Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η ανάγκη οικονοµικής επιβίωσης και η µάχη της ποιότητας για το κρασί

Ίσως τελικά τα πράγματα να είναι πιο απλά απ’ ό,τι νομίζουμε. Μέχρι τότε, βέβαια, όλα δείχνουν σύνθετα και ο κόσμος του κρασιού δεν θα μπορούσε να είναι η εξαίρεση.

Ειδικά τα τελευταία χρόνια, στο οινικό στερέωµα, µια σειρά από ειδήµονες και ηµιµαθείς, που συστήνονται ως γευσιγνώστες, οινοχόοι, influencers, οινολογούντες κ.ά., όχι µόνο δεν διευκολύνουν την εξοικείωση της κοινωνίας µε τον θαυµαστό κόσµο του κρασιού, αντίθετα την υπονοµεύουν. ∆ιαµορφώνουν µε τον τρόπο τους µια ελιτίστικη ατµόσφαιρα που µάλλον συντηρεί την ανασφάλεια στους λιγότερο µυηµένους και κάνει πολλούς να κρατούν αποστάσεις.

Ιδίως µετά την άνθηση των social media, είναι τόσα πολλά αυτά τα οποία γράφονται και λέγονται (χρώµατα κι αρώµατα), που δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι θύµατα αυτής της φλυαρίας πέφτουν καµιά φορά και οι ίδιοι οι οινοποιοί, καθώς και άµεσα εµπλεκόµενοι στο πεδίο της παραγωγής. Χρειάζεται να έχει κανείς µεγάλη πίστη στη συνταγή του και ατσάλινη αυτοπεποίθηση, για να αντέξει στις σειρήνες, ώστε να µην ενδώσει στους «πειρασµούς» που συχνά µεταφέρουν.

Έτσι, ενώ είναι αποδεδειγµένη η αναγκαιότητα της ήπιας διαχείρισης στον αµπελώνα και των ελάχιστων παρεµβάσεων στην οινοποίηση, στο τέλος της ηµέρας µια πληθώρα αναζητήσεων που επιβάλλουν οι λεγόµενες… τάσεις και µια πανσπερµία εναλλακτικών που προτείνουν κάθε τόσο επιστήµη και τεχνολογία, καθιστούν την ατµόσφαιρα… ηλεκτρισµένη και το παραστράτηµα συχνό.

Θα πρέπει να αναγνωριστεί βέβαια ότι η οικονοµική πίεση που ασκείται τις περισσότερες φορές στις οινοποιητικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως µεγέθους, υποχρεώνει κάθε τόσο κτήµατα και οινοποιούς να «νερώνουν» τη συνταγή τους. Αναγκάζονται εκ των πραγµάτων να υποβαθµίσουν, µε τον έναν ή τον άλλον τρόπο, τη σηµασία της µικρής παραγωγής στο αµπέλι, όπως και της ήπιας παρέµβασης στο οινοποιείο. Αποτέλεσµα, τα κρασιά να χάνουν τη νοστιµάδα τους και την ταυτότητά τους  (terroir, φινέτσα, παλέτα αρωµάτων κ.ά.). Αποτέλεσµα όλων αυτών, να καθίσταται όλο και πιο δυσχερής η τιµολόγηση των κρασιών µε βάση τον αρχικό σχεδιασµό. Οδηγούνται, µε αυτόν τον τρόπο, σε ένα σπιράλ υποχωρήσεων και εκπτώσεων, από το οποίο κανείς δεν βγαίνει κερδισµένος. Με εξαίρεση ίσως τον επόµενο υποψήφιο αγοραστή της οινοποιητικής µονάδας, πριν αρχίσει κι αυτός να πέφτει θύµα των ίδιων σειρήνων και της ίδιας αγωνίας οικονοµικής επιβίωσης.

Γιάννης Πανάγος – Εκδότης, Διευυθυντής  

Ακολουθεί το εξώφυλλο του Wine Trails Φεβρουαρίου

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι Βρυξέλλες προετοιμάζουν σχέδιο για την επόμενη φάση της εμπορικής συμφωνίας στην οποία κατέληξαν το καλοκαίρι με τις ΗΠΑ, με στόχο χαμηλότερους δασμούς σε...

REPORTS

Οι νομοθέτες της Επιτροπής Γεωργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστήριξαν τα σχέδια για την επισήμανση του κρασιού ως «μειωμένης περιεκτικότητας σε αλκοόλ» αντί για «χαμηλή»...

REPORTS

Τέσσερα νοτιοαφρικανικά οινοποιεία απέσπασαν σημαντική διεθνή διάκριση, καθώς εντάχθηκαν στη διευρυμένη λίστα των World’s 50 Best Vineyards (θέσεις 51-100) για το 2025, επιβεβαιώνοντας τη...

REPORTS

H υποβολή των δηλώσεων συγκομιδής για την αμπελοοινική περίοδο 2025-2026 γίνεται μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «Δήλωση Συγκομιδής Αμπελουργικών Προϊόντων» στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπ.Α.Α.Τ....

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ο έμπειρος οινοποιός που πάτησε πόδι στη Ζίτσα οραματίζεται να βάλει την γηγενή ποικιλία στο διεθνή οινικό χάρτη. Μετά τη Νάουσα και τη Ραψάνη,...

REPORTS

Με χρυσό βραβείο τιμήθηκαν και πάλι οι οινικές «ναυαρχίδες» του Συνεταιρισμού Σάμου, οι «ΨΗΛΕΣ ΚΟΡΦΕΣ» και το «SAMOS VIN DOUX», στον πιο έγκυρο και...

REPORTS

Επιδότηση ύψους 79,6 ευρώ το στρέµµα προβλέπει η 3η τροποποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ για τη διατήρηση του Αττικού Αµπελώνα και της γηγενής...

REPORTS

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού, την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025, η Οινοποιία Ψαρούλη υποδέχθηκε επαγγελματίες του τουρισμού, ξενοδόχους, ξεναγούς, τουριστικά γραφεία και δημοσιογράφους...