Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η νέα τάση του κλάδου αλκοολούχων ποτών ακούει στο όνομα Premiumisation

Τα τελευταία χρόνια, η τάση του premiumization έχει γίνει βασικός μοχλός για την αύξηση της αξίας στις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών σε όλο τον κόσμο, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο συναρπαστικές και υψηλής ποιότητας εμπειρίες, αλλά και επιλογές που ταιριάζουν στα γούστα τους.

Ο όρος premiumisation περιγράφει την ευρεία τάση των καταναλωτών να αλλάζουν και να επιλέγουν περισσότερο τα premium προϊόντα αναζητώντας μοναδικές και αυθεντικές γευστικές εμπειρίες. Τα τελευταία χρόνια, η τάση του premiumization έχει γίνει βασικός μοχλός για την αύξηση της αξίας στις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών σε όλο τον κόσμο, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο συναρπαστικές και υψηλής ποιότητας εμπειρίες, αλλά και επιλογές που ταιριάζουν στα γούστα τους.

Απ’ όλα τα οινοπνευματώδη, τα αλκοολούχα ποτά ανταποκρίνονται καλύτερα στην τάση premiumization χάρη στο εύρος της κατηγορίας και τη μοναδική ικανότητά τους να παράγουν σύνθετα, υψηλής αξίας, εμπνευσμένα προϊόντα που βασίζονται στον παραδοσιακό τους χαρακτήρα και τεχνικές όπως, η εκχύλιση, η ανάμειξη ή και παλαίωση. Με το trend του premiumization, ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών παρουσιάζει αύξηση της αξίας των πωλήσεων έναντι του όγκου (βλ. παρακάτω γράφημα). Η κατανάλωση premium ποτών μπορεί επομένως να συμβάλει στην ενίσχυση μιας λογικής, υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ ακολουθώντας το μότο «πίνω ποιοτικότερα, αλλά όχι περισσότερο».

Η ζήτηση των premium ποτών συνοδεύεται από άλλες αναδυόμενες τάσεις των καταναλωτών, όπως η αναζήτηση προϊόντων που ακολουθούν τους κανόνες ηθικής και είναι φιλικά στο περιβάλλον. Οι καταναλωτές αποδίδουν μεγαλύτερη αξία σε προϊόντα που μπορούν αξιόπιστα να αποδειχθούν ότι είναι αυθεντικά ή να έχουν παραχθεί με συνειδητά ηθικά τρόπο ή ακόμα η εικόνα της επωνυμίας να έρχεται σε πλήρη συνέχεια με την ευημερία των καταναλωτών.

Η τάση κατανάλωσης των premium ποτών και γενικά των επώνυμων brands, έχει και άλλες πτυχές που αξίζει να τονισθούν. Όπως για παράδειγμα από την οπτική γωνία της δημόσιας υγείας, όπου προτείνοντας ποιοτικά πρότυπα κατανάλωσης, δυνητικά αποτρέπει τους καταναλωτές από τα επικίνδυνα πρότυπα κατανάλωσης αλκοόλ και τους βοηθά να μειώσουν τις βλάβες που σχετίζονται με το αλκοόλ.
Τι χρειάζεται:

  • Παραγωγούς που δημιουργούν καινοτόμα και υπεύθυνα brands μέσω των οποίων οι καταναλωτές θα «πίνουν ποιοτικότερα, αλλά όχι περισσότερο».
  • Ένα κανονιστικό πλαίσιο που επιτρέπει τη λειτουργία μιας ανταγωνιστικής αγοράς, ενθαρρύνοντας την καινοτομία, προσφέροντας ευρεία γκάμα προϊόντων, υψηλής αξίας, απαιτώντας σαφήνεια στην επισήμανση, ιδίως όσον αφορά την προέλευσή τους.

 

Πηγή: seaop.gr

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η γαλλική κυβέρνηση δημοσίευσε στις 16 Δεκεμβρίου το διάταγμα υπ’ αριθμ. 2025-1221 στην Επίσημη Εφημερίδα, εισάγοντας σημαντικές τροποποιήσεις στο καθεστώς των μεμονωμένων συμπληρωματικών ποσοτήτων...

REPORTS

Τα μη αλκοολούχα κρασιά τα γνωστά «00» κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, όμως η απουσία αλκοόλ στερεί αναπόφευκτα ένα κομμάτι της πολυπλοκότητας...

REPORTS

Το γαλλικό Υπουργείο Γεωργίας ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ότι θα παράσχει στην οινοβιομηχανία πρόσθετη στήριξη ύψους 130 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω εκρίζωση...

REPORTS

Το Οινοποιείο Ακριώτου ολοκλήρωσε με επιτυχία τον τρύγο του 2025, σε μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες και οδήγησε σε σταφύλια...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Σε ένα νέα πακέτο μέτρων για στήριξη του αμπελοοινικού κλάδου συμφώνησαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την Comité...

REPORTS

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ενέκριναν ένα πακέτο μέτρων για τον οίνο που παρέχει εργαλεία για τη διαχείριση του παραγωγικού δυναμικού, την ενίσχυση της προώθησης...

REPORTS

Τη δυνατότητα σε συλλέκτες, οινόφιλους και επαγγελματίες να αποκτήσουν ξεχωριστές ετικέτες, που δεν συναντά κανείς εύκολα στην πρωτογενή αγορά δίνει δημοπρασία που θα πραγματοποιηθεί...

REPORTS

Με βαθμολογίες από 16 (distinguished) έως 17,5 (superior) βαθμολογήθηκαν 11 κρασιά του Οινοποιείου Λυραράκη από την Master of Wine, Julia Harding, στη σελίδα jancisrobinson.com.