Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Μηδαμινό περιθώριο για αυξήσεις τιμών σε υλικά εμφιάλωσης

Eδώ και αρκετούς μήνες, οι αμπελουργοί έρχονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το αγροτικό επιμελητήριο Loir-et-Cher τον περασμένο Απρίλιο μεταξύ αμπελουργών στην περιοχή Centre-Loire Valley και δύο διανομέων στο Loir-et-Cher, η τιμή των φιαλών έχει αυξηθεί κατά 25 έως 50%, κουτιά κατά 20 έως 31%, ετικέτες κατά 20 έως 34%, κάψουλες κατά 11 έως 20%, ξύλινοι στύλοι κατά 5 έως 15%, γαλβανισμένοι στύλοι κατά 42 έως 52%, και σύρματα κατά 20 έως 93%. Εκτός από αυτό είναι η αυξανόμενη τιμή του ντίζελ και του εξοπλισμού. Την 1η Μαΐου 2022, εξαιρουμένου του κόστους εμπορίας, αυξήθηκε  το κόστος παραγωγής ανά λίτρο κρασιού κατά 10% εάν ένας αμπελουργός πουλά χύμα και κατά 13% εάν πουλάει σε φιάλες. Ωστόσο, εάν συμπεριλάβετε το κόστος μάρκετινγκ και τα περιθώρια κέρδους, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση των επιχειρήσεων, η αύξηση είναι κατά μέσο όρο 16%, με βάση τις μέσες αποδόσεις των καλλιεργειών 55 hl/ha. «Με μια τέτοια απότομη αύξηση του κόστους, υπάρχουν δύο πιθανές επιλογές: είτε να αυξήσω τις τιμές μου κατά 3 έως 5% και να βουτήξω στα περιθώρια κέρδους μου ή χρεώνω 15 έως 20% περισσότερο, αλλά μετά δεν ξέρω πώς θα αντιδράσουν οι πελάτες μου?» Ο Michel Badier, επικεφαλής της αμπελουργίας στο αγροτικό επιμελητήριο Loir-et-Cher, ρώτησε τους αμπελουργούς που συμμετείχαν σε ένα ειδικό διαδικτυακό σεμινάριο.

Ο Denis Carretier, αμπελουργός στην περιοχή Hérault της Νότιας Γαλλίας και πρόεδρος του αγροτικού επιμελητηρίου Occitanie, αντέδρασε: «Με την οικονομική κατάσταση όπως είναι αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει χώρος για τόσο σημαντικές αυξήσεις τιμών. Το κρασί δεν θεωρείται βασικό προϊόν. Αυτή τη στιγμή οι καταναλωτές αντιδρούν αγοράζοντας όσο το δυνατόν φθηνότερα γιατί η τιμή των πάντων αυξάνεται». Την άποψή του συμμερίστηκε και μια γυναίκα οινοπαραγωγός: «Μια αύξηση 16% είναι πάρα πολύ. Σε κάθε εκδήλωση που διοργανώνει ο κλάδος του κρασιού, παρατηρείται μεγάλη πτώση προσέλευσης και η μέση δαπάνη πέφτει. Είναι δύσκολο να μετακυλιστούν οι αυξήσεις των τιμών όταν λείπει η παρουσία και τα σχόλια των πελατών δεν είναι θετικά».

 

Πηγή: Vitisphere.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η spiritsEUROPE παρουσίασε τον χάρτη πορείας «Objective 2030» για μια ανοικτή εμπορική πολιτική της ΕΕ που θα προωθεί την ανταγωνιστικότητα, την ανθεκτικότητα και την...

REPORTS

Η καινοτομία στην επωνυμία και τη συσκευασία των κρασιών καθίσταται κρίσιμη στρατηγική, καθώς οι παραγωγοί επιδιώκουν να προσελκύσουν νεότερους καταναλωτές και να διατηρήσουν τη...

REPORTS

Η Γερμανία μείωσε σημαντικά τις εισαγωγές κρασιού το πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία των γερμανικών τελωνείων, με εντονότερη μείωση της αξίας παρά...

REPORTS

Η Κομισιόν ζήτησε την Δευτέρα 25 Νοεμβρίου επίσημα διαβουλεύσεις στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ) σχετικά με τα προσωρινά μέτρα αντιντάμπινγκ που επέβαλε η Κίνα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Γιατί ευνοούνται οι αμπελουργικές ζώνες Αμυνταίου και Μαντινείας, έναντι της Σαντορίνης; Υπερέχουν οι γηγενείς ποικιλίες, σε σχέση με τις ξενικές; Πώς επηρεάζει η πρωίμιση...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...