Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η νέα τάση του κλάδου αλκοολούχων ποτών ακούει στο όνομα Premiumisation

Τα τελευταία χρόνια, η τάση του premiumization έχει γίνει βασικός μοχλός για την αύξηση της αξίας στις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών σε όλο τον κόσμο, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο συναρπαστικές και υψηλής ποιότητας εμπειρίες, αλλά και επιλογές που ταιριάζουν στα γούστα τους.

Ο όρος premiumisation περιγράφει την ευρεία τάση των καταναλωτών να αλλάζουν και να επιλέγουν περισσότερο τα premium προϊόντα αναζητώντας μοναδικές και αυθεντικές γευστικές εμπειρίες. Τα τελευταία χρόνια, η τάση του premiumization έχει γίνει βασικός μοχλός για την αύξηση της αξίας στις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών σε όλο τον κόσμο, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο συναρπαστικές και υψηλής ποιότητας εμπειρίες, αλλά και επιλογές που ταιριάζουν στα γούστα τους.

Απ’ όλα τα οινοπνευματώδη, τα αλκοολούχα ποτά ανταποκρίνονται καλύτερα στην τάση premiumization χάρη στο εύρος της κατηγορίας και τη μοναδική ικανότητά τους να παράγουν σύνθετα, υψηλής αξίας, εμπνευσμένα προϊόντα που βασίζονται στον παραδοσιακό τους χαρακτήρα και τεχνικές όπως, η εκχύλιση, η ανάμειξη ή και παλαίωση. Με το trend του premiumization, ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών παρουσιάζει αύξηση της αξίας των πωλήσεων έναντι του όγκου (βλ. παρακάτω γράφημα). Η κατανάλωση premium ποτών μπορεί επομένως να συμβάλει στην ενίσχυση μιας λογικής, υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ ακολουθώντας το μότο «πίνω ποιοτικότερα, αλλά όχι περισσότερο».

Η ζήτηση των premium ποτών συνοδεύεται από άλλες αναδυόμενες τάσεις των καταναλωτών, όπως η αναζήτηση προϊόντων που ακολουθούν τους κανόνες ηθικής και είναι φιλικά στο περιβάλλον. Οι καταναλωτές αποδίδουν μεγαλύτερη αξία σε προϊόντα που μπορούν αξιόπιστα να αποδειχθούν ότι είναι αυθεντικά ή να έχουν παραχθεί με συνειδητά ηθικά τρόπο ή ακόμα η εικόνα της επωνυμίας να έρχεται σε πλήρη συνέχεια με την ευημερία των καταναλωτών.

Η τάση κατανάλωσης των premium ποτών και γενικά των επώνυμων brands, έχει και άλλες πτυχές που αξίζει να τονισθούν. Όπως για παράδειγμα από την οπτική γωνία της δημόσιας υγείας, όπου προτείνοντας ποιοτικά πρότυπα κατανάλωσης, δυνητικά αποτρέπει τους καταναλωτές από τα επικίνδυνα πρότυπα κατανάλωσης αλκοόλ και τους βοηθά να μειώσουν τις βλάβες που σχετίζονται με το αλκοόλ.
Τι χρειάζεται:

  • Παραγωγούς που δημιουργούν καινοτόμα και υπεύθυνα brands μέσω των οποίων οι καταναλωτές θα «πίνουν ποιοτικότερα, αλλά όχι περισσότερο».
  • Ένα κανονιστικό πλαίσιο που επιτρέπει τη λειτουργία μιας ανταγωνιστικής αγοράς, ενθαρρύνοντας την καινοτομία, προσφέροντας ευρεία γκάμα προϊόντων, υψηλής αξίας, απαιτώντας σαφήνεια στην επισήμανση, ιδίως όσον αφορά την προέλευσή τους.

 

Πηγή: seaop.gr

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ολοένα και πιο δεκτικοί στην ιδέα του μη αλκοολούχου κρασιού, με τις γυναίκες και τους νεότερους σε ηλικία να δείχνουν...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Tην 1η Νοεμβρίου το Ξινόμαυρο γιορτάζει παγκόσμια και για το λόγο αυτό οι «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος» διοργανώνουν και προτείνουν για τους λάτρεις της ποικιλίας,...

REPORTS

Αλλαγές στην υποβολή των δηλώσεων παραγωγής, επεξεργασίας, εμπορίας και αποθεμάτων στον αμπελοοινικό τομέα προβλέπει τροποποιητική απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Τσιάρα, που αναρτήθηκε...

REPORTS

Το δελτίο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ενημερώνει ότι το αμπέλι βρίσκεται στο στάδιο ωρίμανσης και συγκομιδής, κυρίως για τις πρώιμες επιτραπέζιες ποικιλίες....

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...

REPORTS

Οι φόβοι για την απαγόρευση της μέτριας κατανάλωσης κρασιού υποχωρούν: το προσχέδιο του ΠΟΥ, που παρουσιάστηκε στον ΟΗΕ παρουσιάζει ένα ψήφισμα για το αλκοόλ...

REPORTS

Οι εξαγωγές ιταλικού κρασιού κατέγραψαν νέο ρεκόρ το 2024, αγγίζοντας τα 8,136 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 5,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.