Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Στο -4% η μείωση της συνολικής κατανάλωσης κρασιού στην Γαλλία

Τα χρόνια περνούν και η καμπύλη της αποκατανάλωσης κρασιού συνεχίζει στη γαλλική αγορά, η καθημερινή χρήση εξαφανίζεται από την αλλαγή προσέγγισης γενεών, με πολιτιστικά ή πολιτισμικά χαρακτηριστικά.

Η κατανάλωση είναι λιγότερο συχνά καθημερινή και πιο συχνά χαρακτηρίζεται από περιστασιακές συμπεριφορές εντατικής κατανάλωσης οινοπνεύματος, ενώ οι προτιμήσεις κατανάλωσης προσανατολίζονται όλο και περισσότερο προς τις μπύρες και λιγότερο συχνά προς το κρασί.

Πρόκειται για μια ατελείωτη πτώση για το κρασί. Το 2023, η γαλλική κατανάλωσή του μειώθηκε κατά 4,2% σε σύγκριση με το 2022, αναφέρει το Γαλλικό Παρατηρητήριο Ναρκωτικών και Τάσεων Εξάρτησης (OFDT), επισημαίνοντας ότι η συνολική κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μειώθηκε κατά 3,8% (σε 6 εκατομμύρια εκατόλιτρα καθαρού αλκοόλ ή 10,35 AP λίτρα ανά κάτοικο άνω των 15 ετών). Αν και το κρασί παραμένει το πρώτο αλκοολούχο που καταναλώνεται στη Γαλλία (52,4% των όγκων καθαρής αλκοόλης), είναι το πιο εύθραυστο στην αποκατανάλωση (-2,6% για τις μπύρες και -3,9% για τα οινοπνευματώδη). Όπως συνοψίζει το OFDT, «η δομή των πωλήσεων δείχνει μια στροφή προς τις μπύρες, των οποίων οι πωλήσεις αυξάνονται συνεχώς από το 2018 και πλέον υπερβαίνουν το ένα τέταρτο των ποσοτήτων αλκοόλ που διατίθενται προς πώληση» (25,1%, έναντι 21,2% για τα οινοπνευματώδη ποτά). Συνεχίζοντας με την πάροδο του χρόνου, η τάση αυτή επιδεινώνεται από τον πληθωρισμό, σημειώνει η μελέτη, σημειώνοντας ότι το μέτρο «των διακυμάνσεων των τιμών στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών μόνο αυξάνεται κατά 7,5%» (+0,2% για τις μπύρες, +2,3% για τα κρασιά και +5,8% για τα οινοπνευματώδη ποτά), γνωρίζοντας ότι «ο πληθωρισμός φαίνεται να ήταν υψηλότερος για αυτόν τον τομέα από ό,τι για άλλα καθημερινά καταναλωτικά αγαθά».

Στην έρευνα του για τις αναπαραστάσεις, τις απόψεις και τις αντιλήψεις για τα ψυχοφάρμακα (EROPP, με βάση τα δεδομένα Δημόσιας Υγείας Γαλλίας), το OFDT αναφέρει ότι το 82,5% των ενηλίκων έχει καταναλώσει τουλάχιστον ένα αλκοολούχο ποτό το 2023 και το 37% αναφέρει εβδομαδιαία χρήση. Η ημερήσια κατανάλωση πέφτει στο 7%. Αυτή η τελευταία συχνότητα κατανάλωσης καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση στον πληθυσμό που συμμετείχε στην έρευνα (-13%, έναντι -5% για την εβδομαδιαία και -3% για την ετήσια). Πιο συγκεκριμένα, «οι κατηγορίες που σχετίζονται με τα επίπεδα εβδομαδιαίας και καθημερινής χρήσης, δείχνουν υψηλότερη κατανάλωση με την αύξηση της ηλικίας» που «αντανακλά τη μετάβαση που ξεκίνησε τη δεκαετία του 2000 από έναν λεγόμενο «μεσογειακό» τρόπο κατανάλωσης (με καθημερινή χρήση, κυρίως κρασιού, κατά τη διάρκεια των γευμάτων και σε ποσότητες που δεν ξεπερνούν τα λίγα ποτήρια) στον λεγόμενο «σκανδιναβικό» τρόπο (λιγότερο συχνές χρήσεις, αλλά με μεγαλύτερες ποσότητες και σε εορταστικά πλαίσια), που είναι πιο διαδεδομένα στους νέους.

ΠΗΓΗ: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι δημογραφικές αλλαγές και οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες είναι μεταξύ των κύριων παραγόντων που επικαλείται η Société des Alcools du Québec για να δικαιολογήσει...

REPORTS

Η Μέγκαν Μαρκλ επεκτείνει τη σειρά προϊόντων της με την επωνυμία «As Ever» καθώς ανακοίνωσε την κυκλοφορία μιας «προσεγμένης» συλλογής κρασιών.

REPORTS

Με την υποστήριξη της κυβέρνησής της, η Treasury Wine Estates ποντάρει πολλά στο αυξανόμενο τμήμα των κρασιών χωρίς αλκοόλ και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ....

REPORTS

Το ξημέρωμα της Σάμου, έχει αυτό το εκπληκτικό χρώμα που λαμπυρίζει σε κάθε σταγόνα του υπέροχου σαμιώτικου ροζέ κρασιού «ΒΑΒΕΛοίνος».

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Μια νέα εξέλιξη στη γεωργική τεχνολογία προέκυψε από την Κίνα, όπου μια εταιρεία παρουσίασε ένα ρομπότ ζιζανιοκτονίας με λέιζερ που έχει σχεδιαστεί για να...

REPORTS

Στην αγορά 838.717 κοινών ονομαστικών μετοχών της εταιρείας Κτήμα Λαζαρίδη προχώρησε η Ολυμπία Συμμετοχών, με το ποσοστό της να διαμορφώνεται πλέον στο 12,70%.

REPORTS

Η αγορά των εκλεκτών οίνων εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, με την παγκόσμια ζήτηση να παραμένει υποτονική και τις τιμές υπό πίεση.

REPORTS

Η LVMH Vins d'Exception αναδιοργανώνει την ομάδα ανώτερων στελεχών της σε όλα τα κτήματά της, με μια σειρά από ανώτερους διορισμούς, καθώς ο Mathieu...