Πρόθυμοι να εξερευνήσουν, οι καταναλωτές της γενιάς X και των millennials απομακρύνονται από τις παραδοσιακές, και συχνά τοπικής καλλιέργειας, ποικιλίες σταφυλιών όπως το Cabernet Sauvignon και το Pinot Noir. Αντ’ αυτού, έχει εμφανιστεί μια σαφής προτίμηση στην online πλατφόρμα ποτών Drizly, για τα ιταλικά κρασιά που ανήλθαν 14% το 2023, από το 13% το 2022. Οι ποικιλίες Nebbiolo, Montepulciano και Sangiovese παραμένουν σταθερές ετησίως. Οι νεότεροι καταναλωτές ψάχνουν ιταλικές εναλλακτικές στα Sagrantino, Brunello και Corvina, ποικιλίες που αναπτύσσονται γρήγορα στην πλατφόρμα.
Έχοντας σχεδόν εξαφανιστεί από την αγορά τη δεκαετία του 1960, το Sagrantino επανεισήχθη μετά από εκστρατείες των τοπικών οινοποιών, καταφέρνοντας να λάβει το καθεστώς ΠΟΠ το 1977. Καταγόμενο από την Ουμβρία, πόλη του Μοντεφάλκο, πολλά κρασιά Sagrantino από την περιοχή βραβεύτηκαν με μετάλλια στη φετινή Φθινοπωρινή Δοκιμή.
Ο Adam Rogers, υπεύθυνος έρευνας για την ISWR Drinks Market Analysis, δήλωσε: “Ενώ οι πιο ενεργοί καταναλωτές των γενεών X και millennials αποτελούν λίγο λιγότερο από το 30% των συνολικών τακτικών καταναλωτών κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες, αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 60% της συνολικής δαπάνης κρασιού.”
Η δήλωση αυτή ακολουθεί τα προηγούμενα ευρήματα της εταιρείας πληροφοριών για τους καταναλωτές NielsenIQ φέτος, τα οποία έδειξαν αύξηση της προτίμησης των καταναλωτών για τα ιταλικά κόκκινα κρασιά κατά 6% σε σύγκριση με το 2022.
Το έτος 2023 ήταν προκλητικό για τους οινοποιούς της Ιταλίας. Ακραία καιρικά φαινόμενα προκάλεσαν πλημμύρες στους αμπελώνες της Ρομάνας και τα σταφύλια κάηκαν από τον έντονο ήλιο. Οι προκλήσεις που προέκυψαν λόγω της κλιματικής αλλαγής ήταν επίσης υπεύθυνες για μια πτώση της παραγωγής κρασιού κατά 12% στη χώρα, με την Ιταλία να ακολουθεί τη γειτονική Γαλλία καθώς οι σοδειές αντιμετώπιζαν δυσκολίες λόγω των έντονων βροχοπτώσεων.
Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει μια αυξανόμενη προτίμηση για τις κόκκινες ποικιλίες της χώρας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ενώ τα παραδοσιακά κόκκινα δεν θα αντικατασταθούν απαραίτητα, η όρεξη για περισσότερες νέες ποικιλίες παρέχει συναρπαστικές δυνατότητες στους λιανοπωλητές που θέλουν να αξιοποιήσουν τους νεότερους καταναλωτές.
Η Liz Paquette, επικεφαλής της κατανόησης των καταναλωτών της πλατφόρμας Drizly, δήλωσε: “Η προσθήκη περισσότερων μοναδικών ποικιλιών και φιαλών, όπως τα ιταλικά κόκκινα κρασιά, προσφέρει ευκαιρία στους λιανοπωλητές να διαφοροποιήσουν τα αποθέματα τους online.”
Πηγή: DrinksBusiness