Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Bιώσιμες επιλογές στην παραγωγή οίνου από το σταφύλι ως στο μπουκάλι

Τα οινοποιεία αναζητούν τρόπους να ξεχωρίσουν σε μια πολυσύχναστη αγορά, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων γενιών.

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που επηρεάζουν τις αγορές των καταναλωτών είναι η βιωσιμότητα, επειδή συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις — και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα. Ενώ οι μισοί από τους καταναλωτές αλκοόλ στις ΗΠΑ σε μια πρόσφατη έρευνα της IWSR είπαν ότι η βιωσιμότητα μιας εταιρείας ή οι περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες επηρεάζουν θετικά τις αποφάσεις αγοράς τους, πάνω από τα τρία τέταρτα των Αμερικανών Generation Z και Millennial σε μια έρευνα της IFIC πιστεύουν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των διατροφικών επιλογών από άλλες γενιές.

Τα οινοποιεία μπορούν να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές σε ολόκληρη την αλυσίδα από το σταφύλι στο μπουκάλι. Όπως όλες οι άλλες περιβαλλοντικές αποφάσεις, η χρήση πιο βιώσιμων ετικετών θα είναι πιο αποτελεσματική εάν ένα οινοποιείο αναπτύξει επίσης καμπάνιες επωνυμίας και μάρκετινγκ για να μοιραστεί τα νέα με τους καταναλωτές του.

«Οι πληροφορίες αειφορίας δεν παρουσιάζονται πάντα ξεκάθαρα στους καταναλωτές κρασιού», λέει ο Adam Moffitt, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης για την Αμερική για την UPM Raflatac, ηγέτη στη βιώσιμη επισήμανση. «Έτσι, μια ετικέτα κρασιού που λέει: «Σώζουμε ωκεανούς» ή «Μάθετε για το πρόγραμμα βιωσιμότητας μας», υποδηλώνει ότι το οινοποιείο σας κάνει τη διαφορά».

Τα οινοποιεία μπορούν να αυξήσουν τη βιωσιμότητα της ετικέτας ενισχύοντας την αναλογία ανακυκλωμένου υλικού στις συσκευασίες τους και γνωστοποιώντας την υποστήριξή τους στην κυκλική οικονομία στους καταναλωτές.

Η UPM Raflatac επινόησε έναν τρόπο να φτιάχνει πολυπροπυλένιο – μια εντελώς διαυγή μεμβράνη – με ξύλο από δάση με βιώσιμη διαχείριση αντί για παρθένα πλαστικά σφαιρίδια που χρησιμοποιούνται συνήθως για τη δημιουργία πολυπροπυλενίου. Το Forest Film™ συμβάλλει στη μείωση της εξάρτησης από ορυκτά καύσιμα και μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα ενός οινοποιείου.

«Συλλαμβάνουμε επίσης πλαστικό δεσμευμένο στον ωκεανό σε ποτάμια και ρυάκια προτού χτυπήσει στον ωκεανό», λέει ο Moffitt. «Παίρνουμε αυτό το υλικό, το αναλύουμε και το επαναχρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε πολλούς διαφορετικούς τύπους ετικετών με κόλλα για να τοποθετήσουμε σε μια ποικιλία υποστρωμάτων συσκευασίας».

Οι ευαίσθητες στην πίεση ετικέτες Renewal® της εταιρείας έχουν επίσης χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα. Οι ίνες στο χαρτί συνδυάζουν υποπροϊόντα από τις ταχέως ανανεώσιμες βιομηχανίες κάνναβης και σιταριού με απόβλητα μετά την κατανάλωση. Αυτή η περιβαλλοντικά ευαίσθητη εναλλακτική λύση εξαλείφει την ετήσια πρακτική των σιτοκαλλιεργητών να καθαρίζουν χωράφια καίγοντας εκατομμύρια στρέμματα άχυρου σιταριού, δημιουργώντας οξύ καπνό και εκπομπές άνθρακα. Εκμεταλλεύεται επίσης την ταχέως αναπτυσσόμενη κάνναβη, η οποία έχει κύκλο από σπόρο έως συγκομιδή 90 ημερών σε πολύ μικρότερο χώρο από ό,τι θα απαιτούσε ένα δάσος με κύκλο συγκομιδής 20-30 ετών.

«Τα γυάλινα μπουκάλια είναι το τελευταίο βήμα στη βιομηχανία κρασιού για βιωσιμότητα  και ταυτόχρονα το μεγαλύτερο, με το 18-30% των εκπομπών να προέρχονται από γυάλινα μπουκάλια», εξηγεί ο McNamara. «Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι θα δώσουμε τη δυνατότητα στη βιομηχανία κρασιού να κάνει το τελευταίο βήμα  χρησιμοποιώντας επαναγεμιζόμενα μπουκάλια και ετικέτες που ξεπλένονται».

 

πηγή: Wine Industry Network. com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Στο διεθνές συνέδριο Tomorrow Tastes Meditarranean στην Καλαμάτα (13-14 Οκτωβρίου) πραγματοποιήθηκε φέτος η καθιερωμένη παρουσίαση και προβολή οίνων της Μεσσηνίας στα πλαίσια του προγράμματος...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

To WSPC σε συνεργασία με τη Winebox διοργανώνει ένα μοναδικό masterclass με τον Charles Duval-Leroy, επικεφαλής του φημισμένου οίκου Champagne Duval-Leroy την Τετάρτη 29...

REPORTS

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αρχίσει να διεισδύει σε κάθε πτυχή του κόσμου του κρασιού, μεταμορφώνοντας έναν τομέα που μέχρι πρόσφατα βασιζόταν κυρίως στην εμπειρία,...

REPORTS

Με απόφαση, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, τροποποιείται η υπό στοιχεία Α.1102/27-07-2022 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών που αφορά στον καθορισμό της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...

REPORTS

Οι φόβοι για την απαγόρευση της μέτριας κατανάλωσης κρασιού υποχωρούν: το προσχέδιο του ΠΟΥ, που παρουσιάστηκε στον ΟΗΕ παρουσιάζει ένα ψήφισμα για το αλκοόλ...

REPORTS

Οι εξαγωγές ιταλικού κρασιού κατέγραψαν νέο ρεκόρ το 2024, αγγίζοντας τα 8,136 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 5,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.