Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Είναι αληθινό αυτό το μπουκάλι «Grand Cru»; Ένα NFT μπορεί να το αποκαλύψει

Ο παραδοσιακός κόσμος του κρασιού δεν είναι πάντα ανοιχτός στην αλλαγή, γράφει ο Sebastian Schier. Όμως η νέα τεχνολογία μπορεί να λύσει το πανάρχαιο πρόβλημα της απάτης του κρασιού…

Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος

Αρχικά, το πλαστό κρασί εκτιμάται ότι είναι σχεδόν το 20% του κρασιού που πωλείται παγκοσμίως, πράγμα που σημαίνει ότι ένας στους πέντε καταναλωτές κρασιού πίνει ψευδώς επισημασμένο ή ψεύτικο κρασί.

Τα τελευταία 10 χρόνια, ο οινικός κλάδος έχει παρουσιάσει μια απότομη αύξηση των παραποιημένων κρασιών, κοστίζοντας στην παγκόσμια βιομηχανία 3,18 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε άμεσες πωλήσεις. Ωστόσο, ο αντίκτυπος υπερβαίνει την οικονομική ζημιά. επηρεάζει τις θέσεις εργασίας και τα μέσα διαβίωσης σε έναν κλάδο που είναι ήδη επισφαλής, ανάλογα με τις λιχουδιές του κλίματος. Στην πραγματικότητα, η απάτη με το κρασί έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια 7.000 θέσεων εργασίας στη βιομηχανία αλκοόλ και οινοπνευματωδών ποτών κάθε χρόνο.

Έπειτα, το πλαστό κρασί μπορεί επίσης να είναι επιβλαβές και επικίνδυνο για κατανάλωση από τους πελάτες. Ο πιο συνηθισμένος τύπος απάτης κρασιού είναι η διακοπή του κρασιού από υγρά ή ουσίες που συνήθως δεν είναι σταφύλια. Εάν η ετικέτα λέει «κρασί», σημαίνει ότι υποτίθεται ότι είναι φτιαγμένο με ζυμωμένο χυμό σταφυλιού. Αυτό που κάνουν οι άνθρωποι στην αγορά πλαστών κρασιών είναι να χρησιμοποιούν λιγότερο ακριβές και χαμηλότερης ποιότητας ουσίες και να τις περνούν ως κρασί. Αυτές οι ουσίες είναι μερικές φορές επιβλαβείς τοξίνες και χημικές ουσίες, όπως η μεθανόλη.

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η βιομηχανία παραποίησης κρασιού είναι η σκόπιμη λανθασμένη επισήμανση ενός φθηνότερου κρασιού ως ακριβότερου κρασιού και η πώλησή του ως προϊόν πολύ πιο premium από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Αυτό όχι μόνο εξαπατά τους αγοραστές αλλά βλάπτει επίσης την εμπιστοσύνη των καταναλωτών μακροπρόθεσμα.

Νωρίτερα φέτος είδαμε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα απάτης κρασιού στην πρόσφατη ιστορία, στο Μπορντό της Γαλλίας, μια περιοχή που παράγει κρασί από τη ρωμαϊκή εποχή. Η απάτη του Μπορντό είχε ως αποτέλεσμα η αστυνομία να διαλύσει μια εξαιρετικά οργανωμένη συμμορία που εμφιάλωνε κρασιά χαμηλής ποιότητας από την Ισπανία και τα πουλούσε ως ακριβά γαλλικά προϊόντα. Αυτό το γεγονός δεν είναι μοναδικό στο Μπορντό. Το 2010, 12 Γάλλοι επαγγελματίες πλαστών κρασιών συνελήφθησαν και καταδικάστηκαν για τη διανομή εκατομμυρίων φιαλών ψεύτικο Pinot Noir στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Έτσι, πλέον η οινοποιία αναζητά τρόπους αντιμετώπισης αυτών των εγκλημάτων εδώ και δεκαετίες, αλλά μόνο τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια για την επιτάχυνση της καινοτομίας σε αυτόν τον τομέα, η οποία αναπτύχθηκε παράλληλα με την αυξημένη υιοθέτηση της τεχνολογίας μη ανταλλάξιμων συμβολαίων .

Νέα τεχνολογία για έναν παλιό κόσμο

Η τεχνολογία NFT είχε μια περίπλοκη αρχή στον κόσμο του κρασιού. Λόγω της μακράς ιστορίας της βιομηχανίας κρασιού, είναι ένα σύμπαν από παραδόσεις, μυστικά και βαθιά γνώση και δεν είναι πάντα ανοιχτό σε αλλαγές. Όμως, τον τελευταίο χρόνο, μεγάλες μάρκες έχουν κολλήσει στη διαφημιστική εκστρατεία NFT για να πλασάρουν το κρασί σε ένα νεότερο και πλούσιο κοινό.

Συνεργασίες που τραβούν την προσοχή από εταιρείες αλκοολούχων ποτών με ονόματα όπως το Bored Ape Yacht Club, που περιλάμβαναν δωρεάν και μοναδικά έργα τέχνης NFT με την αγορά ενός μπουκαλιού, είναι μερικές μόνο από τις νέες δυνατότητες που ενθουσίασαν τους καταναλωτές. Αλλά πέρα ​​από τη διαφημιστική εκστρατεία NFT, οι παραγωγοί κρασιού αρχίζουν επίσης να συνειδητοποιούν τις δυνατότητες του NFT και του blockchain ως τεχνολογίας για τον έλεγχο ταυτότητας και την ιχνηλασιμότητα του κρασιού.

