Σχετικά με τη χρήση του όρου «φυσικό» όσον αφορά το κρασί (και γενικότερα τα τρόφιμα), κάθε χώρα της ΕΕ δημιουργεί και θα δημιουργήσει τη δική της ιστορία.
Τους τελευταίους μήνες, η Διεύθυνση Γεωργίας της Επιτροπής της ΕΕ, η οποία επίσης επηρεάζεται από την Unione Italiana Vini (UIV), είχε δώσει μια μάλλον σκληρή γνώμη για το θέμα αυτό, τονίζοντας ότι η ένδειξη «φυσικό κρασί» μπορεί να προϊδεάσει για ένα κρασί υψηλότερης ποιότητας. Υπάρχει, επομένως, ο κίνδυνος η χρήση του όρου «φυσικό» να παραπλανήσει τον καταναλωτή, σύμφωνα με την Διεύθυνση Γεωργίας.
Τώρα, αναφέρει ο όμιλος Federvini, μια νέα θέση έχει ληφθεί από την Ευρωπαία Επίτροπο για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδη, σε απάντηση σε επιστολή υπογεγραμμένη από πολλούς ευρωβουλευτές, οι οποίοι κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει δράση προκειμένου να διασφαλίσει τη σωστή ενημέρωση των καταναλωτών στο πλαίσιο των επόμενων πρωτοβουλιών που θα αναληφθούν μετά την υιοθέτηση της στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιρούνι».
Η Κυριακίδη δήλωσε, καταρχάς, ότι η Επιτροπή δεν θεωρεί τον όρο «φυσικό» ούτε ως ισχυρισμό αναφερόμενο στην διατροφή ούτε στην υγεία, σύμφωνα με τον Κανονισμό αριθ. 1924/2006.
Ο όρος «φυσικό», σύμφωνα με την Επιτροπή, εμπίπτει στον τομέα των εθελοντικών πληροφοριών για τους καταναλωτές που διέπονται από το άρθρο 36 του κανονισμού της ΕΕ αριθ. 1169/2011: ως εκ τούτου, πρέπει να είναι αληθινές, τεκμηριωμένες και να μην παραπλανούν τον καταναλωτή, να πληρούν τις απαιτήσεις που ορίζονται στο άρθρο 7 του ίδιου κανονισμού. Για το λόγο αυτό, η Επιτροπή δεν θεωρεί απαραίτητο αυτή τη στιγμή να υιοθετήσει έναν ευρωπαϊκό ορισμό του όρου «φυσικό», καθιστώντας περισσότερο από επαρκές το κανονιστικό πλαίσιο που προσφέρει ο κανονισμός για την ενημέρωση των καταναλωτών. Για κάθε άλλη ενημέρωση των καταναλωτών, η νομιμότητα της χρήσης του όρου «φυσικό» στην επισήμανση και την παρουσίαση ενός τροφίμου, συμπεριλαμβανομένου του κρασιού, πρέπει να επαληθεύεται κατά περίπτωση από τις εθνικές αρχές.
«Επειδή – υποστηρίζεται από τον Federvini – κάθε ετικέτα δημιουργεί ιστορία και θα έπρεπε να αξιολογηθεί ως τέτοια».
Πηγή winenews.it