Ο Lewis Kopman, συνιδρυτής της πορτογαλικής εταιρείας εισαγωγής κρασιού Grossberg/Kopman Selections με έδρα τη Νέα Υόρκη, αποδίδει την πρόσφατη αδυναμία του μέσου καταναλωτή να αντέξει οικονομικά τα «κλασικά» κρασιά (συγκεκριμένα Βουργουνδία, Μπορντό και σαμπάνια). «Οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να είναι πιο δημιουργικοί για το υπέροχο κρασί που καταναλώνουν και, ως αποτέλεσμα, έχετε δει την ανάπτυξη άλλων κατηγοριών όπως η Santa Barbara στην Καλιφόρνια ή τα Κανάρια Νησιά και τα Gredos στην Ισπανία.» ανέφερε ο ίδιος σε πρόσφατη δήλωση του. Έπειτα, σημείωσε ότι καθώς οι τιμές για τα κλασικά κρασιά γίνονται γρήγορα ακόμη λιγότερο εφικτές, ο παραδοσιακός συλλέκτης θα αρχίσει να ψάχνει και σε αυτές τις άλλες περιοχές.
Κρασιά με γνώμονα την αξία και κρασιά με ιστορία.
Εκτός από τις λιγότερο γνωστές περιοχές, ο Wright προβλέπει επίσης μια αυξανόμενη επιθυμία για κρασιά με ιστορία και τα οποία δεν σπάνε τα χρήματα. «Περιμένω ότι θα δούμε περισσότερο μια ανανεωμένη εστίαση στα κρασιά που βασίζονται στην αξία με μια συναρπαστική αφήγηση», λέει, αναφέροντας ότι οι πελάτες του Ci Siamo ενδιαφέρονται περισσότερο από ποτέ να μάθουν για τους οινοποιούς πίσω από κάθε μπουκάλι. «Οι καταναλωτές εστιάζουν επίσης στην αίσθηση του τόπου και στις υπεύθυνες γεωργικές πρακτικές», προσθέτει.
Διεύρυνση ουρανίσκου και καταναλωτική περιέργεια.
Λόγω των παραπάνω ζητημάτων, ο Heini Zachariassen, ιδρυτής της διαδικτυακής πλατφόρμας κρασιού Vivino, πιστεύει ότι η άνοδος της ποικιλομορφίας θα έρθει στο παιχνίδι. «Με τις προκλήσεις εφοδιασμού του 2021 που πιθανόν να πραγματοποιηθούν στις αρχές του 2022, πιστεύω ότι θα δούμε τη βιομηχανία να συνεχίσει να προωθεί μια πιο διαφοροποιημένη γκάμα κρασιών», λέει. «Ενώ η ανακάλυψη γίνεται κρίσιμη από ανάγκη, οι οινοπότες που είναι από τη φύση τους περίεργοι θα απολαύσουν την ευκαιρία να διακλαδιστούν».
Προτεραιότητα στην καινοτομία.
Ο Zachariassen πιστεύει επίσης ότι οι μάρκες θα γίνουν πιο καινοτόμες. «Η ιδέα μου λέει ότι θα δούμε περισσότερους κλάδους να καινοτομούν για να προσεγγίσουν ένα νεότερο πληθυσμό, ειδικά καθώς το κρασί χάνει μερίδιο αγοράς από οινοπνευματώδη και μη αλκοολούχα εναλλακτικά». και να το κάνετε μέσω επιλογών παράδοσης, διαδικτυακών πλατφορμών, μάρκετινγκ και όχι μόνο.
Φυσικό κρασί.
