Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η ηλεκτρονική ετικέτα στο κρασί δείχνει τα συστατικά, αλλά και την ιστορία του

Tην προσαρµογή των οινοποιείων πανελλαδικά σε µία νέα διαδικασία που αφορά στις ενδείξεις των συστατικών στις φιάλες των οίνων, απαιτεί το νέο νοµοθετικό πλαίσιο που αφορά στην ηλεκτρονική ετικέτα και η εφαρµογή του είναι προγραµµατισµένη για το τέλος του 2023.

Σύµφωνα µε τα όσα ανέφερε ο διευθυντής του Συνδέσµου Ελληνικού Οίνου, καθηγητής Θεόδωρος Γεωργόπουλος, η ηλεκτρονική αναγραφή των συστατικών µπορεί να λειτουργήσει εκτός από την πληροφόρηση του καταναλωτή και για την παράθεση στοιχείων που σχετίζονται µε την ιστορία και την πορεία του οινοποιείου, εξυπηρετώντας παράλληλα τις ανάγκες σε επίπεδο µάρκετινγκ για την προώθηση των κρασιών και των δραστηριοτήτων του οινοποιείου προς τους καταναλωτές.

Θα θυµίσουµε ότι µετά από αντιδράσεις που υπήρξαν για τα ισχύοντα στον προηγούµενο ευρωπαϊκό κανονισµό 1308, ακολούθησε ο αναθεωρηµένος κανονισµός 2117 τον ∆εκέµβριο του 2021, ο οποίος καθορίζει ότι τίθεται τέλος στην εξαίρεση του κρασιού από την υποχρέωση αναγραφής των συστατικών στην ετικέτα, υποχρεώνοντας τις οινοποιητικές επιχειρήσεις να το πράξουν αρχής γενοµένης από 8 ∆εκεµβρίου του 2023.

Το σηµαντικό είναι ότι εκτός από τα αρχικά οριζόµενα περί αναγραφής στην χάρτινη ετικέτα του κρασιού, ο οινικός κλάδος πέτυχε κατόπιν διαπραγµάτευσης µε τα ευρωπαϊκά θεσµικά όργανα να παρουσιάζονται τα εν λόγω συστατικά µέσω ενός τυπωµένου QR code στην ετικέτα, προσφέροντας πρόσβαση στον εκάστοτε ενδιαφερόµενο και ηλεκτρονικά. Έτσι, στην ηλεκτρονική ετικέτα θα εµφανίζονται τα συστατικά και η διατροφική δήλωση, µε εξαίρεση τη θερµιδική αξία, η οποία θα πρέπει να εµφανίζεται τυπωµένη στην χάρτινη ετικέτα. Ο ίδιος κανονισµός προβλέπει ότι και για το κρασί που πωλείται χύµα, θα πρέπει στα συνοδευτικά του έγγραφα να εµφανίζονται τα συστατικά και η διατροφική δήλωση του προϊόντος. Σηµειώνεται ότι η νέα νοµοθεσία αφορά όλους τους οίνους, µε εξαίρεση εκείνους που διατηρούν τυπωµένη ετικέτα πριν από τις 8 ∆εκεµβρίου της φετινής χρονιάς. Στις εξαιρέσεις υπάγονται και ελληνικά κρασιά που εξάγονται σε τρίτες χώρες οπότε ισχύει η νοµοθεσία της κάθε χώρας προορισµού.

Στο  µεταξύ στο ερώτηµα αν θα επηρεάσει την αγορά οίνου η επισήµανση των συστατικών στις ετικέτες, έρευνα της Wine Intelligence σε 10 χώρες, λέει πως «a priori», όχι. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα εξηγηθεί στους καταναλωτές ότι τα πρόσθετα καθιστούν δυνατή τη διατήρηση της ποιότητας του προϊόντος, κάτι που η πλειοψηφία δεν γνωρίζει.

 

ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η ευρωπαϊκή οινοπαραγωγή βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, καθώς η μειωμένη ζήτηση και η υπερπαραγωγή κρασιού πιέζουν τον κλάδο σε πρωτοφανή επίπεδα. Στο Στρασβούργο, στο...

REPORTS

Η παγκόσμια αγορά των εκλεκτών κρασιών δείχνει να ανακτά τη δυναμική της, όπως καταγράφεται στα πρόσφατα στοιχεία της διεθνούς πλατφόρμας εμπορίου Liv-ex. Μετά από...

REPORTS

Δέκα χρόνια μετά την θεμελίωση της ιδέας, η έκδοση θεσμός The Top50 του Wine Trails επιστρέφει πιο ώριμη και φιλόδοξη από ποτέ. Με ανανεωμένη...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ευκολόπιοτη και σύνθετη, φιλική αλλά και «ψαγμένη» η Μαλαγουζιά δεν περνά ποτέ απαρατήρητη. Με προτάσεις που προέρχονται από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όταν μπαίνει...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Περίπου 100 χρόνια μετά της οινοποιητικής Καμπά στη Μαντινεία, το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής Μπουτάρη από τον όμιλο...

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Έναν αέρα εξορθολογισμού και ανανέωσης με σεβασμό στην παράδοση και σύγχρονα εργαλεία απολαμβάνει το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...