Στο πρώτο άκουσμα, κρασί και οδήγηση υψηλών ταχυτήτων μοιάζει κακός συνδιασμός, ωστόσο όταν το κρασί μπαίνει στον κινητήρα και δίνει ενέργεια τότε το αποτέλεσμα μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ενός αυτοκινήτου σε ποσοστό μεγαλύτερο του 65%.
Το γαλλικό brand TotalEnergies ανακοίνωσε πρόσφατα την επικείμενη κυκλοφορία του καινούργιου 100% ανανεώσιμου καυσίμου για αγωνιστικά αυτοκίνητα που ονομάζεται «Excellium Racing 100» και ενώ οι επαγγελματίες του αγωνίσματος μπορεί να ενδιαφέρονται για αναλυτικές λεπτομέρειες αυτού του βιοκαυσίμου, οι μη μυημένοι αναρωτιούνται απλά από τι είναι φτιαγμένο. Η απάντηση; Με τα «απόβλητα» ή αλλιώς παραπροϊόντα του κρασιού.
Η TotalEnergies εξηγεί πως το «Excellium Racing 100» ξεκινά με μια βιοαιθανόλη «που παρασκευάζεται από τα υπολείμματα της βιομηχανίας του κρασιού, όπως οι οινολάσπες και ο πυρήνας σταφυλιών» που στη συνέχεια αναμειγνύεται και με άλλα υλικά – όπως αιθύλιο τριτοταγής βουτυλαιθέρα– για να δημιουργήσει το τελικό, υψηλής απόδοσης, καύσιμο. Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν αυτό το καύσιμο αναμένεται να δουν μια «άμεση μείωση» τουλάχιστον 65% στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με την εταιρεία.
«Στόχος μας είναι να έχουμε ενεργό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση και να φτάσουμε και εμείς με την σειρά μας την μηδενική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι Patrick Pouyanné, διευθυντής και CEO της TotalEnergies.
«Τα προηγμένα βιοκαύσιμα έχουν αναμφισβήτητη συμβολή στην μετάβαση στον τομέα της μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό το 100% ανανεώσιμο καύσιμο θα βρίσκεται στην διάθεση των επαγγελματιών και στα ντεπόζιτα των αγωνιστικών αυτοκινήτων έως το 2022. Καθώς γινόμαστε μια ευρεία ενεργειακή εταιρεία, η πίστα αγώνων είναι περισσότερο από ποτέ ένα υπαίθριο εργαστήριο για την TotalEnergies.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η TotalEnergies αναφέρει ότι το νέο καύσιμο θα εισαχθεί το επόμενο έτος στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA (WEC) – συμπεριλαμβανομένου του 24ωρου Le Mans της Γαλλίας, γνωστό ως «το παλαιότερο ενεργό αγώνων αντοχής στον κόσμο», μια κυριολεκτικά 24ωρη δοκιμή αντοχής αυτοκινήτου.
«Οι αγώνες αντοχής, από τη φύση τους, χρησίμευαν πάντα ως μια εξαιρετική πλατφόρμα έρευνας και ανάπτυξης και είναι ένα σημαντικό ορόσημο για να σταφει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA σε 100 % βιώσιμα καύσιμα», δήλωσε ο πρόεδρος της FIA Jean Todt. «Ο κύριος στόχος της FIA είναι να εφαρμόσει βιώσιμες πηγές ενέργειας σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο των κλάδων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στη μείωση των εκπομπών CO2, αντικατοπτρίζοντας απόλυτα τη στρατηγική μας και το στόχο της FIA PurposeDriven.»
Πηγή: foodandwine.com