απόδοση Ζήσης Πανάγος
Το κόκκινο μείγμα, κάτω από τη νέα ετικέτα της εταιρείας One by Penfolds, κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο στην Κίνα και βρίσκεται σε μια συλλογή που περιλαμβάνει κρασιά που παράγονται στην Καλιφόρνια και τη Γαλλία. Το κρασί έχει παιχνιδιάρικη συσκευασία και παρουσία σε ψηφιακά κανάλια όπως το JD και το TikTok, ενώ οι καταναλωτές μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια σουίτα emoji μέσω ενός κωδικού QR στην ετικέτα.
Αρχικά, η στροφή της μητρικής εταιρείας Penfolds Treasury Wine Estates Ltd. στην πώληση κρασιού κινεζικής παραγωγής έρχεται αφότου το Πεκίνο το 2020 επέβαλε δασμούς περίπου 200% στο κρασί αυστραλιανής παραγωγής καθώς επιδεινώθηκαν οι εμπορικές και διπλωματικές σχέσεις. Η κίνηση ουσιαστικά απέκλεισε την πρόσβαση στην πιο προσοδοφόρα εξαγωγική αγορά του κλάδου, η οποία στο παρελθόν αντιπροσώπευε το 40% των αποστολών, αξίας περίπου 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας.
Η επιτυχία του προϊόντος μπορεί να εξαρτηθεί από το εάν η Penfolds μπορεί να ξεπεράσει την προκατάληψη των Κινέζων ενάντια στο τοπικό κρασί, σύμφωνα με τον Fongyee Walker, έναν ανεξάρτητο σύμβουλο κρασιού με έδρα το Πεκίνο.
Ωστόσο, η φήμη του Penfolds πιθανότατα θα του δώσει ένα πλεονέκτημα έναντι άλλων οινοποιών.
«Η Penfolds θα μπορούσε πιθανώς να είναι η μόνη μάρκα που το ξεφεύγει επειδή η σκληρή επωνυμία τους στην Κίνα είναι τόσο ισχυρή», είπε ο Walker. «Έτσι, υπάρχει κάποια δυνατότητα για αυτούς να έχουν ίσως κάποια επιτυχία στο να ανεβάσουν το προφίλ των εγχώριων κρασιών».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Penfolds, Tom King, είναι σίγουρος για τη ζήτηση στην Κίνα.
«Αυτό που πουλάμε και είμαστε σε θέση να παρέχουμε στους καταναλωτές στην Κίνα είναι διαφορετικό από αυτό που έκανε στο παρελθόν και θα φαίνεται ξανά διαφορετικό στο μέλλον», δήλωσε ο King σε συνέντευξή του. «Η πρόκληση είναι ότι δεν έχουμε αναγκαστικά αρκετό κρασί για να διαθέσουμε σε όλους αυτό που θα θέλαμε».
Εν συνεχεία, η εταιρεία δήλωσε ότι θα κυκλοφορήσει το σήμα One by Penfolds παντού από τον Ιούνιο του επόμενου έτους, αλλά μόνο τα γαλλικά και τα καλιφορνέζικα προϊόντα θα συμπεριληφθούν στην παγκόσμια γκάμα. Το κρασί που παράγεται στην Κίνα δεν θα είναι διαθέσιμο εκτός της χώρας λόγω περιορισμένων ποσοτήτων, αλλά αυτό θα μπορούσε μια μέρα να αλλάξει, τόνισε ο King.
«Η φιλοδοξία, στο τέλος της ημέρας, είναι να φέρουμε αυτά τα κρασιά σε περισσότερους καταναλωτές παγκοσμίως και τελικά να εξάγουμε», σημείωσε. «Στην Κίνα μπορούν να παρασκευαστούν φανταστικά κρασιά, για αυτόν τον λόγο θα θέλαμε να είμαστε κομμάτι αυτής της παραγωγής…».
ΠΗΓΗ: bloomberg.com