Σύμφωνα με τη Vinexposium, περισσότερες από 6.000 εταιρείες από 60 χώρες αναμένεται να συμμετάσχουν στη φετινή έκθεση, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της στο διεθνές οινικό ημερολόγιο.
Για πρώτη φορά θα παρουσιαστεί η θεματική ενότητα “Be No”, μια αυτόνομη ζώνη αφιερωμένη αποκλειστικά σε non-alcoholic προτάσεις, συγκεντρώνοντας 62 παραγωγούς που δραστηριοποιούνται στο αναπτυσσόμενο αυτό κομμάτι της αγοράς. Όπως επισημαίνει ο Rodolphe Lameyse, διευθυντής της Wine Paris, ο κόσμος του κρασιού εξελίσσεται και οφείλει να συμπεριλάβει επιλογές που ανταποκρίνονται στα νέα καταναλωτικά πρότυπα, ειδικά σε μια εποχή όπου η παραδοσιακή κατανάλωση παρουσιάζει πτώση.
Παράλληλα, η Coralie de Boüard, παραγωγός από τη Βουργουνδία, έχει ήδη στραφεί στη δημιουργία μη αλκοολούχων κρασιών, τα οποία θεωρεί ένα νέο κανάλι ανάπτυξης που δεν αναιρεί τον χαρακτήρα του κλασικού κρασιού, αλλά τον συμπληρώνει. Στηρίζει μάλιστα την άποψη ότι ο όρος “κρασί” πρέπει να διατηρείται, εφόσον το προϊόν προέρχεται από σταφύλι και ακολουθεί συγκεκριμένη διαδικασία οινοποίησης.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο πολυβραβευμένος sommelier Laurent Derhé, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές σήμερα επιλέγουν «λιγότερο, αλλά καλύτερα». Η άνοδος των “no-low” επιλογών, όπως εξηγεί, συνδέεται κυρίως με την υγεία και με τη στάση της νεότερης γενιάς που επιδιώκει να συμμετέχει στο γεύμα συνειδητά, χωρίς να θυσιάζει την απόλαυση. Για πρώτη φορά φέτος, μεγάλα γαλλικά εστιατόρια εντάσσουν μη αλκοολούχα κρασιά στις λίστες τους, επιβεβαιώνοντας μια αλλαγή που επηρεάζει την παγκόσμια γαστρονομική σκηνή.
Τέλος, πρόσφατα στοιχεία από το Ifop δείχνουν ότι ολοένα και λιγότεροι Γάλλοι καταναλώνουν κρασί σε σύγκριση με το 2019, ενώ η φετινή παραγωγή στη χώρα αναμένεται μειωμένη λόγω της έντονης ζέστης και της ξηρασίας. Η στροφή προς πιο ελαφριές επιλογές φαίνεται πλέον όχι απλώς ως τάση, αλλά ως στρατηγική προσαρμογής σε μια νέα πραγματικότητα.
























