Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Βίνη και λυκίσκος σε μπύρα με μαύρη σταφύδα Κορίνθου

Η Canal Dive αγοράζει βύνη και λυκίσκο από την ελληνική παραγωγή και ετοιμάζει μπύρα με μαύρη σταφίδα Κορίνθου

Του Γιώργου Λαμπίρη

Κόντρα στην επωδό ότι βρισκόµαστε εν µέσω οικονοµικής κρίσης, το 2015 ο Γιώργος Μουρούτσος και ο Μπάµπης Ντιγκιρλάκης δηµιούργησαν την Κορινθιακή Μικροζυθοποιία Canal Dive. Βασικό τους µέληµα να παράγουν φρέσκια µπύρα, απαστερίωτη και αφιλτράριστη. «Η φιλοσοφία της παραγωγής µας ήταν εξαρχής να δηµιουργήσουµε ένα προϊόν χωρίς πρόσθετα, ακολουθώντας την παλιά γερµανική κουλτούρα βάσει της οποίας για να ονοµάζεται µπύρα ένα προϊόν, θα πρέπει να περιέχει νερό, βύνη, λυκίσκο και µαγιά», λέει ο Μπάµπης Ντιγκιρλάκης.

Τεχνολόγος τροφίµων στο επάγγελµα, είχε ανέκαθεν εµπειρία στα ζυµούµενα τρόφιµα, έχοντας εργαστεί επί δέκα χρόνια στην αλλαντοβιοµηχανία ΒΕΚΚΑ της Κορίνθου, στη συνέχεια στο χώρο της αρτοβιοµηχανίας και στην τυροκοµεία. Αφορµή να ασχοληθεί µε τη µπύρα ένα επαγγελµατικό ταξίδι στο Ντίσελντορφ της Γερµανίας. Εκεί διαπίστωσε ότι «πίνοντας αυτές τις µπύρες εκτός από τη µοναδική τους γεύση, δεν επιβάρυναν τον οργανισµό µου παρά το γεγονός ότι είχα καταναλώσει ήδη αρκετή ποσότητα το ίδιο βράδυ».

Αντίστοιχα ο Γιώργος Μουρούτσος, ιδιοκτήτης της οµώνυµης επιχείρησης εµπορίας ειδών υγιεινής, θέρµανσης και κλιµατισµού στην Κόρινθο, αποφάσισε να επενδύσει στη δηµιουργία της Κορινθιακής Μικροζυθοποιίας. «Αµφιταλαντευόµενοι στην αρχή για το εάν θα δηµιουργούσαµε τυροκοµείο για την παραγωγή φέτας ή µία ζυθοποιία καταλήξαµε στο δεύτερο. Έβαλα στοίχηµα να µπορέσω να φτιάξω µία µπύρα που κάποιος θα µπορούσε να απολαύσει. Είναι άλλο να πίνει κάποιος µπύρα, από το να την απολαµβάνει». Η Κορινθιακή Μικροζυθοποιία προµηθεύεται τις πρώτες ύλες από την εγχώρια παραγωγή. Η βύνη προέρχεται από τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (Βεργίνα) και ο λυκίσκος από την Κορινθία.

Με βασική φιλοσοφία την παραγωγή αποκλειστικά μιας φρέσκιας μπύρας

Το 90% των πωλήσεων της Canal Dive προέρχεται από την τοπική αγορά της Κορινθίας, ενώ διατηρεί και περιορισµένη παρουσία στην Αττική. «Η εδραίωση στην αγορά πρόκειται για µία χρονοβόρα διαδικασία σε ένα περιβάλλον σκληρού ανταγωνισµού, στο οποίο κυριαρχούν οι δύο µεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις. Στην Αθήνα συνεργαζόµαστε µε ορισµένους αντιπροσώπους που έχουν αναλάβει τη διανοµή, ενώ βρισκόµαστε και σε ορισµένες αλυσίδες σούπερ µάρκετ όπως ο Σκλαβενίτης, ο Κρητικός και ο Γαλαξίας. Παρόλ’ αυτά αποτελεί ζήτηµα η παρουσία µας στα ράφια, δεδοµένου ότι η δική µας µπύρα είναι φρέσκια και πρέπει να συντηρείται σε ψυγείο. Εκ των πραγµάτων λοιπόν δεν συνυπάρχουµε στα ίδια ράφια µε τις υπόλοιπες µπύρες».