Η Denise Barker της Denise Barker Wine με έδρα τη Νέα Υόρκη, παρατήρησε ότι ενώ φιλοξενούσαν εικονικές γευσιγνωσίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί καταναλωτές συζητούσαν γύρω από το φυσικό κρασί. «Σίγουρα κερδίζει δημοτικότητα στα πλήθη κρασιού στις Μεσοδυτικές και Κεντρικές ΗΠΑ, πέρα από τις αστικές αγορές», αναφέρει η ίδια. «Η ίντριγκα γύρω από το τι είναι φυσικό κρασί και πώς να το αποκτήσετε φαίνεται να αυξάνεται πέρα από τις μεγάλες πόλεις και θα συνεχίσει να κερδίζει δημοτικότητα κατά τη γνώμη μου».
Κρασιά μη αλκοολούχα και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ.
Ο David Bruno, ιδρυτής του λιανοπωλητή της Μασαχουσέτης Départ Wine, βλέπει ήδη μια στροφή προς εναλλακτικές λύσεις χωρίς αλκοόλ. «Από τα βοτανικά απεριτίφ όπως το Figlia, το Proteau και το Ghia μέχρι τα κομπούχα με βάση το τσάι των Yes Folk, Unified Ferments and Heirloom, μέχρι τα proxies κρασιών από το Acid League και το Jukes, η κατηγορία και η ποιότητα δεν ήταν ποτέ υψηλότερη», λέει.
Ο Matt Kaner, πρεσβευτής της μάρκας για το Wine Proxies, ένα μη αλκοολούχο υποκατάστατο κρασιού που παράγεται από την καναδική εταιρεία ξυδιού Acid League, συμφωνεί. «Έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο που τροφοδοτείται από τον Covid-19, θα συνέλθουμε ως κοινότητα και θα βρούμε έναν τρόπο να μετριάζουμε το ποτό μας», λέει, σημειώνοντας ότι περισσότερο από το 50% των Αμερικανών έχουν ήδη αναφέρει ότι αναζητούν να πίνουν λιγότερο.
Ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας.
Δυστυχώς, τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας θα είναι μια σοβαρή πραγματικότητα το 2022. Ωστόσο, ο Lexi Jones, συνιδρυτής της Amlière Imports της Καλιφόρνια, πιστεύει ότι αυτό θα οδηγήσει σε εστίαση στην ποιότητα. «Το 2022 θα είναι η χρονιά της βιωσιμότητας. Καθώς η αλυσίδα εφοδιασμού συνεχίζει να επηρεάζει τον κλάδο μας παγκοσμίως, θα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να υποστηρίξουμε τα κρασιά μικρής παραγωγής και εκείνα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον», λέει.
Η Vanessa Conlin MW, επικεφαλής του οίνου της διαδικτυακής πλατφόρμας Wine Access με έδρα τις ΗΠΑ, προβλέπει ότι οι καθυστερήσεις αποστολής θα διαρκέσουν πέραν του Σεπτεμβρίου 2022, γεγονός που θα προκαλέσει διακοπή στη συνεπή προσφορά – και στη συνέχεια θα προκαλέσει αύξηση των τιμών. «Επιπλέον, ο τραγικός παγετός και το χαλάζι στο Μπορντό, τη Βουργουνδία και την κοιλάδα του Λίγηρα θα γίνουν αισθητά από τους καταναλωτές, καθώς κρασιά από αυτές τις κλασικές περιοχές θα αποστέλλονται στις ΗΠΑ σε μικρότερες ποσότητες. Οι επιπτώσεις των πυρκαγιών στη Νάπα του 2020 θα αρχίσουν επίσης να γίνονται αισθητές», εξηγεί. Ως αποτέλεσμα, τα κρασιά που παραδοσιακά θα κυκλοφορούσαν φέτος είτε θα κυκλοφορούν σε μικρότερες ποσότητες είτε δεν θα κυκλοφορούν καθόλου.
Ροζέ όλο το χρόνο.
