Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αντίγραφα του ροζέ στυλ κρασιού της Προβηγκίας βρίσκονται σε άνοδο

Τα μπουκάλια και οι ετικέτες που μιμούνται το ξεχωριστό στυλ των ροζέ κρασιών από την Ακτή της Προβηγκίας γίνονται ολοένα και πιο κοινά, αλλά το Vins de Provence τονίζει, ότι όλα αυτά τα αντίγραφα «δεν αποτελούν ανταγωνισμό».

απόδοση Ζήσης Πανάγος

Οι επωνυμίες ταλαντεύονται όλο και περισσότερο στην επιτυχία του ροζέ της Προβηγκίας σχεδιάζοντας τα μπουκάλια τους να μοιάζουν με ροζ εκφράσεις από την περιοχή και ονομάζοντας τα κρασιά τους με λέξεις που ακούγονται σαν «Προβηγκία».

«Λόγω της επιτυχίας μας στη διεθνή αγορά μας μιμούνται όλο και περισσότερο. Κατά κάποιον τρόπο είναι κολακευτικό, αλλά αν βάλουν το όνομά μας στο μπουκάλι, τότε το ζήτημα γίνεται νομικό», είπε ο Brice Eymard, γενικός διευθυντής, Vins de Provence.

«Παρατηρήσαμε ότι υπήρξε απότομη αύξηση των περιπτώσεων, με περισσότερες κάθε χρόνο. Βλέπουμε περιπτώσεις αντιγραφής από άλλα έθνη, αλλά και από τη Γαλλία, ακόμη και από την ίδια την Προβηγκία από παραγωγούς που δεν τηρούν τους κανόνες της ονομασίας προέλευσης».

Παράλληλα, τα περίφημα ανοιχτόχρωμα ροζέ κρασιά της Προβηγκίας αντιπροσωπεύουν περίπου ένα εκατομμύριο από τα 24 εκατομμύρια εκατόλιτρα ροζέ, που παράγονται ετησίως σε όλο τον κόσμο, αλλά για να ταξινομηθεί ένα κρασί ως «επίσημο» ροζέ της Προβηγκίας πρέπει να συμμορφώνεται με μια σειρά από παραμέτρους που ορίζει η Vins de Provence (CIVP), ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για την προστασία της φήμης και της ποιότητας των κρασιών της περιοχής και την καταπολέμηση της απάτης.

Σύμφωνα με το εγχειρίδιο κανόνων, ένα κρασί πρέπει να περιέχει λιγότερο από 3 γραμμάρια υπολειμματικής ζάχαρης και να χρησιμοποιεί τουλάχιστον δύο ποικιλίες σταφυλιού, χωρίς να επιτρέπονται μονοποικιλιακά ροζέ βάσει του DO. Επιτρέπονται μόνο ορισμένες ποικιλίες, όπως Grenache, Cinsault, Syrah και Tibouren.

Έπειτα, εκτός από την ενίσχυση του γευστικού προφίλ των κρασιών, αυτή η προσέγγιση ανάμειξης έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι κάνει το ροζέ της Προβηγκίας πιο δύσκολο να μιμηθεί κανείς.

«Διατηρεί αυτό το ενδιαφέρον προφίλ που δεν μπορείτε να βρείτε πουθενά αλλού», λέει η Caroline Benetti, επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας για την Ευρώπη, CIVP. «Κάθε ένας από τους χυμούς έχει τα δικά του αρωματικά, επομένως κάνει τα κρασιά μας ακόμα πιο δύσκολο να αντιγραφούν, αν και πρέπει να πούμε ότι δεν βλέπουμε τα copycats ως απειλή».

Καθώς αυτό το εμπόδιο καθιστά δυσκολότερο για τις επωνυμίες να αναδημιουργήσουν τη γεύση του ροζέ της Προβηγκίας, επαναπαύονται στο να κάνουν τα μπουκάλια τους να μοιάζουν με κρασί από την περιοχή.

Σύμφωνα με τον Eymard, το DO έχει δει μια άνοδο στα κρασιά με ονόματα που ακούγονται σαν «Provence», όπως «Providence», με μια μάρκα να φτάνει στο σημείο να αποκαλεί ρητά το κρασί της «Provence», με το σχήμα του ποτηριού να αντιγράφει το αισθητική ενός μπουκαλιού Provence. «Νομίζω ότι ήταν στην πραγματικότητα από το Μπορντό», λέει ο Eymard.

