απόδοση Ζήσης Πανάγος
Μιλώντας στην εκδήλωση Act for Change του Vinexposium στο Μπορντό την περασμένη εβδομάδα, ο Cyril Grira, ο οποίος είναι διευθυντής λιανικής και omnichannel στη Google France, είπε ότι έχει σημειωθεί αύξηση 30% στον αριθμό των αναζητήσεων για κρασί από το 2019.
Λαμβάνοντας υπόψη πιο πρόσφατα στοιχεία, κατέγραψε ότι το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος ήταν +6% όσον αφορά τις αναζητήσεις κρασιού στο Google, κάτι που όπως είπε ήταν εντυπωσιακό λαμβάνοντας υπόψη το οικονομικό πλαίσιο και μια «καλή ευκαιρία» για το εμπόριο.
Εν συνεχεία, έχοντας στρέψει την προσοχή του σε συγκεκριμένους όρους αναζήτησης στον τομέα του κρασιού, είπε ότι το 88% των ερωτημάτων στο Google είναι «γενικές», σχολιάζοντας ότι οι άνθρωποι δεν τείνουν να αναζητούν ένα «συγκεκριμένο κρασί, αλλά ξεκινούν την εξερεύνηση με ένα σταφύλι ή ένα περιοχή.
Όσον αφορά τις εμπορικές δυνατότητες για τους παραγωγούς κρασιού, είπε ότι και αυτό ήταν σαφώς εξαιρετικό, με βάση μια «έκρηξη» στον αριθμό των ερωτημάτων για το «winery near me» στη μηχανή αναζήτησης, πράγμα που σημαίνει ότι «είναι τώρα στο top 10 παγκοσμίως.
Όσον αφορά τις τάσεις στο κρασί, είπε ότι το «vin naturel» (φυσικό κρασί) είχε τριπλασιαστεί στον όγκο αναζητήσεων τα τελευταία πέντε χρόνια στη Γαλλία, ενώ τα «μη αλκοολούχα κρασιά» αυξήθηκαν πέντε φορές στις ΗΠΑ. στο Google.
Ωστόσο, τέτοιοι όροι αναζήτησης, αν και ανεβαίνουν, ήταν κάπως πιο κάτω στη λίστα όσον αφορά τα πιο συνηθισμένα κρασιά στην κατηγορία του Google, με το Champagne, το Bordeaux και το Burgundy να είναι τα 3 κορυφαία παγκοσμίως σύμφωνα με το Grira.
Αν και «χάρη στον Covid επιταχύνεται», περιέγραψε το εμπόριο κρασιού ως με «χαμηλή ψηφιακή ωριμότητα», σχολιάζοντας ότι πολλοί παραγωγοί, ιδιαίτερα μικροί, δεν έχουν κατάλληλους ιστότοπους και «στις περισσότερες περιπτώσεις σήμερα», δεν έχουν “βελτιστοποιημένη για κινητά”.
Ως αποτέλεσμα, προέτρεψε όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο του κρασιού να χρησιμοποιήσουν τα Εργαλεία Google, τα οποία είναι μια δωρεάν πηγή για τους εμπόρους για να τους βοηθήσουν να «επιταχύνουν την ψηφιοποίηση» – και μπορείτε να διαβάσετε έναν οδηγό για αυτά και πώς να τα χρησιμοποιήσετε κάνοντας κλικ εδώ.
Τέλος, όσον αφορά τη λιανική πώληση κρασιού, είπε ότι δεν πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου και των πωλήσεων μέσω καταστημάτων με τούβλα και κονιάματα.
«Δεν πρέπει να είναι ηλεκτρονικό εμπόριο, ο πραγματικός κόσμος είναι μόνο εμπόριο, είναι ένας συνδυασμός διαδικτυακών και καταστημάτων», με, τόνισε, μια αμοιβαία εξάρτηση προς όφελος και των δύο.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com