∆ηλώνει πως η επιδίωξη για την Κορινθιακή Μικροζυθοποιία είναι να συνεχίσει να πορεύεται µε συνέπεια, παράγοντας αποκλειστικά φρέσκια µπύρα. «Είναι κάτι που τηρήσαµε µέχρι σήµερα. Και στόχος µας είναι να αντέξουµε και να συνεχίσουµε να παράγουµε απαστερίωτη και αφιλτράριστη µπύρα». Κάνει λόγο για µία επένδυση πολύ αργής απόδοσης. «Ξεκινήσαµε µέσα στην κρίση. Και η κρίση αυτή συνέβαλε στο να αναζητά ο καταναλωτής προϊόντα µε βάση τη χαµηλότερη τιµή και όχι µε βάση την ποιότητα, λόγω οικονοµικής στενότητας».

Ο επικεφαλής της ζυθοποιίας αναφέρεται και στον ανασταλτικό ρόλο που έχει για τις µικρές ζυθοποιίες ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης. «Εµείς αυτή τη στιγµή πληρώνουµε περίπου 0,29 ευρώ το λίτρο, µε µία παραγωγή ιδιαίτερα περιορισµένη. Ωστόσο ο διαχωρισµός µίας µεγάλης ζυθοποιίας από τις µικρές γίνεται µε βάση το όριο παραγωγής των 2 εκατοµµυρίων λίτρων σε ετήσια βάση. Πεποίθησή µου είναι ότι πρέπει να υπάρξει µία κλιµάκωση του φόρου. Να ξεκινάει από τα 30.000 λίτρα, να δηµιουργείται νέα κλίµακα στα 60.000 λίτρα, στα 100.000 λίτρα, στα 500.000 λίτρα και να διαµορφώνεται ανάλογα µε την δυναµική κάθε επιχείρησης».

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Στη Σαντορίνη δεν χορταίνει το μάτι από τα απίστευτα ειδυλλιακά τοπία αλλά και ο ουρανίσκος από τους οινικούς θησαυρούς, που αποκαλύπτει διαρκώς το νησί....

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η διαχείριση της αμπελουργικής γης με όρους βιωσιμότητας μέσα σε ένα αστικό περιβάλλον και τα νομικά εργαλεία για την συνύπαρξη με την οικιστική ανάπτυξη...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Μια μοναδική οινο - γευστική ταξιδιωτική εμπειρία θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν οι φίλοι και οι φίλες του κρασιού σε όλη την Ελλάδα,...

REPORTS

Το ΥΠΑΑΤ προωθεί και υποστηρίζει μέσω προγραμμάτων και συντονισμένων δράσεων το σύνολο των αμπελουργών και των οινοποιών με στόχο να αντιμετωπισθεί η δύσκολη χρονιά...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Η πρόοδος που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στον εγχώριο κλάδο του κρασιού είναι δεδοµένη και αδιαµφισβήτητη, ωστόσο αυτά τα οποία µένει ακόµα να...

REPORTS

Το Οινοποιείο ∆ιαµαντάκης είναι µια σύγχρονη µονάδα παραγωγής ποιοτικών οίνων στο χωριό Κάτω Ασίτες του Ηρακλείου Κρήτης.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας πραγματοποίησε το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Απριλίου 2024 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας το δεύτερο MESSINIA FORUM με τεράστια...

REPORTS

Η παραγωγή κρασιών υψηλής ποιότητας που ανταποκρίνεται στις νέες τάσεις βρίσκεται στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της οινολογικής ομάδας της Kontopos - Wine Therapy, που...