Connect with us

Αναζήτηση

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Το βιοντίζελ στα αμπελουργικά τρακτέρ «ψηφίζει» η Βαυαρία

Το κρατικό ινστιτούτο αμπελουργίας και κηπουρικής (LWG) στο Thüngersheim θέλει να χρησιμοποιήσει βιοντίζελ ως εναλλακτικά καύσιμα στα τρακτέρ για να εξοικονομήσει 80% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έναντι του πετρελαίου.

Η υπουργός Γεωργίας της Βαυαρίας, Michaela Kaniber, παρέδωσε ένα τρακτέρ συμβατό με βιοντίζελ στο Κρατικό Ινστιτούτο Αμπελουργίας και Κηπουρικής (LWG) στο Thüngersheim. «Η χρήση βιοντίζελ εξοικονομεί 80% στα αέρια θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο. Επιπλέον, το βιοντίζελ προέρχεται από φυτά δικά μας, κάτι που εξοικονομεί και κόστος από τα μεταφορικά αλλά και πόρους σε σύγκριση με το παραδοσιακό πετρέλαιο», δήλωσε η υπουργός.

Το ινστιτούτο LWG προτιμά να χρησιμοποιεί τρακτέρ της τάξεως των 111 ίππων για την καλλιέργεια φρούτων.  Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, ο στόλος των γεωργικών οχημάτων θα δεχθεί τις απαραίτητες μετατροπές για να φιλοξενήσει το βιοντίζελ.

Ο κύριος στόχος της στρατηγικής αυτής είναι να επιτευχθεί η κλιματική ουδετερότητα στη Βαυαρία έως το 2050, με πρότζεκτ που αφορούν τόσο την αποφυγή αερίων του θερμοκηπίου, όπως ανακαινίσεις κτιρίων, τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άλλες διαδικασίες προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, όπως η μετατροπή των δασών, η κατακράτηση νερού στην περιοχή και άλλες παρόμοιες δράσεις.

Στο τμήμα της γεωργίας, 21 τρακτέρ και μια ενσιρωτική μηχανή βρίσκονται ήδη στο δρόμο σε κρατικά κτήματα με το φιλικό προς το περιβάλλον βιοντίζελ, ενώ για το πρότζεκτ χρησιμοποιούνται και άλλα τέσσερα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Ωστόσο, το νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο δεν είναι ακόμη προσαρμοσμένο για την μετάβαση στο εναλλακτικό αυτό καύσιμο, όπως αναφέρεται, και οι εναλλακτικές λύσεις δεν είναι επί του παρόντος τόσο ανταγωνιστικές. Το βιοντίζελ δεν είναι τόσο οικονομικό έναντι του «γεωργικού» πετρελαίο, αναφέρει η Ένωση για την Προώθηση των Πετρελαϊκών και Πρωτεϊνικών Καλλιεργειών (UFOP). Η ίδια η ένωση δημοσιεύει μάλιστα και μια εβδομαδιαία σύγκριση τιμών εδώ: www.ufop.de/biodiesel-und-co/biodiesel-preis.

Επιπλέον, όπως τονίζεται, το βιοκαύσιμο ενδεχομένως να αρχίζει να φορολογείται μετά το τέλος του 2020 κάτι που, αν μπει σε ισχύ, δε θα συμφέρει τους ιδιοκτήτες, ενώ σε πολλές χώρες το καύσιμο αυτό δεν είναι τόσο εύκολο στην εύρεσή του.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία αλκοολούχων ποτών αλλάζει ραγδαία, καθώς οι νέες προτιμήσεις των καταναλωτών και οι τεχνολογικές εξελίξεις καθορίζουν ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο.

REPORTS

Οι κατά τόπους Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας των Περιφερειών ενημερώνουν ότι οι δηλώσεις συγκομιδής θα υποβάλλονται από τους υπόχρεους αμπελουργούς οινοποιήσιμων ποικιλιών αμπέλου, μόνο ηλεκτρονικά...

REPORTS

Μια πρόσφατη επιστημονική ανασκόπηση, υπό την καθοδήγηση της Δρ. Νίκης Μαραγκού και συνεργατών από το ΕΚΠΑ, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και το Aarhus University...

REPORTS

Με το Fendt e100 Vario η Fendt παρουσίασε ένα ευέλικτο µικρών διαστάσεων ηλεκτρικό τρακτέρ ειδικά σχεδιασµένο για να δουλεύει άνετα, αθόρυβα, αλλά και «πράσινα»...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Τις τιμές αγοράς για τα οινοστάφυλα εσοδείας 2025 ανακοίνωσε στα μέλη παραγωγούς της η Ένωση Ηρακλείου. Η παραλαβή των σταφυλιών θα ξεκινήσει τη Δευτέρα...

REPORTS

Σε απόσταση από τις πραγµατικές ανάγκες της αγοράς και τις προδιαγραφές που υπαγορεύει η διαχείριση ενός ευαίσθητου προϊόντος όπως είναι το κρασί, δείχνει να...

REPORTS

Με πρωτεργάτη το ούζο, σε πολλές premium αλλά και καινοτόµες εκδοχές, που κινεί τις ελληνικές εξαγωγές από τον προηγούµενο αιώνα, αλλά και το τσίπουρο,...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Σε εξέλιξη παραμένει η 3η πτήση του εντόμου της ευδεμίδας στους κρητικούς αμπελώνες με την πίεση προσβολής να είναι αυξημένη στις μεσοπρώιμες και όψιμες...