Δεδομένων των έντονων αλλαγών στον τρόπο ζωής που έφερε η πανδημία του Covid-19, οι καταναλωτές κρασιού του Ηνωμένου Βασιλείου παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό συνεπείς στην αγορά κρασιού τους – σε ορισμένες περιπτώσεις, αφού πολλοί από αυτούς φαίνεται να αγοράζουν περισσότερο και πιο ποιοτικό κρασί.
Μετά από οκτώ μήνες με διάφορα επίπεδα περιορισμών και ένα νέο lockdown, τα δεδομένα για το Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν ότι οι καταναλωτές κρασιού έχουν αλλάξει όσον αφορά το από πού ψωνίζουν κρασί, διαδικτυακά ή από το σούπερ μάρκετ, αλλά και στις περιπτώσεις κατά τις οποίες καταναλώνουν κρασί, με πιο συχνή την κατανάλωση εκτός γευμάτων αυτή την περίοδο.
Ωστόσο, οι τελευταίες πληροφορίες από την έρευνα καταναλωτών Vinitrac στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν ότι η πανδημία μπορεί επίσης να προσαρμόζει τα στοιχεία αγοράς που χρησιμοποιούν όταν αποφασίζουν τι είδους κρασί θα αγοράσουν.
Τα δεδομένα από την έρευνα καταναλωτών τον Αύγουστο δείχνουν ότι τα τέσσερα βασικά κριτήρια επιλογής κρασιού από τους καταναλωτές φαίνεται να μην είναι τόσο σημαντικά σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
Πού μπορεί να οφείλονται αυτές οι αλλαγές; Γενικά οι βραχυπρόθεσμες τάσεις δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητα σημαντικές, αν και στατιστικά έχουν βαρύτητα, είναι χρήσιμο σε κάθε περίπτωση να υποθέτουμε τι μπορεί να τις προκαλεί και αν ο αντίκτυπός τους θα διαρκέσει και μετά την τρέχουσα κρίση:
1. Περιγραφές στις ετικέτες που αφορούν τη γεύση ή το στυλ κρασιού στα ράφια
Όπως είναι γνωστό οι αγορές στο κατάστημα έχουν περιοριστεί πολύ χρονικά με τους καταναλωτές να μην αφιερώνουν χρόνο για να περιηγηθούν στα ράφια με τα προϊόντα ή για να διαβάσουν μια ετικέτα. Σύμφωνα με το wineintelligence αυτό επηρεάζει τη μείωση του ποσοστού των καταναλωτών που επηρεάζονται από τις περιγραφές στις ετικέτες καθιστώντας αυτόν τον παράγοντα από τον 2ο σημαντικότερο στον 3ο σημαντικότερο για την επιλογή κρασιού. Κάτι που είναι λογικό γιατί για να διαβάσει ένας καταναλωτής μια ετικέτα πρέπει να έχει χρόνο.
2. Κρασί που ταιριάζει ή συμπληρώνει το φαγητό
Τα δεδομένα αυτά σε παγκόσμιο επίπεδο, δείχνουν ότι οι περιπτώσεις κατανάλωσης κρασιού εκτός των ωρών γεύματος υπήρξαν ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης στην κατηγορία τους τελευταίους μήνες . Αυτή η μετάβαση στην κατανάλωση κρασιού πιο συχνά χωρίς φαγητό έχει οδηγήσει τους καταναλωτές κρασιού του Ηνωμένου Βασιλείου να επηρεάζονται σημαντικά λιγότερο από το ταίριασμα του κρασιού με το φαγητό, σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Καθώς περισσότεροι καταναλωτές πίνουν εκτός γεύματος ανοίγοντας έτσι το φάσμα των ευκαιριών για την κατανάλωση κρασιού και ενδεχομένως και την κατανάλωση διαφορετικού στυλ κρασιού.
3. Περιεκτικότητα σε αλκοόλ
Υπήρξε επίσης σημαντική μείωση του ποσοστού των καταναλωτών που επηρεάζονται από τα επίπεδα αλκοόλ κατά την επιλογή του κρασιού. Οι παράγοντες αυτής της αλλαγής είναι λιγότερο ξεκάθαροι. Μια υπόθεση είναι ότι δεδομένου ότι οι καταναλωτές πίνουν αναλογικά περισσότερο στο σπίτι λόγω του lockdown, είναι πιθανό να ανησυχούν λιγότερο για την περιεκτικότητα σε αλκοόλ, καθώς δεν χρειάζεται να λάβουν υπ’ όψιν τους τα ταξίδια και την οδήγηση. Μπορεί επίσης να οφείλεται στην πίεση που αισθάνονται οι άνθρωποι επειδή ανησυχούν για την τωρινή κατάσταση υγείας λόγο της πανδημίας, καταλήγοντας σε επιλογές υψηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ.
4. Απήχηση του σχεδιασμού της φιάλης ή και της ετικέτας
Μια πτυχή της ανθρώπινης συμπεριφοράς είναι ότι οι άνθρωποι στρέφονται σε ασφαλείς και οικείες επιλογές σε περιόδους κρίσης. Από τον Μάρτιο του 2020, οι καταναλωτές κρασιού ακολουθούν αυτήν ακριβώς την τακτική. Οι καταναλωτές είναι πολύ πιο «ασφαλείς» με τις επιλογές κρασιού τους – επιλέγοντας το κρασί τους με βάση αυτά που γνωρίζουν αντί να πειραματίζονται και να δοκιμάζουν κάτι νέο. Κατά συνέπεια ,οι γνωστές ετικέτες κερδίζουν τόσο προσοχή όσο και μερίδιο αγοράς, ενώ τα λεπτά σημεία του σχεδιασμού των ετικετών φαίνεται να μην είναι στο επίκεντρο αυτή την περίοδο.
Το αν αυτές είναι μακροπρόθεσμες αλλαγές είναι δύσκολο να εκτιμηθεί σε αυτό το σημείο. Ωστόσο, ακόμη και τέτοιες βραχυπρόθεσμες αλλαγές μπορεί να χρειαστεί να ληφθούν υπ’ όψιν για να υπάρχει καλύτερη επικοινωνία με τους καταναλωτές.