«Πριν από το 2013, εξάγαμε λιγότερο από το 5% των κρασιών μας και τώρα είναι 45%. Επειδή αρχίσαμε να εξάγουμε πολύ αργότερα από κάποιες άλλες γαλλικές περιφέρειες, μπορέσαμε να μάθουμε από τα λάθη τους και να εφαρμόσουμε μέτρα προστασίας την καλύτερη στιγμή, οπότε το παλεύουμε», αναφέρει ο Eymar.

Ακόμη και ο όρος «ροζέ τύπου Προβηγκίας», που χρησιμοποιείται ευρέως στα μέσα ενημέρωσης, είναι δυνητικά προβληματικός. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συχνά τη φράση για να δηλώσουν την ωχρότητα ενός κρασιού, αν και «το ροζέ μας είναι πολύ περισσότερο από το χρώμα. Έχει να κάνει με την ισορροπία, το μήκος και την αίσθηση στο στόμα».

Μάλιστα, ο Eymard παραδέχεται, ότι το ροζέ της Προβηγκίας δεν μπορεί να απομονωθεί στον ένατο βαθμό. «Δεν μπορούμε να είμαστε μόνοι», λέει. «Χρειαζόμαστε ανταγωνιστές, χρειαζόμαστε άλλους παραγωγούς ροζέ σε όλο τον κόσμο. Θέλουμε φυσικά να είμαστε στην κορυφή της πυραμίδας, αλλά για αυτό χρειαζόμαστε μια πυραμίδα».

Αναγνωρίζει το Pays d’Oc ως «παραγωγό ροζέ μεγάλου όγκου» αλλά λέει ότι «δεν τους βλέπουμε ως άμεσο ανταγωνιστή της Προβηγκίας».

Ομοίως, η AOC Languedoc «προσπαθούν να μας αντιγράψουν, αλλά οι αμπελώνες τους δεν ειδικεύονται στην παραγωγή ροζέ. Ακόμα και το Beaujolais κάνει πιο ροζέ κρασιά. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας όσον αφορά τις εξαγωγικές αξίες είναι πιθανώς η Ισπανία».

Το 2021 οι εξαγωγές ροζέ Προβηγκίας αυξήθηκαν κατά +64% σε όγκο και 100% σε αξία.

Τέλος, η περιοχή Ονομασίας Προέλευσης (DO) φιλοξενεί επίσης το μοναδικό ερευνητικό κέντρο ροζέ που βρίσκεται οπουδήποτε στον κόσμο, το Centre du Rosé, αφιερωμένο στην εντατική Ε&Α γύρω από το στυλ.

 

ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Στη Σαντορίνη δεν χορταίνει το μάτι από τα απίστευτα ειδυλλιακά τοπία αλλά και ο ουρανίσκος από τους οινικούς θησαυρούς, που αποκαλύπτει διαρκώς το νησί....

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η διαχείριση της αμπελουργικής γης με όρους βιωσιμότητας μέσα σε ένα αστικό περιβάλλον και τα νομικά εργαλεία για την συνύπαρξη με την οικιστική ανάπτυξη...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Μια μοναδική οινο - γευστική ταξιδιωτική εμπειρία θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν οι φίλοι και οι φίλες του κρασιού σε όλη την Ελλάδα,...

REPORTS

Η μεγάλη γιορτή του Πάσχα πλησιάζει... και μπορεί ο πρωταγωνιστής της ημέρας να είναι ο οβελίας, παρόλα αυτά μία σειρά από συνταγές της μεσογειακής...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Η πρόοδος που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στον εγχώριο κλάδο του κρασιού είναι δεδοµένη και αδιαµφισβήτητη, ωστόσο αυτά τα οποία µένει ακόµα να...

REPORTS

Το Οινοποιείο ∆ιαµαντάκης είναι µια σύγχρονη µονάδα παραγωγής ποιοτικών οίνων στο χωριό Κάτω Ασίτες του Ηρακλείου Κρήτης.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας πραγματοποίησε το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Απριλίου 2024 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας το δεύτερο MESSINIA FORUM με τεράστια...

REPORTS

Η παραγωγή κρασιών υψηλής ποιότητας που ανταποκρίνεται στις νέες τάσεις βρίσκεται στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της οινολογικής ομάδας της Kontopos - Wine Therapy, που...