Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι ΗΠΑ ανοίγουν το θέμα της διατροφικής σήμανσης στα αλκοολούχα

Στις 17 Ιανουαρίου, οι αρχές που είναι αρμόδιες για τη ρύθμιση του τομέα των αλκοολούχων ποτών στις Ηνωμένες Πολιτείες δημοσίευσαν δύο προτεινόμενους κανονισμούς σχετικά με τη διατροφική επισήμανση και την εμφάνιση αλλεργιογόνων στις φιάλες. Ένας τρίτος κανονισμός που αφορά την αναφορά των συστατικών είναι επίσης υπό εξέταση.

Θα έμπαινε κανείς στον πειρασμό να το δει αυτό ως αποτέλεσμα έντονων πιέσεων τον τελευταίο καιρό από ακτιβιστές κατά του αλκοόλ, ή ακόμη και μετά την πρόσφατη θέση που πήρε ο Αμερικανός αρχίατρος. Πράγματι, η ανακοίνωση από το Γραφείο Φορολογίας και Εμπορίου Αλκοόλ και Καπνού (TTB) για την έναρξη διαδικασίας διαβούλευσης με σκοπό να καταστεί υποχρεωτική η εμφάνιση διατροφικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των αλλεργιογόνων, στις φιάλες των αλκοολούχων ποτών, αντιστοιχεί σε μια διαδικασία που σέρνεται σχεδόν είκοσι χρόνια.

Νομική δράση

Ήταν το 2007 το TTB δημοσίευσε την πρώτη του πρόταση κανονισμού για την επισήμανση των αλκοολούχων ποτών, η οποία προέβλεπε τη συμπερίληψη πίνακα διατροφικής αξίας. Αυτή η διευθέτηση δεν επετεύχθη ποτέ. Το 2013, το TTB υιοθέτησε προτάσεις με τη μορφή εθελοντικών διατροφικών πληροφοριών, επιτρέποντας στους επαγγελματίες που το επιθυμούσαν να αναφέρουν ορισμένες πληροφορίες στην επισήμανση. Το 2021, το TTB έλαβε επιστολή από οργανισμούς δημόσιας υγείας και ενώσεις καταναλωτών, με την οποία προτρέπεται να οριστικοποιήσει τον κανονισμό για την εμφάνιση της θρεπτικής αξίας στα αλκοολούχα ποτά. Και τέλος, η κυβέρνηση Μπάιντεν δημοσίευσε μια έκθεση για τον ανταγωνισμό το 2022, τα συμπεράσματα της οποίας υπενθύμισαν ότι «προτείνονται κανονισμοί που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν το συμφέρον της δημόσιας υγείας και να προωθήσουν τον ανταγωνισμό παρέχοντας πληροφορίες στους καταναλωτές, όπως προτάσεις για υποχρεωτική επισήμανση αλλεργιογόνων, διατροφικές πληροφορίες και τα συστατικά, που δεν έχουν εφαρμοστεί. Έτσι, το TTB έχει επανεκκινήσει τη διαδικασία, ειδικά από τη στιγμή που ένας από τους πιο εκδηλωτικούς οργανισμούς δημόσιας υγείας – το Κέντρο Επιστήμης για το Δημόσιο Συμφέρον (CSPI) – κατέθεσε αγωγή κατά του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ το 2022 για «19 χρόνια αδράνειας» σχετικά με τη διαφάνεια, στην επισήμανση των αλκοολούχων ποτών.

Αλλεργιογόνα επίσης στο στόχαστρο

Στις 17 Ιανουαρίου, το TTB δημοσίευσε δύο προτεινόμενους κανονισμούς, ξεκινώντας μια περίοδο διαβούλευσης που θα λήξει στις 17 Απριλίου 2025, σχετικά με την εμφάνιση διατροφικών πληροφοριών και πληροφοριών αλλεργιογόνων στις φιάλες με αλκοόλ. Σύμφωνα με το CSPI, μια τρίτη πρόταση βρίσκεται επί του παρόντος υπό εξέταση από το Γραφείο Διαχείρισης και Προϋπολογισμού του Λευκού Οίκου. Προβλέπει την αναφορά των συστατικών. Όλες αυτές οι προτάσεις αποτελούν επίσης μέρος της αναθεώρησης των διατροφικών συστάσεων προς τους Αμερικανούς, που βρίσκεται σε εξέλιξη και η νέα έκδοση των οποίων θα ισχύει για την περίοδο 2025-2030.

