Τα ευρήματα από την IWSR Drinks Market Analysis, μια ειδική στα παγκόσμια δεδομένα και γνώσεις για το αλκοόλ ποτών, αποκάλυψαν ότι η δαπάνη για αλκοόλ μειώνεται σε ορισμένες βασικές αγορές σε όλο τον κόσμο.
Πιο συγκεκριμένα, τα δεδομένα προέρχονται από το δεύτερο κύμα της παρακολούθησης ευαισθησίας τιμών καταναλωτή του βαρόμετρου καταναλωτή της IWSR, με βάση έρευνες καταναλωτών που διεξήχθησαν τον Φεβρουάριο του 2023 σε 17 βασικές αγορές της Αυστραλίας, της Βραζιλίας, του Καναδά, της Κίνας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ινδίας, της Ιταλίας, της Ιαπωνίας, του Μεξικού, της Ολλανδίας. Πολωνία, Νότια Αφρική, Ισπανία, Ταϊβάν, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.
Παράλληλα, οι καταναλωτές επιλέγουν να περικόψουν τις δαπάνες για το αλκοόλ, δίνοντας προτεραιότητα σε προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως κρέας, ψάρι, πουλερικά και προϊόντα καθαρισμού.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο έχει βιώσει διψήφιο πληθωρισμό, έχει αισθανθεί αυτή την τάση πιο έντονα, με την μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ να είναι επίσης αξιοσημείωτη στη Γερμανία και την Αυστραλία. Η επιλογή να μην αγοράσετε αλκοόλ ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής στρατηγική για εξοικονόμηση χρημάτων σε αυτές τις χώρες, καθώς και στη Γαλλία και τον Καναδά, που επίσης αντιμετωπίζουν οικονομικές πιέσεις.
«Για να αμβλύνουν τον αντίκτυπο της κρίσης κόστους ζωής, οι καταναλωτές αλκοολούχων ποτών γίνονται πιο επιλεκτικοί ως προς το πώς και πότε ξοδεύουν για αλκοόλ», δήλωσε ο Richard Halstead, COO Consumer Insights, IWSR Drinks Market Analysis.
Ωστόσο, οι αγορές γίνονται όλο και πιο πολωμένες όσον αφορά τις προσδοκίες για τις τιμές, με την τάση της πριμοδότησης να συνεχίζεται για ορισμένους καταναλωτές, καθώς άλλοι σφίγγουν το πορτοφόλι τους. Η συμπεριφορά κατανάλωσης premium συνεχίζεται σε πολλές αγορές, αλλά αυξάνεται με πιο μέτριο ρυθμό από ό,τι στο παρελθόν. Πολλοί καταναλωτές επιλέγουν τώρα να πίνουν λιγότερο συχνά αλκοόλ καλύτερης ποιότητας αντί να αναγκάζονται να υποχωρούν, χρησιμοποιώντας το μέτρο ως στρατηγική εξοικονόμησης χρημάτων.
Το on-trade αντιστέκεται στις οικονομικές πιέσεις σε πολλές αγορές και διατηρείται σε μεγάλο βαθμό στην Ευρώπη και την Αμερική. Η χαλάρωση των περιορισμών του Covid-19 στην Κίνα, την Ιαπωνία και την Ταϊβάν ήταν μια ώθηση για τις επιτόπιες εγκαταστάσεις.
«Μετά την πανδημία, η κατανάλωση αλκοόλ στο σπίτι εξακολουθεί να προτιμάται, αλλά υπάρχει ένα ισχυρό κίνητρο για έξοδο, απλώς με λιγότερη συχνότητα και περισσότερη προσοχή στην κατανάλωση και την κατανάλωση αλκοόλ», πρόσθεσε ο Halstead.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com