα κίνητρα αγοράς αλλάζουν και οι Κινέζοι προτιμούν εγχώρια κρασιά

Οι εξαγωγείς που πωλούν κρασιά στην Κίνα μπορεί να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα: οι Κινέζοι καταναλωτές πίνουν όλο και λιγότερο εισαγόμενα κρασιά και πολύ συχνά στρέφονται σε οινοποιήσεις που παράγονται επί τόπου.

Μια σελίδα που γυρίζει; Μέχρι τώρα, η αγορά κρασιού στην Κίνα κυριαρχούταν από εισαγόμενα κρασιά. Αλλά η πρόσφατη σεζόν αγορών της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς δείχνει ότι τα εγχώρια κρασιά αρχίζουν να κυριαρχούν. Πράγματι, υπό την επιρροή του «Guochao», που ευνοεί τις τοπικές μάρκες την κουλτούρα και το design , τα εγχώρια κρασιά παρουσίασαν ταχεία ανάπτυξη στα τέλη του περασμένου έτους. Το Legacy Peak, ένα οικογενειακό οινοποιείο που βρίσκεται στην κύρια οινοπαραγωγική περιοχή της Κίνας, τη Ningxia, ανέφερε ισχυρές πωλήσεις ενόψει της 1ης Φεβρουαρίου, της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς. Το οινοποιείο ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις κρασιού του μεταξύ Δεκεμβρίου 2021 και Ιανουαρίου 2022 εκτινάχθηκαν κατά 118% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ιδιαίτερα εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις των διαδικτυακών πωλήσεων, με αύξηση 838%.

Από την πλευρά του, το Kanaan Winery, ένα ιδιαίτερα σημαντικό κινεζικό οινοποιείο, που βρίσκεται επίσης στην περιοχή Ningxia, γνώρισε μια ταχεία ανάκαμψη στις πωλήσεις αυτή την περίοδο. Η ιδρυτής της, Γουάνγκ Φανγκ, ανέφερε ότι η Kanaan είχε πουλήσει περίπου 20.000 μπουκάλια κρασί ενόψει της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, αύξηση 40% από τις τελευταίες διακοπές της Πρωτοχρονιάς. Βλέπει ενθαρρυντική ανάπτυξη στο κύκλωμα ηλεκτρονικού εμπορίου με ιδιώτες, καθώς και στις εξαγωγικές αγορές. Σύμφωνα με τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης, το Xige Estate, το μεγαλύτερο οινοποιείο στη Ningxia, έχει διαθέσει κρασιά αξίας 200 εκατομμυρίων RMB (28,2 εκατομμύρια ευρώ) το 2021, διπλασιάζοντας τον τζίρο του σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Πέρυσι, το κτήμα κατάφερε να πουλήσει και τα 1,2 εκατομμύρια μπουκάλια από τον πρώτο τρύγο του 2017.

 

Τα κίνητρα αγοράς αλλάζουν

Σε αντίθεση με το παρελθόν, όταν οι καταναλωτές στράφηκαν σε εισαγόμενα εκλεκτά κρασιά για να τα δωρίσουν ή να τα απολαύσουν οι ίδιοι, διάφοροι παράγοντες συνδυάστηκαν σταδιακά για να αλλάξουν τις αγοραστικές προτιμήσεις των καταναλωτών. Ομολογουμένως, οι κανονισμοί σχετικά με τις εισαγωγές έχουν γίνει αυστηρότεροι και έχουν εφαρμοστεί αυστηροί τελωνειακοί δασμοί σε κρασιά από ορισμένες χώρες παραγωγής. Όμως, η ανάπτυξη των τοπικών κρασιών τροφοδοτείται από την αλλαγή στα κίνητρα των καταναλωτών, που επιδιώκουν να ευνοήσουν τα ποιοτικά εθνικά προϊόντα, και από τη διεθνή φήμη που αποκτούν τώρα τα κινέζικα κρασιά. Ένα από τα σημαντικά σημεία που πρέπει να τονισθεί είναι ότι οι κινεζικές μάρκες κρασιού είναι όλο και πιο ελκυστικές για τους ντόπιους καταναλωτές. Για τους εξαγωγείς, αυτό σημαίνει ότι, περισσότερο από ποτέ, η προώθηση ξένων ποιοτικών κρασιών θα μπορούσε να είναι δύσκολη.

 

ΠΗΓΗ: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Τα μη αλκοολούχα κρασιά τα γνωστά «00» κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, όμως η απουσία αλκοόλ στερεί αναπόφευκτα ένα κομμάτι της πολυπλοκότητας...

REPORTS

Το γαλλικό Υπουργείο Γεωργίας ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ότι θα παράσχει στην οινοβιομηχανία πρόσθετη στήριξη ύψους 130 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω εκρίζωση...

REPORTS

Το Οινοποιείο Ακριώτου ολοκλήρωσε με επιτυχία τον τρύγο του 2025, σε μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες και οδήγησε σε σταφύλια...

REPORTS

Οι Βρυξέλλες προετοιμάζουν σχέδιο για την επόμενη φάση της εμπορικής συμφωνίας στην οποία κατέληξαν το καλοκαίρι με τις ΗΠΑ, με στόχο χαμηλότερους δασμούς σε...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Το VINSANTO MIKRA THIRA είναι ο πρώτος επιδόρπιος οίνος του οινοποιείου, μια δημιουργία που εξελίχθηκε με αργό ρυθμό και υπομονή...

REPORTS

Ο παγκόσμιος οινικός κλάδος μετέβη στο 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιάς προσαρμογής, όπου η κατανάλωση μειώνεται αισθητά, αλλά η ζήτηση για ποιοτικότερο κρασί...