Η τεχνολογική νεοσύστατη επιχείρηση που δίδαξε σε έναν υπολογιστή πώς να γευτεί κρασί ετοιμάζεται να φέρει την τεχνητή νοημοσύνη της στο Ηνωμένο Βασίλειο και θα μπορούσε να ωφελήσει τους Άγγλους οινοπαραγωγούς.
Χρησιμοποιείται για να βοηθήσει τα οινοποιεία να βελτιώσουν τα προϊόντα τους, η τεχνολογία είναι διαθέσιμη σήμερα στις ΗΠΑ, αλλά η εφευρέτρια του συστήματος Tastry, Katerina Axelsson, είναι έτοιμη να φέρει το σύστημα έξω από τη χώρα της. Ορίστε τι πρέπει να γνωρίζει κανείς για την τεχνητή νοημοσύνη.
Το Tastry χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να αναλύει δεκάδες χιλιάδες κρασιά τον χρόνο, παράγοντας τεράστια αποθέματα δεδομένων που βοηθούν τους οινοπαραγωγούς και τους λιανοπωλητές να παράγουν και να στοχεύουν τα προϊόντα τους πιο αποτελεσματικά.
Αρχικά αναπτύχθηκε ενώ η Axelsson ήταν φοιτήτρια χημείας και δούλευε σε οινοποιείο. Η ιδιαίτερη ΑΙ της αναλύει δείγματα κρασιού, προσδιορίζοντας με συνέπεια χιλιάδες ενώσεις, οι οποίες συνδυάζονται για να δημιουργήσουν το γευστικό προφίλ του κρασιού. Στη συνέχεια, το Tastry μπορεί να συγκρίνει το άρωμα του κρασιού, την υφή και το χρώμα του με άλλα κρασιά που αναγράφονται στη βάση δεδομένων. Η ιδέα είναι να εξαλειφθούν οι «ιδιοσυγκρασίες» που παρατήρησε η Axelsson στον τρόπο με τον οποίο το κρασί αξιολογήθηκε από τους ανθρώπους.
Η μέθοδος της Axelsson της επέτρεψε να αναπτύξει την εφαρμογή για το κρασί με το όνομα Bottlebird, η οποία ξεκίνησε στους κύκλους πώλησης κρασιού το 2019. Οι καταναλωτές παίρνουν ένα κουίζ, εισάγουν τις προτιμήσεις γεύσης τους, και το λογισμικό συνιστά ένα κρασί με 80-90% ακρίβεια στην καταλληλόλητα με την πρώτη προσπάθεια, που αυξάνεται σε 95% ακρίβεια με πρόσθετες εισόδους στοιχείων από τον χρήστη.
Το Τastry έχει ξεκινήσει συνεργασίες απευθείας με οινοπαραγωγούς στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου τους O’Neill Vintners και Distillers, έναν από τους μεγαλύτερους οινοπαραγωγούς στη Καλιφόρνια, προτείνοντας ποιες δεξαμενές να χρησιμοποιήσουν στην διαδικασία των χαρμανιών.
Για μερικά από τα χαρμάνια της, η O’Neill συνδυάζει το κρασί από τις «πάνω από 30 διαφορετικές δεξαμενές» για να δημιουργήσει το επιθυμητό γευστικό προφίλ, σύμφωνα με τον Marty Spate, αντιπρόεδρο οινοποίησης και αμπελουργίας της εταιρείας. Το σύστημα του Tastry δίνει τη δυνατότητα στο οινοποιείο να «βελτιώσει» τη διαδικασία ανάμιξης των κρασιών προτείνοντας ποιες συγκεκριμένες δεξαμενές να χρησιμοποιήσουν για να έχουν τα κατάλληλα αποτελέσματα. «Το Tastry δεν έρχεται να αντικαταστήσει τη σύγχρονη ομάδα οινοποίησης”, είπε ο Spate. «Ωστόσο, αυτά τα δεδομένα μπορεί να είναι αρκετά ισχυρά.»
Αργότερα φέτος, το Tastry θα φτάσει στην Ευρώπη σε συνεργασία με ένα διαδικτυακό κατάστημα λιανικής, το οποίο θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που επιλέγουμε, αγοράζουμε, ακόμα και παράγουμε κρασί.
«Χρειάζεται χρόνος για να εκπαιδευτεί οποιαδήποτε βιομηχανία σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και τα οφέλη της», δήλωσε η Axelsson. «Αν όμως η πρόταση αξίας υπάρχει, νομίζω ότι είναι απλώς θέμα χρόνου πριν οι άνθρωποι την αποδεχθούν πραγματικά.»
Η Axelsson ήδη ψάχνει πέρα από το κρασί, διεξάγοντας δοκιμές σε μπύρες, οινοπνευματώδη, καφέ και αρωματοποιία.
Πηγή thedrinksbusiness.com