Ο Callum Jeffery από τον έμπορο Le Du Wines από τη Νέα Υόρκη, διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο ανοιχτοί στο ροζέ τον χειμώνα, κάτι που αποδίδει στο δημοφιλές στυλ των «θρυμματιστών» και πιο ανοιχτόχρωμων κόκκινων. Η Angela Oemcke της αυστραλιανής διαδικτυακής πλατφόρμας μάρκετινγκ κρασιού Cellr αισθάνεται παρόμοια. «Πιστεύω ότι θα δούμε περισσότερα φρέσκα και φρουτώδη κρασιά φτιαγμένα με ανθρακική διαβροχή, που παρατηρείται συχνά στη σκηνή του φυσικού κρασιού», λέει.
Πτώση του κόκκινου κρασιού.
Ωστόσο, κάποιοι αισθάνονται διαφορετικά. Ο Zachariassen της Vivino πιστεύει ότι το κόκκινο κρασί θα συνεχίσει να παρουσιάζει μέτρια πτώση προς όφελος του λευκού, του αφρώδους και του ροζέ. «Οι πανδημικές συμπεριφορές μας θα παραμείνουν, καθώς οι πότες κρασιού έχουν αρχίσει να παρατηρούν ότι το αφρώδες κρασί έχει εξίσου καλή γεύση στο αθλητικό παντελόνι όσο και στο κοστούμι», λέει, αναφέροντας ότι η Vivino έχει δει μεγάλη αύξηση στο ενδιαφέρον για το αφρό σε μια ποικιλία σημεία τιμής. «Βλέπουμε επίσης καταναλωτές να πίνουν ροζέ και λευκό όλο το χρόνο, αλλά νομίζω ότι θα είναι μια μεγάλη χρονιά ειδικά για το αφρώδες ροζέ».
Κρασιά που έρχονται σε επαφή με τις φλούδες.
Όπως το φυσικό κρασί, πολλοί πιστεύουν ότι το κρασί που έρχεται σε επαφή με το δέρμα θα συνεχίσει να είναι δημοφιλές το 2022. «Πιστεύω ότι θα βλέπουμε όλο και περισσότερα στυλ πορτοκαλιού», λέει ο Oemcke, ο οποίος έχει παρατηρήσει ότι παρασκευάζονται άφθονα πορτοκαλί ήρεμα κρασιά από το Μοσχάτο της Αλεξάνδρειας , Riesling και ακόμη και Zibibbo.
Ο Ράιτ του Ci Siamo συμφωνεί. «Έχω εντυπωσιαστεί από το πόσο πορτοκαλί κρασί από την Ιταλία και τη Σλοβενία πουλάμε», δηλώνει, προσθέτοντας ότι η περιέργεια των καταναλωτών για τα κρασιά που έρχονται σε επαφή με το δέρμα συνδέεται με την επιθυμία να μάθουν τις ιστορίες πίσω από τα κρασιά. «Με αυτό το ενδιαφέρον έρχεται η επιθυμία να κατανοήσουμε καλύτερα τους ίδιους τους παραγωγούς», λέει. «Περιμένω ότι θα συνεχίσουμε επίσης να βλέπουμε το ενδιαφέρον των καταναλωτών για κρασιά από γυναίκες οινοποιούς και οινοποιεία που ανήκουν σε μαύρους το 2022.»
Οίνοι χαμηλότερου θειώδους.
Παρόμοια με την αύξηση των κρασιών με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, πολλοί πιστεύουν ότι οι καταναλωτές θα αναζητήσουν κρασιά με χαμηλή περιεκτικότητα και χωρίς θειώδη. «Οι πελάτες συνειδητοποιούν ότι οι παραγωγοί μπορούν πλέον να κάνουν κρασιά χωρίς θειώδη που δεν είναι αποκλίνοντα», λέει ο Antonin Bonnet, σομελιέ στο Benoît της Νέας Υόρκης. «Η διαδικασία αντιμετωπίζεται πολύ καλύτερα τώρα, και ορισμένοι παραγωγοί κορυφαίας ποιότητας την έχουν αγκαλιάσει και πρωτοστατούν».
