Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Μηδαμινό περιθώριο για αυξήσεις τιμών σε υλικά εμφιάλωσης

Eδώ και αρκετούς μήνες, οι αμπελουργοί έρχονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το αγροτικό επιμελητήριο Loir-et-Cher τον περασμένο Απρίλιο μεταξύ αμπελουργών στην περιοχή Centre-Loire Valley και δύο διανομέων στο Loir-et-Cher, η τιμή των φιαλών έχει αυξηθεί κατά 25 έως 50%, κουτιά κατά 20 έως 31%, ετικέτες κατά 20 έως 34%, κάψουλες κατά 11 έως 20%, ξύλινοι στύλοι κατά 5 έως 15%, γαλβανισμένοι στύλοι κατά 42 έως 52%, και σύρματα κατά 20 έως 93%. Εκτός από αυτό είναι η αυξανόμενη τιμή του ντίζελ και του εξοπλισμού. Την 1η Μαΐου 2022, εξαιρουμένου του κόστους εμπορίας, αυξήθηκε  το κόστος παραγωγής ανά λίτρο κρασιού κατά 10% εάν ένας αμπελουργός πουλά χύμα και κατά 13% εάν πουλάει σε φιάλες. Ωστόσο, εάν συμπεριλάβετε το κόστος μάρκετινγκ και τα περιθώρια κέρδους, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση των επιχειρήσεων, η αύξηση είναι κατά μέσο όρο 16%, με βάση τις μέσες αποδόσεις των καλλιεργειών 55 hl/ha. «Με μια τέτοια απότομη αύξηση του κόστους, υπάρχουν δύο πιθανές επιλογές: είτε να αυξήσω τις τιμές μου κατά 3 έως 5% και να βουτήξω στα περιθώρια κέρδους μου ή χρεώνω 15 έως 20% περισσότερο, αλλά μετά δεν ξέρω πώς θα αντιδράσουν οι πελάτες μου?» Ο Michel Badier, επικεφαλής της αμπελουργίας στο αγροτικό επιμελητήριο Loir-et-Cher, ρώτησε τους αμπελουργούς που συμμετείχαν σε ένα ειδικό διαδικτυακό σεμινάριο.

Ο Denis Carretier, αμπελουργός στην περιοχή Hérault της Νότιας Γαλλίας και πρόεδρος του αγροτικού επιμελητηρίου Occitanie, αντέδρασε: «Με την οικονομική κατάσταση όπως είναι αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει χώρος για τόσο σημαντικές αυξήσεις τιμών. Το κρασί δεν θεωρείται βασικό προϊόν. Αυτή τη στιγμή οι καταναλωτές αντιδρούν αγοράζοντας όσο το δυνατόν φθηνότερα γιατί η τιμή των πάντων αυξάνεται». Την άποψή του συμμερίστηκε και μια γυναίκα οινοπαραγωγός: «Μια αύξηση 16% είναι πάρα πολύ. Σε κάθε εκδήλωση που διοργανώνει ο κλάδος του κρασιού, παρατηρείται μεγάλη πτώση προσέλευσης και η μέση δαπάνη πέφτει. Είναι δύσκολο να μετακυλιστούν οι αυξήσεις των τιμών όταν λείπει η παρουσία και τα σχόλια των πελατών δεν είναι θετικά».

 

Πηγή: Vitisphere.com

Σχετικά Άρθρα

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Υπάρχουν συνεντεύξεις που απλώς καταγράφουν λόγια και άλλες που ξετυλίγουν μια ολόκληρη διαδρομή ζωής. Η συζήτηση με τον Χρήστο Ζαφειράκη ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη...

REPORTS

Τα μη αλκοολούχα κρασιά τα γνωστά «00» κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, όμως η απουσία αλκοόλ στερεί αναπόφευκτα ένα κομμάτι της πολυπλοκότητας...

REPORTS

Το γαλλικό Υπουργείο Γεωργίας ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ότι θα παράσχει στην οινοβιομηχανία πρόσθετη στήριξη ύψους 130 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω εκρίζωση...

REPORTS

Το Οινοποιείο Ακριώτου ολοκλήρωσε με επιτυχία τον τρύγο του 2025, σε μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες και οδήγησε σε σταφύλια...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Στο New Hotel, ανάμεσα σε πιάτα που μιλούσαν χαμηλόφωνα και κρασιά που ήξεραν πότε να ξεδιπλωθούν, η ομάδα του Wine Trails συναντήθηκε για κάτι...

REPORTS

Σε ένα νέα πακέτο μέτρων για στήριξη του αμπελοοινικού κλάδου συμφώνησαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την Comité...

REPORTS

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ενέκριναν ένα πακέτο μέτρων για τον οίνο που παρέχει εργαλεία για τη διαχείριση του παραγωγικού δυναμικού, την ενίσχυση της προώθησης...

REPORTS

Κυκλοφορεί αυτό το Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2025, η νέα γιορταστική έκδοση The Top 50 του Wine Trails, με πλούσια θεματολογία και βάθος αναζήτησης για...