Χρησιμοποιώντας μια ετικέτα NFC (τεχνολογία κοντινού πεδίου), η οποία είναι σαν το τσιπ στην ανέπαφη τραπεζική σας κάρτα, ένα φυσικό προϊόν μπορεί εύκολα να συνδεθεί σε ένα NFT (μη ανταλλάξιμο διακριτικό), αγκυρωμένο στην αλυσίδα μπλοκ, διασφαλίζοντας τη μοναδική περιγραφή ταυτότητάς του, π. ως ιδιοκτήτης, την ημερομηνία παραγωγής και τον παραγωγό του κρασιού. Αυτές οι πληροφορίες δεν μπορούν να αναπαραχθούν ή να καταστραφούν. Αυτή η «φυτική» ετικέτα μπορεί να στερεωθεί στο λαιμό του κρασιού, έτσι ώστε μόλις ανοίξει να καταχωρηθεί στο blockchain, πράγμα που σημαίνει ότι εάν το μπουκάλι ξαναγεμιστεί, είναι εύκολο να το μάθετε.

Αυτή η τεχνολογία χαμηλής κατανάλωσης phygital δεν θα μπορούσε απλώς να χρησιμοποιηθεί για την καταπολέμηση της βιομηχανίας παραποίησης/απομίμησης, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας, επιτρέποντας στους παραγωγούς να συνδεθούν με τον καταναλωτή μέσω μιας εφαρμογής, παρέχοντας εξατομικευμένες και εκπαιδευτικές πληροφορίες σχετικά με το κρασί με απλό πάτημα στο μπουκάλι.

Μια πρόποση για το μέλλον

Η πλειονότητα των παραποιήσεων στον κόσμο του κρασιού προορίζεται για τα κορυφαία προϊόντα της αγοράς. Όσο πιο επιθυμητό και περιζήτητο είναι ένα προϊόν, τόσο πιο πιθανό είναι να εξαπατηθούν οι πελάτες να το αγοράσουν σε χαμηλότερη τιμή από την υποτιθέμενη αξία του στην αγορά.

Τα Chateaux που εξετάζουν την τεχνολογία NFT είναι γενικά «grand crus» και σπάνια vintage. Για τα καθημερινά κρασιά που βλέπετε στα σούπερ μάρκετ, έχουν γίνει ευρέως διαδεδομένοι οι κωδικοί QR και οι ολογραφικές ετικέτες. Αν και είναι εύκολο να αντιγραφούν, η υιοθέτησή τους στη μαζική αγορά δείχνει μια συνολική ζήτηση από κάθε επίπεδο της αγοράς για βελτίωση της συσκευασίας του κρασιού, κάτι που δεν έχει αλλάξει εδώ και δεκαετίες, για να προστεθεί ένα μέσο πιστοποίησης ταυτότητας, επικύρωσης της μάρκας και πληροφορίες πέρα ​​από τη γραπτή ετικέτα.

Παράλληλα, οι συνδέσεις NFT είναι επίσης ένας τρόπος για τους καταναλωτές με οποιοδήποτε επίπεδο γνώσεων κρασιού να μάθουν για την προέλευση, τα σταφύλια και την παραγωγή καθώς και τους ανθρώπους που το έφτιαξαν, να επεκτείνουν τις γνώσεις τους, να ενισχύσουν τη γευστική εμπειρία και να πυροδοτήσουν τη συζήτηση μεταξύ φίλων. Οι αμπελουργοί χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνολογία ως έναν τρόπο για να πουν την ιστορία πίσω από κάθε μπουκάλι, ξεπερνώντας τον σνομπισμό που σχετίζεται με την εκτίμηση του κρασιού.

Η ευρεία υιοθέτηση μιας τεχνολογίας ξεκινά πάντα από την κορυφή, οπότε καθώς περισσότερα μεγάλα οινοποιεία υιοθετούν τον έλεγχο ταυτότητας NFT, θα γίνει αναπόφευκτα πιο mainstream και προσβάσιμη στους αναδυόμενους αμπελουργούς και στη δευτερογενή αγορά ως τρόπος διασφάλισης της ιχνηλασιμότητας της παραγωγής και της ιδιοκτησίας της φιάλης. Έτσι, καθώς η τεχνολογία blockchain εισάγεται και εδραιώνεται στον κλάδο, τόσο λιγότερο επιτυχημένοι θα είναι οι παραχαράκτες κρασιών, αποκαθιστώντας την εμπιστοσύνη μεταξύ καταναλωτών και παραγωγών.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η Wine Paris 2025 πρόκειται να μετατρέψει το Παρίσι σε παγκόσμιο κόμβο για το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά από τις 10 έως τις...

REPORTS

Το Crystal Springs της Napa Valley AVA γίνεται η 18η επίσημη ονομασία της διάσημης αμπελουργικής περιοχής. Η νέα AVA χωροθετείται σε μια λοφώδη περιοχή...

REPORTS

Οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) συνεχίζουν να επηρεάζουν το εμπόριο κρασιού με νέους και συναρπαστικούς τρόπους. Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να διαδραματίσει βασικό...

REPORTS

Ο François Bouteille ανέλαβε τη θέση του διευθυντή και ο Bertrand Minchin τη θέση του συμπροέδρου του Bureau Interprofessionnel des Vins du Centre-Loire (BIVC).

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Γιατί ευνοούνται οι αμπελουργικές ζώνες Αμυνταίου και Μαντινείας, έναντι της Σαντορίνης; Υπερέχουν οι γηγενείς ποικιλίες, σε σχέση με τις ξενικές; Πώς επηρεάζει η πρωίμιση...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...