Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα «Ο Οινοτουρισμός στην Τοπική Οικονομία: Παγκόσμια Ανάλυση 2024» που δημοσιεύτηκε από το Vinetur, οι εκδηλώσεις που σχετίζονται με κρασιά προέλευσης οδήγησαν σε σημαντικά έσοδα για τις ζώνες προέλευσης, στη δημιουργία δουλειών στην επαρχεία, και στην προώθηση τους στο παγκόσμιο στερέωμα. Παρά την ακρίβεια, τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στην παραγωγή, και τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, η βιομηχανία του οινοτουρισμού έδειξε ευελιξία και προσέλκυσε πληθώρα κόσμου.
Με την έρευνα του Vinetur συμφωνούν οι περισσότερες μελέτες μεταξύ αυτών και αυτή της Grand View Research, η οποία υπολογίζει την αξία της παγκόσμιας βιομηχανίας του οινοτουρισμού πέρι τα 45,6 δισ. ευρώ με ρυθμό ανάπτυξης 10%.
Οι κυριότερες τάσεις
Οι ταξιδιώτες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για οινοποιεία που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές, και αναζήτησαν ενεργά δραστηριότητες όπως συμμετοχή στη συγκομιδή αμπελοστάφυλων, γευσιγνωστικό ταίριασμα φαγητού και κρασιού, περίπατους στους αμπελώνες και μαθήματα μαγειρικής με βάση το κρασί. Ακόμα, με την άνοδο της τεχνολογίας, ιδιαίτερη ζήτηση υπήρχε για εμπειρίες virtual reality.
Την τιμητική τους είχαν και ανερχόμενες αγορές όπως η Μολδαβία, η Γεωργία, η Βουλγάρια και η Κροατία, ενώ και η Κίνα και Ινδία σε περιοχές όπως η Ningxia και Nashik αντίστοιχα είδαν πολλούς επισκεπτές. Οι αμπελώνες του Ηνωμένου Βασιλείου είδαν αύξηση της επισκεψιμότητας τους κατά 55%.
Βάσει της έρευνας του Vinetur φαίνεται ότι υπάρχει ανάγκη για ένα μοντέλο που συνδυάζει τη γαστρονομία με την τοπική κουλτoύρα και το περιβάλλον, με όσα οινοποιεία αντιλαμβάνονται αυτή την τάση να δέχονται πληθώρα επισκεπτών.