Μια μακρά διαδικασία

Πρέπει να αναφέρουμε ότι οι επιπτώσεις είναι εκτεταμένες. Από την πλευρά του, το Ινστιτούτο Οίνου στην Καλιφόρνια προέτρεψε τις αρχές να λάβουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κρασιού: «Με απλά λόγια, το κρασί δεν είναι προϊόν συνταγής», υπενθύμισε ο Robert P. Koch, Διευθύνων Σύμβουλος του Ινστιτούτου. «Σε αντίθεση με άλλα ποτά, κάθε τρύγος είναι διαφορετικός και κάθε κρασί εξελίσσεται ανάλογα με τη χρονιά, την ποικιλία σταφυλιών, τον αμπελώνα, το κλίμα και τις συνθήκες καλλιέργειας». Έτσι, το WI επιμένει ότι «οποιοιδήποτε κανονισμοί επισήμανσης που δεν ενσωματώνουν την απαιτούμενη ευελιξία θα μπορούσαν να διαταράξουν σοβαρά τη λειτουργία των οινοποιείων». Για να διευκολυνθεί η συμμόρφωση, το ινστιτούτο ζητά από το TTB «να εξετάσει εναλλακτικές λύσεις όπως η ηλεκτρονική επισήμανση που μπορεί να αυξήσει σημαντικά την ακρίβεια και τον όγκο των πληροφοριών που μοιράζονται με τους καταναλωτές. Η Ευρώπη έχει υιοθετήσει αυτήν την προσέγγιση και έχουμε δει ότι λειτουργεί». Η επαγγελματική οργάνωση Wine America υποστηρίζει επίσης τα άυλα τεχνικά μέσα και επιμένει στο γεγονός ότι η διαδικασία θα είναι μακρά. Μάλιστα, εάν θεσπιστούν αυτές οι υποχρεωτικές ενδείξεις, το TTB προβλέπει περίοδο 5 ετών από τη δημοσίευση του κανονισμού στο Ομοσπονδιακό Μητρώο για να μπορούν να συμμορφωθούν οι εταιρείες.

ΠΗΓΗ: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο Οδηγός MICHELIN αναγνωρίζει την αριστεία στη γαστρονομία και τη φιλοξενία για πάνω από έναν αιώνα. Από την εισαγωγή των αστεριών MICHELIN το 1926...

REPORTS

Η Έκθεση Στρατηγικών Προβλέψεων: Προοπτικές Παγκόσμιας Αγοράς Οίνου 2025 αποτυπώνει ένα τοπίο που αλλάζει δυναμικά. Με βάση τα τελωνειακά δεδομένα έως τον Οκτώβριο, τις...

REPORTS

Ο Τύρναβος γιορτάζει για δεύτερη χρονιά τις Παγκόσμιες Ημέρες Λημνιώνας και Μοσχάτου Τυρνάβου: Ένα διήμερο αφιερωμένο στις εμβληματικές ποικιλίες και τη γαστρονομική ταυτότητα της...

REPORTS

Το ιταλικό κρασί διατηρεί κορυφαία θέση, ως ένα από τα πιο γνωστά προϊόντα της κατηγορίας «Made in Italy», με κύκλο εργασιών που φτάνει τα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Το VINSANTO MIKRA THIRA είναι ο πρώτος επιδόρπιος οίνος του οινοποιείου, μια δημιουργία που εξελίχθηκε με αργό ρυθμό και υπομονή...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τα ΒορΟινά των Χριστουγέννων έρχονται να αναδείξουν το αίσθημα της ανθρωπιάς και αλληλεγγύης και να μας θυμίσουν ότι οι γιορτές είναι για να μοιράζεσαι!...