Ο Bonnet λέει ότι η τάση προς χαμηλότερα θειώδη ξεκίνησε αρχικά στο Παρίσι, στη συνέχεια μετακόμισε στο Λονδίνο και το Μόντρεαλ και τώρα κερδίζει έλξη στις αστικές αγορές παντού – ιδιαίτερα σε περιοχές όπως το Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη όπου οι καταναλωτές «προσέχουν τι πίνουν».
Αφρώδης παραδοσιακής μεθόδου πέρα από τη σαμπάνια.
Η Allie Nault, του λιανοπωλητή Knead Wine στη Βιρτζίνια, πιστεύει ότι το 2022 θα είναι η χρονιά για τους καταναλωτές κρασιού να επεκτείνουν τους ουρανίσκους τους και να βιώσουν αφρώδη κρασιά που πίνουν σαν σαμπάνια, αν και προέρχονται από το εξωτερικό της περιοχής. «Βιώνουμε έλλειψη πολλών κρασιών από όλο τον κόσμο, με τη σαμπάνια να είναι ένα από τα πιο χτυπημένα», λέει, αποδίδοντας το πρόβλημα σε μειωμένες αποδόσεις και συνθήκες τρύγου.
Οι συμβουλές της για ενδιαφέρουσες ανακαλύψεις σαν σαμπάνια από τις ΗΠΑ περιλαμβάνουν τους ποταμούς Westport από τη Μασαχουσέτη, τον Argyle από το Όρεγκον, τον Thibaut-Janisson από τη Βιρτζίνια και τον Schramsberg από την Καλιφόρνια. Ο Jansz από την Αυστραλία και το Raventós στην Ισπανία είναι άλλες «νόστιμες και εξαιρετικής αξίας» επιλογές.
Βιωσιμότητα σε όλα τα επίπεδα.
Ο Matt Crafton, επικεφαλής οινοποιός στο ιστορικό Chateau Montelena της Καλιφόρνια, σημειώνει ότι μια «προορατική αίσθηση ευθύνης από την πλευρά της γεωργίας» έχει διαμορφωθεί τόσο στους παραγωγούς όσο και στους καταναλωτές. «Τώρα περισσότερο από ποτέ, αρχίζουμε να βλέπουμε ότι οι οινοπότες επιλέγουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που μοιράζονται τις ίδιες αξίες – από αυτά που φορούν μέχρι αυτά που βάζουν στο σώμα τους», λέει. Πιστεύει ότι το 2022 θα είναι η χρονιά αυτής της «συλλογικής αλλαγής».
«Η αγορά κρασιού γίνεται πιο προσωπική», προσθέτει ο Crafton, προβλέποντας αύξηση του ενδιαφέροντος για μάρκες που έχουν περιβαλλοντική συνείδηση και επενδύουν στην ευημερία των εργαζομένων τους. Η Conlin of Wine Access συμφωνεί. «Όσον αφορά τα κοινωνικά ζητήματα και τη βιωσιμότητα, οι καταναλωτές θέλουν να ξοδεύουν με τρόπο που να συνάδει με τις αξίες τους. Γι’ αυτό πιστεύω ότι θα συνεχίσουμε να βλέπουμε όλο και περισσότερες ερωτήσεις για τους ανθρώπους πίσω από τα κρασιά και τεράστιο ενδιαφέρον για την υποστήριξη των οινοποιείων που ανήκουν σε γυναίκες και BIPOC», λέει.
Ακόμα κρασιά από σαμπάνια.
Δεν χρειάζονται λάμψη όλα όσα προέρχονται από τη σαμπάνια. Η Christina Rasmussen, συνιδρύτρια της διαδικτυακής πλατφόρμας Littlewine Co, με έδρα την Αγγλία, προβλέπει αύξηση των ημετέρων κρασιών από την πιο διάσημη περιοχή της Γαλλίας με αφρόγαλα. «Λόγω της κλιματικής αλλαγής, τα βόρεια τμήματα της Γαλλίας είναι πλέον τακτικά βιώσιμα για την παραγωγή κρασιού και στη σαμπάνια αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές», λέει. Ο Rasmussen προτείνει το Le Blanc du Tremble του Dominique Moreau της Marie Courtin, ως ένα εξαιρετικό παράδειγμα προς δοκιμή.
