Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

To όραμα δύο οινοποιών που ήθελαν να κάνουν την Αρκαδία… Καμπανία

«Αν δεν έχετε ταξιδέψει στην Τοσκάνη, ελάτε στην Αρκαδία» ήταν το σλόγκαν των Οινοποιών Τεγέας, σε μια πρώιμη εκδοχή οινοτουρισμού.

Η άγνωστη και τραγική ιστορία ενός παραγωγού σαμπάνιας, που ξεκινά στα τέλη του 19ου αιώνα, στην Τεγέα, είναι το θέμα της ταινίας, “Arcadia, Champagne d’ Orient”, του Κώστα Σπυρόπουλου, που κάνει πρεμιέρα στο 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Η οικογενειακή Οινοποιία Αδερφών Παπανικολάου παράγοντας αφρώδη οίνο από την Αρκαδία από το 1885, θέλει να γίνει μια Καμπανία της Ανατολής, ένα όραμα που δεν αποτελούσε μια υπερφίαλη επιδίωξη, καθώς βασιζόταν στην απόλυτη ταύτιση – ομοιότητα της επαρχίας Καμπανία της Γαλλίας με το οροπέδιο της Μαντινείας σε ό,τι αφορά τη σύσταση του εδάφους, το μικρο-κλίμα, το υψόμετρο και, ιδίως, την καλλιέργεια της αρωματικής ποικιλίας φιλέρι.

Οι Αδελφοί Παπανικολάου έκαναν εξαγωγές (Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ), άνοιξαν έξι καταστήματα στην Αθήνα και ένα wine bar στην Ομόνοια. Είχαν πάρει χρυσά βραβεία με αφρώδη οίνο στις Παγκόσμιες εκθέσεις, στο Παρίσι (1889 και 1900), στο Σικάγο (1893), Λιέγη (1905) και Σαν Φρανσίσκο 1915. Οι πρωτότυπες ρεκλάμες τους, στα γαλλικά, στον ελληνικό Τύπο A Bon Vin Pas d’ enseign (το καλό κρασί δεν έχει ανάγκη διαφήμισης) έκαναν πάταγο.

Η οικογένεια, όμως, έπεσε θύμα μεγάλων συμφερόντων. Έγιναν αποδέκτες πρότασης εξαγοράς της εταιρείας, αρνήθηκαν κι αποκλείστηκαν από τον τραπεζικό δανεισμό με αποτέλεσμα να καταστραφούν οικονομικά.

Η ταινία είναι μια συμπαραγωγή της ΕΡΤ, με την υποστήριξη του ΕΚΚ, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Δήμου Τρίπολης, του Ιδρύματος Μιχαήλ Στασινόπουλος ΒΙΟΧΑΛΚΟ και του Επιμελητηρίου Αρκαδίας. Η ταινία κάνει πρεμιέρα στο 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης το Σάββατο 19 Μαρτίου στις 18:30 στην Αίθουσα “Τζον Κασσαβέτης”, Αποθήκη 1, στο Λιμάνι.

Πρωταγωνιστούν οι: Γιώργος Μιχαλακόπουλος, Ισίδωρος Σταμούλης, Σοφία Σειρλή και Οδυσσέας Σταμούλης. Η μουσική είναι της Ευανθίας Ρεμπούτσικα και τραγουδά ο Μάριος Φραγκούλης.

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η παγκόσμια αγορά των εκλεκτών κρασιών δείχνει να ανακτά τη δυναμική της, όπως καταγράφεται στα πρόσφατα στοιχεία της διεθνούς πλατφόρμας εμπορίου Liv-ex. Μετά από...

REPORTS

Δέκα χρόνια μετά την θεμελίωση της ιδέας, η έκδοση θεσμός The Top50 του Wine Trails επιστρέφει πιο ώριμη και φιλόδοξη από ποτέ. Με ανανεωμένη...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ευκολόπιοτη και σύνθετη, φιλική αλλά και «ψαγμένη» η Μαλαγουζιά δεν περνά ποτέ απαρατήρητη. Με προτάσεις που προέρχονται από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όταν μπαίνει...

REPORTS

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ολοένα και πιο δεκτικοί στην ιδέα του μη αλκοολούχου κρασιού, με τις γυναίκες και τους νεότερους σε ηλικία να δείχνουν...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Περίπου 100 χρόνια μετά της οινοποιητικής Καμπά στη Μαντινεία, το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής Μπουτάρη από τον όμιλο...

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Έναν αέρα εξορθολογισμού και ανανέωσης με σεβασμό στην παράδοση και σύγχρονα εργαλεία απολαμβάνει το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...