Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι επιχειρηματικές κινήσεις των οινοποιείων για ενίσχυση των εσόδων τους εκτός αμπελιού

Τα οινοποιεία διαφοροποιούν όλο και περισσότερο τα επιχειρηματικά τους μοντέλα για να προσαρμοστούν στις οικονομικές προκλήσεις, όπως η αύξηση του κόστους παραγωγής, ο πληθωρισμός και η κυμαινόμενη ζήτηση. Τα εγχειρήματα αυτά συχνά υπερβαίνουν την οινοποίηση, περιλαμβάνοντας έργα όπως ξενοδοχεία, αποστακτήρια, διανομή προϊόντων από τρίτους, μη αλκοολούχα κρασιά, έτοιμα προς κατανάλωση ποτά (RTD) και εμπειρίες οινοτουρισμού. Αυτές οι πρωτοβουλίες όχι μόνο παρέχουν πρόσθετες ροές εσόδων, αλλά επίσης ενισχύουν την τοποθέτηση της μάρκας και τη δέσμευση των πελατών.

Στην Πορτογαλία, η εταιρεία Fladgate Partnership, γνωστή για τα κρασιά Port της, υπήρξε πρωτοπόρος σε αυτή την προσέγγιση. Το 2010, ο όμιλος εγκαινίασε το Yeatman Hotel, μια πολυτελή εγκατάσταση στη Vila Nova de Gaia. Ο διευθύνων σύμβουλος Adrian Bridge δήλωσε ότι το ξενοδοχείο σχεδιάστηκε για να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες στο Πόρτο και να προωθήσει μια συναισθηματική σύνδεση με το κρασί Port μέσω καθηλωτικών εμπειριών. Από το άνοιγμά του, το Yeatman έχει επεκταθεί, συμβάλλοντας σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη του Πόρτο από μόλις 30.000 επισκέπτες ετησίως σε περίπου δύο εκατομμύρια.

Πιο συγκεκριμένα, με βάση αυτή την επιτυχία, η Fladgate εισήγαγε το συγκρότημα World of Wine (WOW) το 2020. Εκτεινόμενο σε 55.000 τετραγωνικά μέτρα, το WOW περιλαμβάνει επτά μουσεία, εστιατόρια και χώρους λιανικής πώλησης. Αυτός ο πολιτιστικός κόμβος έχει ως στόχο να ενισχύσει την ελκυστικότητα της περιοχής στους τουρίστες. Ενώ το έργο απαιτούσε σημαντικές αρχικές επενδύσεις, διαφοροποίησε τις πηγές εσόδων της Fladgate και μείωσε την εξάρτηση αποκλειστικά από τις πωλήσεις κρασιού.

Στη Γαλλία, ο οίκος σαμπάνιας Billecart-Salmon επιδίωξε τη διαφοροποίηση μέσω της Billecart-Salmon Sélection, μιας πλατφόρμας διανομής κρασιών και ποτών τρίτων. Η στρατηγική αυτή επικεντρώνεται στην εισαγωγή εμπορικών σημάτων υψηλής ποιότητας σε πολυτελή εστιατόρια, ξενοδοχεία και εξειδικευμένα καταστήματα. Μια αξιοσημείωτη προσθήκη είναι το JUKES, μια εναλλακτική λύση μη αλκοολούχου κρασιού που δημιουργήθηκε από τον Matthew Jukes, η οποία ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για εκλεπτυσμένες επιλογές μεταξύ των μη πότων.

Παράλληλα, η Αυστραλία προσφέρει περαιτέρω παραδείγματα καινοτομίας. Η Pikes Wines, που εδρεύει στην κοιλάδα Clare Valley, αναζωογόνησε την κληρονομιά της ανοίγοντας ένα ζυθοποιείο το 2014. Η κίνηση αυτή προσέλκυσε νεότερους καταναλωτές, εισάγοντας τους στις προσφορές του οινοποιείου. Το 2018, η Pikes εγκαινίασε επίσης ένα εστιατόριο και μια νέα αίθουσα γευσιγνωσίας, διπλασιάζοντας τις πωλήσεις της απευθείας στον καταναλωτή. Παρόλο που τα περιθώρια κέρδους του εστιατορίου παραμένουν μέτρια, η πρωτοβουλία ενίσχυσε τις σχέσεις με τους πελάτες και αύξησε τις διασταυρούμενες πωλήσεις των προϊόντων της.

Η Unico Zelo, ένα άλλο οινοποιείο της Αυστραλίας, ενσωματώνει την οινοποίηση με την απόσταξη για τη βελτιστοποίηση των πόρων και τη διαχείριση των κινδύνων. Ο ιδρυτής Brendan Carter τονίζει ότι η απόσταξη επιτρέπει τη δημιουργική χρήση των πλεοναζόντων σταφυλιών και των ντόπιων βοτανικών, με αποτέλεσμα προϊόντα όπως βερμούτ και μπράντι που απευθύνονται σε μια ευρύτερη αγορά.

Συνοψίζοντας, γίνεται κατανοητό ότι τα εγχειρήματα αυτά καταδεικνύουν πώς τα οινοποιεία ανταποκρίνονται στις οικονομικές πιέσεις, ενώ παράλληλα απευθύνονται σε ποικίλα ακροατήρια και εξασφαλίζουν μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα. Ο Adrian Bridge σημειώνει ότι η διαχείριση τέτοιων πολύπλευρων επιχειρήσεων αποτελεί πρόκληση, αλλά μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη εάν εκτελεστεί αποτελεσματικά, δημιουργώντας συνέργειες που ενισχύουν την κερδοφορία.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η αγορά του βιολογικού κρασιού αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, με τους νεότερους καταναλωτές να οδηγούν την ανάπτυξη.

REPORTS

Το φυσικό κρασί έχει κερδίσει σημαντική προσοχή τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως μια εναλλακτική λύση που επιδιώκει να αποκαταστήσει την ουσία...

REPORTS

Στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, πρόκειται να θέσουν οι συνεταιρισμοί της περιοχής Τυρνάβου το σημαντικό θέμα της ακαρπίας των αμπελώνων της περιοχής, σε...

REPORTS

Στην αρχή ενός νέου έτους και στην αρχή μιας νέας γενιάς, όλος ο οινικός κόσμος σκέφτεται αυτό το μεγάλο υπαρξιακό ερώτημα: Έχει ακόμα νόημα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Σε κατάσταση υψηλού συναγερμού βρίσκεται η ευρωπαϊκή οινοποιία μετά τις νέες απειλές του Αμερικανού Ντόναλντ Τραμπ για δασμούς έως και 200% σε κρασιά, σαμπάνια...

REPORTS

Ο Γάλλος πρωθυπουργός Φρανσουά Μπαϊρού αμφισβήτησε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει δασμούς στο αμερικανικό μπέρμπον και άλλα προϊόντα στο πλαίσιο του κλιμακούμενου...

REPORTS

Αυτή είναι η μελλοντική πρόκληση για τους οινοποιούς και τους εμπόρους: να κερδίσουν νέους καταναλωτές, είτε νέους σε καθιερωμένες αγορές σε παρακμή είτε νέοι...

REPORTS

Στη Νάουσα Ημαθίας, μια περιοχή γνωστή για τις βαθιές οινοπαραγωγικές παραδόσεις της θα φιλοξενηθεί φέτος ο Διεθνής Διαγωνισμός Κρασιού Βαλκανίων- BIWC, από τις 28...