Σύμφωνα με μελέτες που έγιναν κατόπιν της ανακάλυψης υπολειμμάτων βανιλίνης σε αρχαίους αμφορείς που βρέθηκαν στην Ιερουσαλήμ, το άρωμα της βανίλιας φαίνεται να έχει τη μεγαλύτερη απήχηση στους καταναλωτές. Τη διεθνή έρευνα στήριξαν πολλοί φορείς, ανάμεσά τους και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, αλλά και το Karolinska Institute της Σουηδίας. Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν ύστερα από τη συμμετοχή 235 καταναλωτών οίνου.
Το άρωμα βανίλιας συναντάται σε πολλά κρασιά, και τις περισσότερες φορές πηγάζει από την επαφή του οίνου με Αμερικάνικη Δρυ. Πρόκειται για το βουτυρικό αιθυλεστέρα που παρουσιάζει ένα άρωμα ροδάκινου και αρκετά κρασιά όλων των αποχρώσεων συχνά διακατέχονται από αυτό.
Η έρευνα αυτή δεν εκφράζει απλώς τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού, ούτε είναι απλώς ένα θέμα κουλτούρας, όπως επισήμανε και ο Artin Arshamian, ερευνητής στο Karolinska Institute, στο τμήμα Κλινικής Νευρολογίας.
Μια τέτοια παρατήρηση, που έχει μια συνέχεια από τον αρχαίο ελίτ κόσμο της Ιερουσαλήμ, έως σήμερα, μας κάνει να πιστεύουμε πως υπάρχει μια καθολική αντίληψη οσμής. Αυτό, προβλέπει μια ενδιαφέρουσα, περεταίρω μελέτη ως προς τους άξονες που κινείται η επιστήμη της γευσιγνωσίας και τις αντιστοιχίες που προβάλλει σε αυτήν ο ανθρώπινος εγκέφαλος.
Επόμενο βήμα, είναι να ερευνηθεί τι συμβαίνει στους νευρώνες του εγκεφάλου, όταν δέχονται ερεθίσματα οσμών.
Με στοιχεία από decanter.com