Κρατήστε το ποτήρι.
Στον τομέα της βιωσιμότητας, ο Jeff Harding του εστιατορίου Waverly Inn της Νέας Υόρκης προβλέπει ότι τα υπερβολικά βαριά γυάλινα μπουκάλια θα ανήκουν στο παρελθόν. «Τόσα πολλά μπουκάλια ματαιοδοξίας χρησιμοποιούνται για να υποδηλώσουν υψηλή ποιότητα, αλλά είναι ένα κόλπο που έχουν υιοθετήσει τα μικρότερα κρασιά, επομένως δεν είναι πια ένδειξη ποιότητας», αποκαλύπτει. Λέει ότι τα ελαφρύτερα μπουκάλια είναι «μη εγκεφαλικά» για τα κτήματα που θέλουν να έχουν λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. «Χρειάζεται λιγότερα καύσιμα για να αποστέλλονται ελαφρύτερα μπουκάλια, κάτι που πραγματικά αθροίζεται όταν εξετάζετε το κόστος μεταφοράς για κρασιά μεγάλης ποσότητας».
Ανησυχία για τους θεριστές.
Επιπλέον, ο Χάρντινγκ πιστεύει ότι η αύξηση της ανησυχίας για τους εργάτες του αμπελώνα θα είναι επίσης διαδεδομένη –και απαραίτητη– το 2022. «Σε μια συνέντευξη, ο Max de Zarobe από την Avignonesi στην Τοσκάνη ανέφερε ότι δίνουμε τόση προσοχή στη θεραπεία της χλωρίδας και πανίδας του οικοσύστημα, και δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τους ανθρώπους που μαζεύουν αυτά τα σταφύλια», λέει ο Harding. «Πρέπει να δοθεί περισσότερη έμφαση στην ευημερία των εργαζομένων στη συγκομιδή. Ως αγοραστές κρασιού, θα πρέπει να ενημερώσουμε τα οινοποιεία ότι προσέχουμε», βεβαιώνει.
Πορτογαλικό κρασί.
Η Anita Musi, ειδικός σε εκλεκτά κρασιά στον εισαγωγέα Evaton με έδρα το Κονέκτικατ, πιστεύει ότι η Πορτογαλία βρίσκεται στο απόγειο της δημοτικότητάς της αυτή τη στιγμή. «Είναι ένας φανταστικός γαστρονομικός προορισμός για εξερεύνηση και αυτό περιλαμβάνει τα κρασιά του», λέει, πιστεύοντας ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να ανακαλύπτουν τον πλούτο των υπέροχων μπουκαλιών της χώρας το 2022. «Είναι φιλικά προς το φαγητό, ευέλικτα και οικονομικά σε σύγκριση με άλλες περιοχές». τόνισε επίσης την ευελιξία του Port στα κοκτέιλ και προβλέπει ότι αυτό θα είναι μια τάση.
Για την αγάπη της σαμπάνιας.
«Η γνώση μου για τις τάσεις των κρασιών του 2022 ξεκινά και τελειώνει με τη σαμπάνια», λέει η Jen Saxby, του εισαγωγέα Benchmark Wine Group με έδρα την Καλιφόρνια. Η Saxby σημειώνει ότι παρά τα προβλήματα έλλειψης και τις καθυστερήσεις αποστολής, οι άνθρωποι εξακολουθούν να πουλάνε, να παραγγέλνουν και να πίνουν σαμπάνια. Προβλέπει επίσης ότι άλλα κρασιά που βασίζονται στη διαδικασία, όπως το Sherry και η Madeira, θα δουν μια αύξηση στη δημοτικότητα.
Πηγή: decanter.com