Απρόσκοπτα συνεχίστηκε η συνεργασία του Ενιαίου Οινοποιητικού Αγροτικού Συνεταιρισμού της Σάμου με την εταιρεία Μεταξάς καθ’ όλη την διάρκεια της πανδημίας, παρά τη μείωση των πωλήσεων που κατέγραψε το δημοφιλές απόσταγμα κυρίως λόγω της συρρίκνωσης των πωλήσεων στο κανάλι της λιανικής μέσω καταστημάτων που βρίσκονται σε αεροδρόμια και λιμάνια (travel retail). Σύμφωνα με πληροφορίες ο Συνεταιρισμός προμήθευσε στην ποτοποιία που υπάγεται στον πολυεθνικό όμιλο Remy Cointreau, το σύνολο των ποσοτήτων που είχαν προσυμφωνήσει οι δύο πλευρές για τη φετινή χρονιά. Ένας από τους βασικούς λόγους για τον οποίο οι ποσότητες που προμηθεύτηκε για λογαριασμό της η ποτοποιία Μεταξά, ήταν σταθερές, οφείλεται στο γεγονός ότι το παραγόμενο μπράντι παρουσιάζει την δυνατότητα αποθεματοποίησης.
Περίπου 900 τόνους κρασιού διαθέτουν οι παραγωγοί για τις ανάγκες του Metaxa
Συγκεκριμένα, οι ποσότητες γλυκού κρασιού από την ποικιλία Μοσχάτο, που συνήθως παραλαμβάνει η εταιρεία για λογαριασμό του μπράντι Metaxa, ανέρχονται συνολικά σε περίπου 900 τόνους ανά έτος, εκ των οποίων περίπου οι 500 εκπορεύονται από τον ΕΟΣΣ Σάμου, περίπου 350 τόνοι από τον Συνεταιρισμό της Λήμνου και μικρότερες ποσότητες από την Πάτρα. Η τιμή που κατά πληροφορίες αγοράζει το γλυκό κρασί ο Μεταξάς από τη Σάμο κινούνται σε περίπου 1,5 ευρώ ανά λίτρο κατά μέσο όρο στη χονδρική.
Χαρακτηριστικό πάντως είναι το γεγονός ότι οι οργανικές πωλήσεις του κονιάκ Metaxa κατά το εννεάμηνο Απριλίου – Δεκεμβρίου 2020 ήταν πτωτικές κατά διψήφιο ποσοστό, συγκριτικά με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2019, η οποία αποδίδεται κυρίως στις μειωμένες πωλήσεις στο κανάλι διάθεσης του travel retail διεθνώς, εξαιτίας της πανδημίας, καθώς και στις πιεσμένες επιδόσεις σε Κεντρική και δυτική Ευρώπη. Μάλιστα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην παρουσίαση των πρόσφατων οικονομικών αποτελεσμάτων της μητρικής εταιρείας Remy Cointreau για το εννεάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2020, η πτώση αυτή είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των ετικετών της πολυεθνικής στην κατηγορία των οινοπνευματωδών και λικέρ, που συνολικά παρουσίασε κάμψη 6,2% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Να σημειωθεί ότι ο τομέας του travel retail σε παγκόσμιο επίπεδο αντιπροσωπεύει πάνω από το 10% του συνολικού όγκου πωλήσεών του οίκου Μεταξά.