Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Μηδαμινό περιθώριο για αυξήσεις τιμών σε υλικά εμφιάλωσης

Eδώ και αρκετούς μήνες, οι αμπελουργοί έρχονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το αγροτικό επιμελητήριο Loir-et-Cher τον περασμένο Απρίλιο μεταξύ αμπελουργών στην περιοχή Centre-Loire Valley και δύο διανομέων στο Loir-et-Cher, η τιμή των φιαλών έχει αυξηθεί κατά 25 έως 50%, κουτιά κατά 20 έως 31%, ετικέτες κατά 20 έως 34%, κάψουλες κατά 11 έως 20%, ξύλινοι στύλοι κατά 5 έως 15%, γαλβανισμένοι στύλοι κατά 42 έως 52%, και σύρματα κατά 20 έως 93%. Εκτός από αυτό είναι η αυξανόμενη τιμή του ντίζελ και του εξοπλισμού. Την 1η Μαΐου 2022, εξαιρουμένου του κόστους εμπορίας, αυξήθηκε  το κόστος παραγωγής ανά λίτρο κρασιού κατά 10% εάν ένας αμπελουργός πουλά χύμα και κατά 13% εάν πουλάει σε φιάλες. Ωστόσο, εάν συμπεριλάβετε το κόστος μάρκετινγκ και τα περιθώρια κέρδους, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση των επιχειρήσεων, η αύξηση είναι κατά μέσο όρο 16%, με βάση τις μέσες αποδόσεις των καλλιεργειών 55 hl/ha. «Με μια τέτοια απότομη αύξηση του κόστους, υπάρχουν δύο πιθανές επιλογές: είτε να αυξήσω τις τιμές μου κατά 3 έως 5% και να βουτήξω στα περιθώρια κέρδους μου ή χρεώνω 15 έως 20% περισσότερο, αλλά μετά δεν ξέρω πώς θα αντιδράσουν οι πελάτες μου?» Ο Michel Badier, επικεφαλής της αμπελουργίας στο αγροτικό επιμελητήριο Loir-et-Cher, ρώτησε τους αμπελουργούς που συμμετείχαν σε ένα ειδικό διαδικτυακό σεμινάριο.

Ο Denis Carretier, αμπελουργός στην περιοχή Hérault της Νότιας Γαλλίας και πρόεδρος του αγροτικού επιμελητηρίου Occitanie, αντέδρασε: «Με την οικονομική κατάσταση όπως είναι αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει χώρος για τόσο σημαντικές αυξήσεις τιμών. Το κρασί δεν θεωρείται βασικό προϊόν. Αυτή τη στιγμή οι καταναλωτές αντιδρούν αγοράζοντας όσο το δυνατόν φθηνότερα γιατί η τιμή των πάντων αυξάνεται». Την άποψή του συμμερίστηκε και μια γυναίκα οινοπαραγωγός: «Μια αύξηση 16% είναι πάρα πολύ. Σε κάθε εκδήλωση που διοργανώνει ο κλάδος του κρασιού, παρατηρείται μεγάλη πτώση προσέλευσης και η μέση δαπάνη πέφτει. Είναι δύσκολο να μετακυλιστούν οι αυξήσεις των τιμών όταν λείπει η παρουσία και τα σχόλια των πελατών δεν είναι θετικά».

 

Πηγή: Vitisphere.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι νομοθέτες της Επιτροπής Γεωργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστήριξαν τα σχέδια για την επισήμανση του κρασιού ως «μειωμένης περιεκτικότητας σε αλκοόλ» αντί για «χαμηλή»...

REPORTS

Τέσσερα νοτιοαφρικανικά οινοποιεία απέσπασαν σημαντική διεθνή διάκριση, καθώς εντάχθηκαν στη διευρυμένη λίστα των World’s 50 Best Vineyards (θέσεις 51-100) για το 2025, επιβεβαιώνοντας τη...

REPORTS

H υποβολή των δηλώσεων συγκομιδής για την αμπελοοινική περίοδο 2025-2026 γίνεται μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «Δήλωση Συγκομιδής Αμπελουργικών Προϊόντων» στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπ.Α.Α.Τ....

REPORTS

H υποβολή των δηλώσεων συγκομιδής για την αμπελοοινική περίοδο 2025-2026 γίνεται μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «Δήλωση Συγκομιδής Αμπελουργικών Προϊόντων» στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπ.Α.Α.Τ....

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Στην πιο ανεπτυγμένη μορφή θεματικού τουρισμού, πίσω μόνο μετά το κλασσικό μαζικό μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» που φέρνει στην Ελλάδα, κάθε χρόνο, δεκάδες εκατομμύρια...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025, τα επισκέψιμα οινοποιεία των «Δρόμων του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος», συμμετέχουν και φέτος στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Οινοτουρισμού...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τα οινοποιεία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας συμμετέχουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Οινοτουρισμού την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, δίνοντας στους επισκέπτες τους την...

REPORTS

Α πό τη φύτευση και τη διαµόρφωση των γραµµών έως τη συγκοµιδή και τη διαχείριση των υπολειµµάτων, κάθε αµπελουργικό έχει πλέον το κατάλληλο µηχάνηµα....