Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Στην Αθωνική πολιτεία η αριστοτελική διάσταση του οίνου, γίνεται τουριστικός πόλος έλξης

Mε «όχημα» τη χαρτογραφημένη οινική περιήγηση που εκτείνεται «από τη Θεσσαλονίκη στον Άθωνα» και «οδηγό» το Δήμο Αριστοτέλη από την ανατολική Χαλκιδική, επιχειρείται η πρώτη εθνική πρωτοβουλία για την προσέγγιση της κροατικής τουριστικής αγοράς.

Σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Χαλκιδικής και το νεοσύστατο cluster τουριστικών επιχειρήσεων και παραγωγής τοπικών προϊόντων, που έχει συστήσει, ο Δήμος Αριστοτέλη οργάνωσε και πραγματοποίησε θεματική παρουσίαση της Ανατολικής Χαλκιδικής ως τουριστικού προορισμού, στην κροατική τουριστική αγορά, το Σάββατο 10 Οκτωβρίου, στο νησί Solta του Split, στην Κροατία.

Παρουσία εκπροσώπων Τύπου, τουριστικών γραφείων, Κροατών chef και στελεχών οργανισμών και φορέων, ο Δήμος Αριστοτέλη πρόβαλε σε εκδήλωση που έγινε στο μεσαιωνικό ξενοδοχείο «MARTINIS-MARCHI», τον τρόπο με τον οποίο η τοπική πρωτογενής παραγωγή της εντάσσεται στο τουριστικό προϊόν ως αναπόσπαστο τμήμα του.

Η παρουσίαση, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του οργανισμού τουριστικής προβολής της ανατολικής Χαλκιδικής, εστίασε στην ανάδειξη του οίνου ως του τοπικού προϊόντος, που μετατρέπεται σε επίκεντρο τοπικής οινοτουριστικής ανάπτυξης με:
• τέσσερα εξαιρετικά οινοποιεία στα γεωγραφικά όρια του Δήμου,
• περίπου είκοσι παραδοσιακά τσιπουροκάζανα και
• δώδεκα μοναδικούς οινότοπους εντός της Αθωνικής Πολιτείας.

Πέρα από τον Αθωνικό Οίνο, που αποτελεί το απόλυτο οινικό brand στην Ανατολική Χαλκιδική, εκείνο που συνδέει το τοπικό προϊόν με την αριστοτελική του διάσταση είναι η αναβίωση των συμποσίων στα τοπικά οινοποιεία κατά το πρότυπο των αντίστοιχων αρχαιοελληνικών διοργανώσεων.

Η παρουσίαση αποτέλεσε σύμπραξη του KOUZINA και του “Taste The Mediterranean”, που αποτελεί αντίστοιχη κροατική γαστρονομική διοργάνωση, η οποία πραγματοποιείται στο Split κάθε Οκτώβριο, παρέχοντας την ευκαιρία στη Μεσόγειο Θάλασσα να προβάλει στον κόσμο την περίφημη μεσογειακή διατροφή.

Η μεσογειακή εβδομαδιαία θεματική ενότητα του KOUZINA 2021, άλλωστε, είναι αφιερωμένη εκ νέου στην κροατική κουζίνα και θα υλοποιηθεί από το “Taste The Mediterranean” τον Κροάτη chef Marin Rendic και την επικεφαλής chef του KOUZINA Ντίνα Νικολάου.

Προηγήθηκε την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου, επίσκεψη του Δημάρχου Αριστοτέλη κ. Στέλιου Βαλιάνου, στον ομόλογό του, Δήμαρχο Σπλιτ κ. Andro Krstulovic Opara, καθώς μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης η πρόταση του Δήμου Αριστοτέλη, για τη συνεργασία των δύο περιοχών στη δημιουργία μιας οινικής δικτύωσης, που θα προωθεί την Ανατολική Χαλκιδική στην ευρύτερη περιοχή του Σπλιτ και το αντίστροφο. Με τον τρόπο αυτό οι δύο τόποι κερδίζουν αύξηση επισκεπτών κυρίως το Φθινόπωρο, επεκτείνοντας την τουριστική τους περίοδο με ποιοτικό τρόπο.

Η συμφωνία επικυρώθηκε επαγγελματικά μέσω outgoing τουριστικών γραφείων, εκπρόσωποι των οποίων αναμένεται να διακινήσουν στην Κροατία τα οινικά πακέτα διακοπών.

Ο Δήμαρχος Αριστοτέλη κ. Στέλιος Βαλιάνος, σε δηλώσεις του σημείωσε: «Η ιδέα ήταν του Δήμου Αριστοτέλη, αλλά το αποτέλεσμα είναι προϊόν μιας ομαδικής δουλειάς και σύνθεσης δυνάμεων, γι` αυτό θέλω να ευχαριστήσω το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, δεδομένου ότι τόσο ο Πρόεδρος όσο και τα μέλη Δ.Σ. του φορέα πίστεψαν στην καινοτομία αυτής της πρωτοβουλίας που αναδεικνύει την αλληλεξάρτηση δύο ανθρωποκεντρικών δραστηριοτήτων του τουρισμού και της γαστρονομίας. Είτε με covid, είτε -και αυτό προσδοκούμε- χωρίς υγειονομική κρίση, ο ποιοτικός θεματικός τουρισμός, είναι μια δυναμική επιλογή, με προνομιακά χαρακτηριστικά για τον Δήμο Αριστοτέλη. Γι` αυτό εργαζόμαστε σκληρά, ώστε να είμαστε έτοιμοι να εκμεταλλευτούμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα στον μέγιστο δυνατό βαθμό και στον συντομότερο δυνατό χρόνο.»

Η συνέχεια αναμένεται να δοθεί στη Χαλκιδική κατά τη διάρκεια του KOUZINA 2021, με επαγγελματική και δημοσιογραφική αποστολή που θα πλαισιώνει τον Δήμαρχο του Σπλιτ, ο οποίος προσκλήθηκε -και με χαρά αποδέχτηκε- να επισκεφθεί τον Δήμο Αριστοτέλη. Η εν λόγω συνεργασία αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης ως προς τι δυνατότητες αναπαραγωγής του μοντέλου και με άλλες βαλκανικές περιοχές, κατά τις επικείμενες εργασίες του επίσης νεοσύστατου #Φόρουμ_Διαβαλκανικής_Συνεργασίας, που θέσπισε ο Δήμος Αριστοτέλη.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση με την ταχεία ανάπτυξη του τμήματος των μη αλκοολούχων και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (NOLO) κρασιών, σύμφωνα...

REPORTS

Ο προϋπολογισμός που διατίθεται στους αμπελοκαλλιεργητές της Τοσκάνης αυξήθηκε εκ νέου, φθάνοντας τα 30,48 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2024/2025.

REPORTS

Παροχή εργαλείων μάρκετινγκ σε παραγωγούς οίνων προέλευσης, πιο ξεκάθαρες νομοθεσίες σχετικά με τον περιορισμό αδειών φύτευσης και διασφάλιση χρηματοδότησης πρωτοβουλιών βιωσιμότητας είναι μερικά από...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...