Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Kρασί χωρίς αλκοόλ δεν είναι μόδα, σημαίνει και περισσότερη προσπάθεια

Η μπύρα χωρίς αλκοόλ είναι εδώ και πολύν καιρό κάτι το συνηθισμένο. Κρασί χωρίς αλκοόλ όμως όχι. Σιγά-σιγά κατακτά έδαφος, αν και είναι αρκετά πιο ακριβό.

Μπύρες χωρίς αλκοόλ υπάρχουν σχεδόν σε όλους τους καταλόγους εστιατορίων. Επίσης υπάρχει μια τεράστια ποικιλία στα καταστήματα. Κρασί χωρίς αλκοόλ ωστόσο, εξακολουθεί να είναι σπάνιο. Αλλά φαίνεται πως σιγά-σιγά κερδίζει τη θέση του.  Όλο και συχνότερα αμπελουργοί φέρνουν στην αγορά κρασιά χωρίς αλκοόλ επειδή η ζήτηση αυξάνεται. Πολλοί άνθρωποι απέχουν συνειδητά από το αλκοόλ, σύμφωνα με σχετική έκθεση εμπειρογνωμόνων του κλάδου.

«Κόμμα, τίποτα» ονομάζεται το κρασί που η ομάδα αμπελουργών «Frank & Frei» από το Ράμσταλ στη Βαυαρία συστήνει φέτος στο κοινό. «Παραδοσιακοί λάτρεις του κρασιού μερικές φορές ίσως να βρίσκουν λίγο περίεργο αυτό το νέο προϊόν, αλλά έτσι ήταν και με τα βίγκαν τρόφιμα, με τον καιρό θα είναι όλα φυσιολογικά και κοινωνικά αποδεκτά», λένε.

Η μεγάλη ζήτηση ήταν επίσης ο λόγος για τον οποίο το οινοποιείο Juliusspital στο Βύρτσμπουργκ πρόσθεσε το μη αλκοολούχο κρασί στη γκάμα του πριν από δύο χρόνια. Μετά από μια μάλλον συγκρατημένη  αρχή, η ποσότητα  διπλασιάστηκε το δεύτερο χρόνο, λέει η υπεύθυνη πωλήσεων Τάνια Στρετς.

Ο κλάδος των βιολογικών γνωρίζει ανάπτυξη

Η συνολική κατανάλωση κρασιού χωρίς αλκοόλ στη Γερμανία, σύμφωνα με το γερμανικό Ινστιτούτο Οίνου στο Μποντενχάιμ κοντά στο Mάιντς, δεν φθάνει ούτε καν στο 1%, ωστόσο η τάση είναι αυξητική. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι μικρότερα οινοποιεία προμηθεύουν την αγορά με ορισμένες μικρές ποσότητες κρασιού χωρίς αλκοόλ, λέει ο εκπρόσωπος του ινστιτούτου Έρνστ Μπύσερ.

Στην αφαίρεση του αλκοόλ από το κρασί έχει παράδοση ο Καρλ Γιουνγκ από το Ρυντεσχάιμ εδώ και 115 χρόνια. Περίπου 10 εκατομμύρια λίτρα μη αλκοολούχου κρασιού παράγει η οικογενειακή επιχείρηση το χρόνο. Το μεγαλύτερο μέρος, το 70 %, το εξάγει μεταξύ άλλων στη Σκανδιναβία, τον Καναδά και τη Μεγάλη Βρετανία.

«Η Γερμανία έχει αργήσει. Η νεότερη γενιά όμως τρώει πιο συνειδητά και μερικές φορές αποφεύγει το αλκοόλ», λέει ο Καρλ Γιουνγκ. Κατά την άποψή του, αυτό εξηγεί και το γιατί ο κλάδος των βιολογικών προϊόντων παρουσιάζει αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Πιο ακριβό το κρασί χωρίς αλκοόλ

Τέλος, υπάρχει ακόμα ένα θέμα και αυτό είναι της γεύσης. Υπάρχει μεγάλη διαφορά με τη μη αλκοολούχα μπύρα. Η ειδικός Ιζαμπέλ Μπιτσενχόφερ επισημαίνει ότι η μπύρα έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα αλκοόλ σε σχέση με το κρασί κι έτσι δεν απομακρύνεται τόσο πολύ από την αρχική γεύση. Με το κρασί είναι διαφορετικά τα πράγματα και ακόμα πιο δύσκολα με τα βιολογικά κρασιά χωρίς αλκοόλ. Για να διατηρηθεί μια καλή γεύση στο κρασί χωρίς αλκοόλ πρέπει να είναι παστεριωμένο, δηλαδή θερμαίνεται στο μπουκάλι.

Αυτά τα πρόσθετα βήματα εργασίας έχουν αντίκτυπο όμως και στην τιμή. «Αλλά οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμη καταλάβει ότι το κρασί χωρίς αλκοόλ σημαίνει περισσότερη προσπάθεια» και άρα θα είναι και πιο ακριβό. Παρόλα αυτά οι άνθρωποι του κλάδου εκτιμούν ότι οι προοπτικές ανάπτυξης είναι πολύ καλές.

 

ΠΗΓΗ: dw.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Στη Γαλλία, η συζήτηση σχετικά με την άρδευση των αμπελώνων έχει ενταθεί καθώς η κλιματική αλλαγή προκαλεί πιο συχνές και έντονες ξηρασίες.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η Οινοποιία Ψαρούλη, στη γραφική Βασιλάδα Μεσσηνίας, για 2η συνεχόμενη χρονιά ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό και παρουσιάζει μια ξεχωριστή σειρά εκδηλώσεων με...

REPORTS

Η οικογένεια Λαζαρίδη αύξησε στο 80,047% τη συμμετοχή της στην «Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη Α.Ε.», έπειτα από την αποχώρηση του Θωμά Κωνσταντινίδη.

REPORTS

Οι οίνοι με περιορισμένο ή χωρίς αλκοόλ αναμφίβολα αποτελούν μια νέα τάση παγκοσμίως, που υιοθετείται κυρίως από την νέα γενιά καταναλωτών. Υπό αυτό το...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Οι οίνοι με περιορισμένο ή χωρίς αλκοόλ αναμφίβολα αποτελούν μια νέα τάση παγκοσμίως, που υιοθετείται κυρίως από την νέα γενιά καταναλωτών. Υπό αυτό το...

REPORTS

Η οικογένεια Λαζαρίδη αύξησε στο 80,047% τη συμμετοχή της στην «Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη Α.Ε.», έπειτα από την αποχώρηση του Θωμά Κωνσταντινίδη.

REPORTS

Οι δύο σπουδαιότερες οινικές περιοχές της Ιταλίας κυριάρχησαν στις διεθνείς πωλήσεις κρασιών υψηλής ποιότητας το 2024, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή αξία και την παγκόσμια απήχησή...

REPORTS

Τα κρασιά Cabernet Sauvignon είναι μεταξύ των πρώτων κυκλοφοριών κάτω από μια μη κερδοσκοπική ετικέτα που δημιουργήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Davis, ένα...