Ο υπολογισμός του Νεκρού Σημείου, μιας μέσης αμπελουργικής εκμετάλλευσης σε 4 αμπελουργικές περιοχές (Νεμέα, Μεσόγεια-Κορωπί Αττικής, Τύρναβο & Νάουσα), βάσει των αρχών της αγροτικής οικονομίας, οδήγησε στο ερώτημα, κατά το αμπελουργικό συνέδριο στα Ιωάννινα στις 23-24 Μαΐου γιατί να συνεχίζει κάποιος να καλλιεργεί αμπέλια;
Οι υπολογισμοί του Νεκρού Σημείου έγιναν είτε με τριπλασιασμό της έκτασης, είτε αποκλειστικά και μόνο με αύξηση της τιμής. Το σενάριο του τριπλασιασμού της έκτασης, αν και ανέφικτο οικονομικά για τους αμπελουργούς, βοηθά στο να προσεγγίσουμε περίπου την βιώσιμη έκταση σε κάθε περιοχή καλλιέργειας. Συνεπώς αβίαστα από τον πίνακα του Ν.Σ., εξάγεται το συμπέρασμα, ότι μόνο ο Τύρναβος με απόδοση 2500 kg/στρέμμα και αύξηση τιμής στο 1 λεπτό, πλησιάζει το σημείο ισορροπίας. Η Νεμέα και η Νάουσα, χρειάζονται επίσης αύξηση τιμών κατά 0,095€ και 0,15€ αντίστοιχα ενώ τα Μεσόγεια 0,46 €.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το τεύχος 39 του Winetrails
Η παράθεση των Αρχών Αγροτικής Οικονομίας επεξεργάσθηκαν και προσαρμόσθηκαν, για τις ανάγκες της παρουσίασης, από τον Πρόεδρο του ΑΟΣ Κορωπίου, Σταμάτη Γεωργάκη και τον Διευθυντή της ΚΕΟΣΟΕ, Παρασκευά Κορδοπάτη και βασίστηκαν στο σύγγραμμα ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΕΝΟΤΗΤΑ 6:ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ του καθηγητή της Σχολής Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων(Δ.Ε.Α.Π.Τ.) του Πανεπιστημίου Πατρών Κοντογεώργου Αχιλλέα.
Δείτε εδώ αναλυτικά την παρουσίαση
Όμως μπορεί η γλώσσα των αριθμών να δείχνει άλλα, όμως το αμπέλι όπως ειπώθηκε «είναι συνυφασμένο με τον τρόπο ζωής μας και την ιστορία του τόπου μας. Είναι συνδεδεμένο με τις πατροπαράδοτες παραδόσεις μας. Είναι κομμάτι των πολιτισμικών μας αξιών είναι η άυλη πολιτιστική μας κληρονομιά. Είναι οι ρίζες μας πάνω στις οποίες μεγαλώσαμε και πάνω στις οποίες είναι δομημένη η σύγχρονη Ελλάδα.».
Γιατί στο τέλος, όπως λέει και ο ποιητής «Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.»