Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος
Οι πωλήσεις κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες μειώθηκαν το 2022, αλλά ο κλάδος ανάλυσης Jon Moramarco ανέφερε την Τρίτη ότι τα νούμερα είναι λίγο απατηλά και ότι οι πωλήσεις αυτού που οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε “κρασί” στην πραγματικότητα αυξήθηκαν ελαφρώς.
Η έκθεση της Moramarco την Τρίτη δεν είναι σπουδαία νέα για την οινοποιία, η οποία δεν έχει σημειώσει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία έξι χρόνια. Αλλά θα μπορούσε να είναι χειρότερο. Οι συνολικές πωλήσεις μπύρας φαίνεται να είναι μειωμένες για το έτος. Η αγορά σκληρών σέλτζερ πέφτει και πολλές από τις μικρότερες μάρκες απλώς παύουν να υπάρχουν. Το ουίσκι τα πάει καλά, αλλά ο Moramarco είπε ότι τα έτοιμα προς κατανάλωση κοκτέιλ ξεπερνούν τα περισσότερα άλλα οινοπνευματώδη ποτά.
Ο δείκτης Moramarco αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σύνταξης της Έκθεσης Gomberg & Fredrikson και παρέχει μερικές από τις πιο αξιόπιστες ενημερώσεις σχετικά με τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών, βασιζόμενος σε διάφορες κυβερνητικές πηγές. Πιθανότατα να υπάρξουν και νέες αναλύσεις μέσα από στις επόμενες εβδομάδες σχετικά με το πώς μειώθηκαν οι πωλήσεις κρασιού το 2022. Η Moramarco εκτιμά ότι το τελικό σύνολο θα δείξει ότι οι πωλήσεις κρασιού στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 3,4%.
Παράλληλα, σε μία άλλη ανάλυση η Moramarco δείχνει ότι οι πωλήσεις μη αλκοολούχων κρασιών στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 0,8% το 2022 και ο αφρώδης οίνος αυξήθηκε κατά 3,5%.
«Η αγορά κρασιού είναι αρκετά επίπεδη, αλλά όχι η καταστροφή που φαίνεται να δείχνει ένας συνολικός αρνητικός αριθμός», σημείωσε η Moramarco.
Η συγκεντρωτική καταιγίδα
Ωστόσο, η πρόβλεψή του για το 2023 δεν είναι ρόδινη. Μπορεί να υπάρξει ύφεση, παγκοσμίως, αλλά και στις ΗΠΑ. Με το κρασί παραδοσιακά να μην είναι αρκετά ανθεκτικό στην ύφεση, ωστόσο αυτό μπορεί να είναι διαφορετικό. Συνήθως, ως επί το πλείστον εργάτες χάνουν τις δουλειές τους σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης, αλλά τελευταία οι εταιρείες τεχνολογίας είναι αυτές που απολύουν εργαζομένους, και αυτοί οι υψηλά αμειβόμενοι Millennials είναι πότες που θέλει να καλλιεργήσει η οινοβιομηχανία.
«Η πρόβλεψη των εισαγωγών είναι πιο ακριβής για το τι έρχεται στην αγορά», είπε η Moramarco, επειδή οι εισαγωγείς πρέπει να εργαστούν πιο εκ των προτέρων από τους εγχώριους παραγωγούς. Οι πωλήσεις εισαγόμενων αφρωδών κρασιών μειώθηκαν κατά 0,2% το 2022, ενώ οι πωλήσεις εισαγόμενων αφρωδών οίνων αυξήθηκαν κατά 4,2%.
Έπειτα, παρά τη μείωση των πωλήσεων των εισαγωγών, κάθε έθνος εξακολουθεί να θέλει να εξάγει τα κρασιά του στις ΗΠΑ, και όχι μόνο λόγω του μεγέθους της αγοράς. Η μέση τιμή χονδρικής για ένα μπουκάλι κρασί που εξήχθη στις ΗΠΑ το 2022 ήταν 4,50 $, πιθανώς να οδηγήσει σε τιμή περίπου 10 $ στα ράφια των καταστημάτων. Είναι εύκολα η υψηλότερη τιμή που πληρώνεται για το κρασί στον κόσμο. Σε όλο τον κόσμο, ένα μπουκάλι εξαγόμενο κρασί πωλείται χονδρική για περίπου 3,28 δολάρια.
Η Moramarco άνοιξε την ωριαία παρουσίασή του με μια ματιά στα δημογραφικά στοιχεία των καταναλωτών των ΗΠΑ. Ένα από τα σημεία που επεσήμανε είναι ότι η νεότερη γενιά καταναλωτών είναι πολύ πιο διαφορετική. H Gen-Z αποτελεί μόνο το 47% των καταναλωτών, σε σύγκριση με το 76,5% της γενιάς των Baby Boomers. Επομένως, η βιομηχανία κρασιού πρέπει να μάθει να προσεγγίζει διαφορετικές εθνοτικές ομάδες.
Ωστόσο, είπε επίσης ότι τα επόμενα 40 χρόνια, καθώς οι Αμερικανοί συνεχίζουν να γερνούν και τα ποσοστά γεννήσεων είναι χαμηλά, ένα σημαντικό μέρος της αύξησης του πληθυσμού θα προέρχεται από άτομα άνω των 60 ετών.
ΠΗΓΗ: wine-searcher.com