του Ζήση Πανάγου
Μάλιστα, την τελευταία δεκαετία κατόρθωσε να µαγνητίσει και τις νεότερες πληθυσµιακά οµάδες, οι οποίες παράλληλα αρέσκονται να απολαµβάνουν το κρασί τους µε τη συνοδεία µουσικής. Ο στόχος είναι κοινός και αφορά την απογείωση της γευστικής εµπειρίας. Για το λόγο αυτό πολλοί καλλιτέχνες από το χώρο της µουσικής βιοµηχανίας ενεπλάκησαν στο κοµµάτι της οινοποίησης, δοκιµάζοντας και λανσάροντας κρασιά, για τα οποία δούλεψαν ενεργητικά προκειµένου να επιτύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσµα και δηµιουργώντας τη γέφυρα που συνδέει τη µουσική µε την επιτυχία. Ας δούµε µερικά χαρακτηριστικά παραδείγµατα διασήµων της µουσικής βιοµηχανίας, όπως ο πολυβραβευµένος τραγουδοποιός και τραγουδιστής Post Malone που κυκλοφορεί τη δική του µάρκα γαλλικού ροζέ, Maison No. 9.
Kylie Minogue
Η πρώτη επαφή της ποπ πριγκίπισσας µε το κρασί ήρθε το 1989, όταν εκείνη κι ο τότε φίλος της, frontman των INXS, Michael Hutchence, έκαναν ένα ροµαντικό ταξίδι σε Ν. Γαλλία και Ιταλία µε το Orient Express. «Θυµάµαι ήµουν µόλις 21 ετών και ήταν όλα καινούργια και λαµπερά για µένα. Ήταν σε αυτό το ταξίδι που είχα για πρώτη φορά µια πλήρη εκτίµηση για το κρασί», αναφέρει η Kylie. Όταν επέστρεψε πίσω στην Αµερική ξεκίνησε να πίνει ροζέ από την Cote de Provence την περίοδο που ηχογραφούσε το Golden, το καλοκαίρι του 2017. «Εκείνο το καλοκαίρι ήταν µια συναρπαστική στιγµή να βρίσκοµαι στο Nashville και να γράφω τραγούδια χωρίς περισπασµούς. Ενώ δειπνούσαµε ένα βράδυ, η µάνατζέρ µου Polly κι εγώ πίναµε Whispering Angel για να δροσιστούµε, κάτι που µε έκανε να σκεφτώ πόσο υπέροχο θα ήταν να είχα το δικό µου ροζέ». Η ιδέα δεν άργησε να υλοποιηθεί µε το «Kylie Minogue 2020 Cru Classé Côtes de Provence Rosé» µε σταφύλια από το κτήµα cru classé του Château Sainte Roseline στο Les Arcs-Sur-Argens στην Προβηγκία. Το κρασί είχε τεράστια επιτυχία µε αποτέλεσµα η Kylie να οινοποιήσει και άλλα ροζέ, µαζί και ένα ροζέ Prosecco, το οποίο έφτασε σε πωλήσεις τις 1,4 εκατ. λίρες µέσα σε µόλις 12 εβδοµάδες.
John Bon Jovi
Η εµπορική επιτυχία του Hampton Water, του ροζέ κρασιού µε την υπογραφή του γνωστού ροκ σταρ Jon Bon Jovi, έφερε τον 59χρονο καλλιτέχνη στο εξώφυλλο του θρυλικού αµερικανικού περιοδικού Wine Spectator. Στο project συµµετέχει ο Jon Bon Jovi, ο γιος του Jesse Bongiovi και ο οινοποιός Gérard Bertrand, η οµάδα του οποίου έχει φροντίσει όλες τις λεπτοµέρειες της παραγωγής. Το κρασί προέρχεται από την περιοχή Languedoc του γαλλικού Νότου και αποτελεί χαρµάνι των ποικιλιών Grenache, Cinsault και Mourvèdre.
Η οικογένεια και η σκληρή δουλειά είναι το θεµέλιο για τον θρυλικό ροκ σταρ. Ο ίδιος έχει συνδυάσει στην καριέρα του τη φιλανθρωπία του και την προσωπική του ζωή, µε µεγάλη επιτυχία. Έτσι, όταν ο γιος του Jesse Bongiovi ήρθε κοντά του µε το όνειρο να λανσάρει µια ετικέτα κρασιού, όχι µόνο συµφώνησε αλλά συνέβαλε και στην πραγµατοποίησή του. Έτσι µετά το λανσάρισµα του το 2018, το ροζέ του Languedoc, που ακούει στο όνοµα Hampton Water, έκανε αίσθηση, επιτυγχάνοντας διψήφια ανάπτυξη κάθε χρόνο. Με αυτό του το εγχείρηµα ο διάσηµος σταρ κατόρθωσε να γίνει και εξώφυλλο στο έγκριτο περιοδικό Wine Spectator, λόγω της µεγάλης αναγνωρισιµότητας και εµπορικής επιτυχίας που είχε το εν λόγω κρασί.
Sting
«Ένα κρασί είναι σαν ένα τραγούδι, πρέπει να αφηγηθεί µια ιστορία. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ονόµασα τα κρασιά µου από τις µεγαλύτερες επιτυχίες µου», λέει ο Sting, αγγίζοντας τις καρδιές µουσικών αλλά και ειδικών στον τοµέα του κρασιού. Ο διεθνούς εµβέλειας καλλιτέχνης αποφάσισε, µαζί µε τη γυναίκα του Trudie, να κάνει ένα βήµα παρά κάτω στην καριέρα του και να ασχοληθεί µε την οινοποίηση, αγοράζοντας πριν από 25 χρόνια το Κτήµα Il Palagio στο Chianti της Τοσκάνης. Ένα κτήµα που παράγει κρασί 500 χρόνια. Για την επιτυχηµένη µετάβασή του στη νέα εποχή προσέλαβαν τον Αµερικανό Allan York, σύµβουλο βιοδυναµικής αµπελοκαλλιέργειας και οινοποίησης, και για δύο χρόνια έκαναν νέες φυτεύσεις σε µια έκταση 265 στρεµµάτων. Σήµερα παράγουν 150.000 φιάλες βιολογικού κρασιού το χρόνο, ένα αφρώδες, ένα λευκό, ένα ροζέ και πέντε κόκκινα, από χαρµάνια γηγενών και διεθνών ποικιλιών. Από το 2020, συνεργάζονται πλέον µε τον διάσηµο οινολόγο Ricardo Cotarella.