Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ο Covid 19 οδήγησε τους σομελιέ στο να αποτελέσουν είδος υπό εξαφάνιση

Εάν κάποιος δειπνήσει σε ένα εστιατόριο υψηλής ποιότητας, μπορεί να αντιμετωπίσει τη δυσκολία του να επιλέξει ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τη βοήθεια ενός σομελιέ. Ωστόσο, εάν γευματίζει συχνά σε εστιατόρια, μπορεί η έλλειψη αυτή να αποτελέσει σύνηθες φαινόμενο, δηλαδή το να μην υπάρχει κάποιος ειδικός που να μπορεί να προσφέρει τις γνώσεις του και εν συνεχεία να πάρει τον ρόλο του καθοδηγητή στην οινική και γευστική εμπειρία.

Εάν κάποιος δειπνήσει σε ένα εστιατόριο υψηλής ποιότητας, μπορεί να αντιμετωπίσει τη δυσκολία του να επιλέξει ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τη βοήθεια ενός σομελιέ. Ωστόσο, εάν γευματίζει συχνά σε εστιατόρια, μπορεί η έλλειψη αυτή να αποτελέσει σύνηθες φαινόμενο, δηλαδή το να μην υπάρχει κάποιος ειδικός που να μπορεί να προσφέρει τις γνώσεις του και εν συνεχεία να πάρει τον ρόλο του καθοδηγητή στην οινική και γευστική εμπειρία.

απόδοση Ζήσης Πανάγος

Αρχικά, οι λόγοι για αυτό είναι περίπλοκοι, αλλά, όπως ήταν αναμενόμενο, μπορούν να εντοπιστούν στην αρχή του Covid, όταν οι καθημερινές πωλήσεις μειώθηκαν, ακολούθως μειώθηκε και το προσωπικό των εστιατορίων. Έτσι, το κρασί, που κάποτε ήταν μια επένδυση για τα εστιατόρια για να εξαργυρώσουν μακροπρόθεσμα, ξαφνικά θεωρήθηκε το μόνο διαθέσιμο δίχτυ ασφαλείας.

«Κατά τη διάρκεια του Covid, δεν είδαμε απλώς να περικόπτονται θέσεις εργασίας», εξηγεί ο Hamilton Weaver, εκπρόσωπος πωλήσεων της Skurnik Wines, ο οποίος έχει εμπειρία στις πωλήσεις κρασιού στην Ανατολική Ακτή. «Είδαμε εστιατόρια να δημοπρατούν τις κάβες τους για να βγάλουν χρήματα που θα τους επέτρεπε να κρατήσουν τα φώτα αναμμένα».

Πολλοί σομελιέ απολύθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κάτι που ήταν λογικό: Συχνά αμείβονταν υψηλότερα από τους μάγειρες και τους διακομιστές, και χωρίς σαφή εικόνα για το πότε θα ξαναρχόταν το φαγητό σε εσωτερικούς χώρους, οι θέσεις τους έμοιαζαν αναλώσιμες. Όμως, ακόμη και όταν το φαγητό ξανάρχισε και οι θέσεις εργασίας επέστρεψαν, το τοπίο συνέχισε να αλλάζει…

«Νομίζω ότι αισθανόμαστε ακόμα τις αντηχήσεις», αναφέρει ο Weaver. «Υπάρχουν άνθρωποι που γνωρίζω που έχασαν τις δουλειές τους και πέρασαν το χειρότερο μέρος της πανδημίας, αλλά τώρα συνειδητοποιούν ότι δεν πληρώνονται αρκετά και εργάζονται συνεχώς, και αποφασίζουν να φύγουν και να αναζητήσουν νέα πράγματα».

Ο Jamie Harrison Rubin είναι μέρος της αλλαγής των πωλήσεων κρασιού τα τελευταία δύο χρόνια. Ο Rubin, ένας προχωρημένος σομελιέ, απολύθηκε από τη δουλειά του ως διευθυντής ποτών στο Ambra Restaurant Group, μια μικρή κολεκτίβα της Φιλαδέλφειας με τέσσερα εστιατόρια το 2020. Σήμερα, διευθύνει την Kidstuff Hospitality, μια συμβουλευτική εταιρεία φιλοξενίας.

«Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, ένα εστιατόριο πρέπει να έχει τη θέληση να απασχολήσει έναν σομελιέ περισσότερο από όσο χρειάζεται μια βάση για συγκεκριμένες πωλήσεις ή ένα συγκεκριμένο είδος φαγητού», λέει ο Rubin. «Ένας καλός σομελιέ θα δικαιολογήσει τον μισθό του, χωρίς αμφιβολία».

Το 2021, οι πωλήσεις κρασιού μειώθηκαν σε γενικές γραμμές, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις προβλέψεις ότι οι millennials θα συνέχιζαν να πίνουν περισσότερο κρασί από οποιαδήποτε άλλη κατηγορία. Η έκθεση δείχνει ότι τα εστιατόρια ενδιαφέρονται περισσότερο για την πώληση οινοπνευματωδών ποτών και μπύρας, παρά για κρασί. Ο Weaver πρότεινε ότι αυτή η πτώση στις πωλήσεις μπορεί να σχετίζεται εν μέρει με την έξοδο των επαγγελματιών του κρασιού.

«Όταν δεν έχεις σομελιέ, δεν έχεις πραγματικά ανθρώπους που να είναι εκεί για να σε καθοδηγήσουν και να χτίσουν αυτή τη γέφυρα ανάμεσα σε ένα αυθεντικό κρασί και κάτι που είναι λίγο πιο ενδιαφέρον», λέει ο Weaver. Ένας νεαρός καταναλωτής κρασιού μπορεί να ασχοληθεί λίγο, αλλά είναι δύσκολο να αποκωδικοποιήσετε μια εκτεταμένη, πολυσέλιδη λίστα κρασιών χωρίς να τον βοηθήσει κάποιος.

Λιγότεροι σομελιέ σημαίνει επίσης λιγότερες ευκαιρίες καθοδήγησης και εκπαίδευσης για τους νέους στη βιομηχανία ποτών. Ο Rubin ισχυρίζεται ότι έχει δει, ότι ο δρόμος για να γίνει διευθυντής ποτών γίνεται όλο και πιο σύντομος τα τελευταία χρόνια: Οι άνθρωποι ξεκινούν ως σερβιτόροι, μετέπειτα αναβαθμίζονται σε bartenders, ενώ στην συνέχεια περνούν στο management για να καταλήξουν στο κομμάτι των πωλήσεων και της διανομής.

 

ΠΗΓΗ: vinepair.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η spiritsEUROPE παρουσίασε τον χάρτη πορείας «Objective 2030» για μια ανοικτή εμπορική πολιτική της ΕΕ που θα προωθεί την ανταγωνιστικότητα, την ανθεκτικότητα και την...

REPORTS

Η καινοτομία στην επωνυμία και τη συσκευασία των κρασιών καθίσταται κρίσιμη στρατηγική, καθώς οι παραγωγοί επιδιώκουν να προσελκύσουν νεότερους καταναλωτές και να διατηρήσουν τη...

REPORTS

Οι Αμερικανοί εισαγωγείς κρασιού, οι σομελιέ και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων προετοιμάζονται για την πιθανή επιστροφή των δασμών στο κρασί μετά τις προεδρικές εκλογές στις...

REPORTS

Η Γερμανία μείωσε σημαντικά τις εισαγωγές κρασιού το πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία των γερμανικών τελωνείων, με εντονότερη μείωση της αξίας παρά...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Γιατί ευνοούνται οι αμπελουργικές ζώνες Αμυνταίου και Μαντινείας, έναντι της Σαντορίνης; Υπερέχουν οι γηγενείς ποικιλίες, σε σχέση με τις ξενικές; Πώς επηρεάζει η πρωίμιση...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...