Ένας νεαρός επιχειρηματίας δημιούργησε το πρώτο γαλλικό κρασί εμποτισμένο με εκχύλισμα κάνναβης. Προερχόμενο από την ευρύτερη περιοχή του Μπορντώ, επιχειρεί να ταράξει συθέμελα τα νερά της παράδοσης ενώ ταυτόχρονα επιδιώκει να αποκτήσει κοινό μεταξύ των λεγόμενων «millennials».
Ο 28χρονος Ραφαέλ Ντε Πάμπλο, για τη δημιουργία του Burdi W Brand, αναμειγνύει ένα τοπικό petit verdot με καναβιδιόλη (CBD), συστατικό που συναντάται πατροπαράδοτα στην ινδική κάνναβη.
Παρότι η χρήση του THC παραμένει αυστηρά απαγορευμένη στη Γαλλία, η χρήση του CBD έχει νομιμοποιηθεί και μάλιστα χρησιμοποιείται πλέον, με διαπιστωμένα ευεργετικά αποτελέσματα για τη θεραπεία διαφόρων παθήσεων, όπως για παράδειγμα το άγχος και η επιληψία.
Όσον αφορά τη χρήση του στο κρασί, ο Ντε Πάμπλο δήλωσε ότι «δίνει μια πρόσθετη νότα χαλάρωσης στην κλασική αίσθηση που προσφέρει το αλκοόλ».
Ενώ το προϊόν διοχετεύεται νόμιμα στην αγορά, εξακολουθεί να μην λανσάρεται ως κρασί αλλά ως «αρωματισμένο ποτό με βάση το κρασί».
«Η δυσκολία στη διαδικασία παραγωγής έγκειται την εύρεση της σωστής γευστικής ισορροπίας», δήλωσε ο Ντε Πάμπλο. «Για την επίτευξη αυτού του στόχου ήταν απαραίτητη η προσθήκη επιπλέον μιας ποσότητας φραγκοστάφυλου».
Το Burdi W Brand είχε ήδη προτού λανσαριστεί στην αγορά προσελκύσει περισσότερους από 1000 χρηματοδότες, ενώ πλέον πάνω από 8000 μπουκάλια έχουν πωληθεί στην τιμή των 34 ευρώ ανά φιάλη. «Το μεγαλύτερο μερίδιο των καταναλωτών προέρχεται από τη Γαλλία, αλλά δεχόμαστε παραγγελίες και από άλλες χώρες της Ευρώπης, ακόμα και από τις Η.Π.Α.», δήλωσε ο ίδιος.
Η Γαλλία είναι ανάμεσα στις χώρες με τη μεγαλύτερη κατανάλωση κρασιού παγκοσμίως, όμως διαπιστώνεται πτώση της κατανάλωσης ανάμεσα σε νεαρές ηλικίες.
Έρευνα της Κρεντότ, εταιρείας ερευνών, έδειξε ότι μόλις το ένα τέταρτο του πληθυσμού των Γάλλων σε ηλικίες μεταξύ 18 και 24 καταναλώνει κρασί μία φορά την εβδομάδα σε αντίθεση με το 50% που αντιστοιχεί στις ηλικίες των 40 ή του 60% που αντιστοιχεί στους άνω των 75.
«Στόχος μας είναι να επαναφέρουμε την κουλτούρα του κρασιού σε νέες ηλικίες», δήλωσε ο Ντε Πάμπλο, αναφερόμενος τόσο στο προϊόν, όσο και στην επιλογή της ετικέτας , που αποτελείται από μια λιτή απεικόνιση ενός φύλλου μαριχουάνας.
Παρ’ όλα αυτά, ο Ζαν Μισέλ Ντ’ Ελίλ, πρόεδρος του CEID, οργανισμός πληροφόρησης ενάντια στην εξάρτηση, δήλωσε ότι έχει αντίθετη άποψη σχετικά με την προσέγγιση νεαρού κοινού.
«Το CBD είναι αβλαβές, το ακλοόλ όμως όχι», ανέφερε σε σχετική ερώτηση.
Όσον αφορά την παραγωγή του, το Burdi W Brand έρχεται αντιμέτωπο με τη γαλλική νομοθεσία. Παρότι η καλλιέργεια του CBD είναι νόμιμη δεν ισχύει το ίδιο και για την εκχύλιση. Έτσι η διαδικασία παραγωγής ολοκληρώνεται στη γειτονική Γερμανία.
Οι αντιδράσεις στους οινικούς κύκλους, γύρω από το συγκεκριμένο σκεύασμα ποικίλουν. Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οινοπαραγωγοί που ξενίζουν στην ιδέα πρόσθετων βελτιωτικών διάθεσης στο κρασί.
Η ιστοσελίδα Terre de Vins, παρ’ όλα αυτά, χαρακτήρισε το ηδύποτο πολλά υποσχόμενο «με νότες λαχανικών που θυμίζουν αρώματα μπύρας. Σίγουρα αποτελεί ένα ενδιαφέρον ρόφημα, διαφορετικής κατηγορίας από αυτή του κρασιού. Καταναλώνεται ευχάριστα σαν απεριτίφ».
Με στοιχεία από economictimes.com