Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Bιώσιμες επιλογές στην παραγωγή οίνου από το σταφύλι ως στο μπουκάλι

Τα οινοποιεία αναζητούν τρόπους να ξεχωρίσουν σε μια πολυσύχναστη αγορά, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων γενιών.

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που επηρεάζουν τις αγορές των καταναλωτών είναι η βιωσιμότητα, επειδή συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις — και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα. Ενώ οι μισοί από τους καταναλωτές αλκοόλ στις ΗΠΑ σε μια πρόσφατη έρευνα της IWSR είπαν ότι η βιωσιμότητα μιας εταιρείας ή οι περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες επηρεάζουν θετικά τις αποφάσεις αγοράς τους, πάνω από τα τρία τέταρτα των Αμερικανών Generation Z και Millennial σε μια έρευνα της IFIC πιστεύουν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των διατροφικών επιλογών από άλλες γενιές.

Τα οινοποιεία μπορούν να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές σε ολόκληρη την αλυσίδα από το σταφύλι στο μπουκάλι. Όπως όλες οι άλλες περιβαλλοντικές αποφάσεις, η χρήση πιο βιώσιμων ετικετών θα είναι πιο αποτελεσματική εάν ένα οινοποιείο αναπτύξει επίσης καμπάνιες επωνυμίας και μάρκετινγκ για να μοιραστεί τα νέα με τους καταναλωτές του.

«Οι πληροφορίες αειφορίας δεν παρουσιάζονται πάντα ξεκάθαρα στους καταναλωτές κρασιού», λέει ο Adam Moffitt, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης για την Αμερική για την UPM Raflatac, ηγέτη στη βιώσιμη επισήμανση. «Έτσι, μια ετικέτα κρασιού που λέει: «Σώζουμε ωκεανούς» ή «Μάθετε για το πρόγραμμα βιωσιμότητας μας», υποδηλώνει ότι το οινοποιείο σας κάνει τη διαφορά».

Τα οινοποιεία μπορούν να αυξήσουν τη βιωσιμότητα της ετικέτας ενισχύοντας την αναλογία ανακυκλωμένου υλικού στις συσκευασίες τους και γνωστοποιώντας την υποστήριξή τους στην κυκλική οικονομία στους καταναλωτές.

Η UPM Raflatac επινόησε έναν τρόπο να φτιάχνει πολυπροπυλένιο – μια εντελώς διαυγή μεμβράνη – με ξύλο από δάση με βιώσιμη διαχείριση αντί για παρθένα πλαστικά σφαιρίδια που χρησιμοποιούνται συνήθως για τη δημιουργία πολυπροπυλενίου. Το Forest Film™ συμβάλλει στη μείωση της εξάρτησης από ορυκτά καύσιμα και μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα ενός οινοποιείου.

«Συλλαμβάνουμε επίσης πλαστικό δεσμευμένο στον ωκεανό σε ποτάμια και ρυάκια προτού χτυπήσει στον ωκεανό», λέει ο Moffitt. «Παίρνουμε αυτό το υλικό, το αναλύουμε και το επαναχρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε πολλούς διαφορετικούς τύπους ετικετών με κόλλα για να τοποθετήσουμε σε μια ποικιλία υποστρωμάτων συσκευασίας».

Οι ευαίσθητες στην πίεση ετικέτες Renewal® της εταιρείας έχουν επίσης χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα. Οι ίνες στο χαρτί συνδυάζουν υποπροϊόντα από τις ταχέως ανανεώσιμες βιομηχανίες κάνναβης και σιταριού με απόβλητα μετά την κατανάλωση. Αυτή η περιβαλλοντικά ευαίσθητη εναλλακτική λύση εξαλείφει την ετήσια πρακτική των σιτοκαλλιεργητών να καθαρίζουν χωράφια καίγοντας εκατομμύρια στρέμματα άχυρου σιταριού, δημιουργώντας οξύ καπνό και εκπομπές άνθρακα. Εκμεταλλεύεται επίσης την ταχέως αναπτυσσόμενη κάνναβη, η οποία έχει κύκλο από σπόρο έως συγκομιδή 90 ημερών σε πολύ μικρότερο χώρο από ό,τι θα απαιτούσε ένα δάσος με κύκλο συγκομιδής 20-30 ετών.

«Τα γυάλινα μπουκάλια είναι το τελευταίο βήμα στη βιομηχανία κρασιού για βιωσιμότητα  και ταυτόχρονα το μεγαλύτερο, με το 18-30% των εκπομπών να προέρχονται από γυάλινα μπουκάλια», εξηγεί ο McNamara. «Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι θα δώσουμε τη δυνατότητα στη βιομηχανία κρασιού να κάνει το τελευταίο βήμα  χρησιμοποιώντας επαναγεμιζόμενα μπουκάλια και ετικέτες που ξεπλένονται».

 

πηγή: Wine Industry Network. com

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Για 11η χρονιά τα κορυφαία κόκκινα κρασιά της Ελλάδας παρουσιάζονται δίπλα σε εξίσου σπουδαίες δημιουργίες του διεθνή αμπελώνα στην έκθεση που δικαίως φέρει το...

REPORTS

Η ιστορική Viña Santa Rita της Χιλής κατέκτησε την πρώτη θέση στη φετινή λίστα του Forbes με τις 50 καλύτερα οινοποιεία του κόσμου, μια...

REPORTS

Οι γιορτές, οι επιτυχίες, οι προσωπικές στιγμές αλλά και οι έρωτες εξακολουθούν να συνδέονται με ένα παγωμένο ποτήρι αφρώδους οίνου. Μια παλιά συνήθεια που...

REPORTS

Η ιταλική αγορά κρασιού βρίσκεται σε μια περίοδο αναδιάταξης, με το κοινό να δείχνει ολοένα μεγαλύτερη προτίμηση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και στις πιο...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Ο παγκόσμιος οινικός κλάδος μετέβη στο 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιάς προσαρμογής, όπου η κατανάλωση μειώνεται αισθητά, αλλά η ζήτηση για ποιοτικότερο κρασί...

REPORTS

Το VINSANTO MIKRA THIRA είναι ο πρώτος επιδόρπιος οίνος του οινοποιείου, μια δημιουργία που εξελίχθηκε με αργό ρυθμό και υπομονή...