Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Χωρίς αµπέλι δεν έχουµε κρασί, χωρίς στρατηγική δεν έχουµε αµπέλι

Η πρώτη επίσηµη παρουσίαση από τον νέο πρόεδρο του Συνδέσµου Ελληνικού Οίνου, Στέλλιο Μπουτάρη, των νέων προτεραιοτήτων αναφορικά µε το ελληνικό κρασί και των στόχων που βάζει ο ΣΕΟ για τα επόµενα χρόνια, υπήρξε άκρως ενδιαφέρουσα.

Παρατίθενται λοιπόν κάποια αποσπάσµατα µε ιδιαίτερο νόηµα:

«Ο Σύνδεσµος Ελληνικού Οίνου, τόνισε, δεν είναι κλειστή  λέσχη. Αντιθέτως, είναι ένα ανοικτό εργαλείο συνένωσης και αντιπροσώπευσης όλου του ελληνικού κρασιού. Μια συλλογική οµάδα συνεργασίας και  ανάδειξης του έργου και του οράµατος όλων  των παραγωγών του κλάδου. Μια οργανική συµβιωτική σχέση, όπως άλλωστε είναι και το ίδιο το προϊόν µας, το κρασί. Και αυτός είναι ο πρώτος στόχος που βάζω κατά τη διάρκεια της θητείας µου. Η προσέλκυση νέων µελών.

Το ελληνικό κρασί βρίσκεται στην πιο δυναµική στιγµή της ιστορίας του. ∆εν είναι πια µια ‘‘εξωτική’’ πρόταση, αλλά ολοένα και περισσότερο µια συνειδητή επιλογή λόγω της µοναδικής υπεραξίας που προσφέρει. ∆ιεθνώς χαίρει αναγνωρισιµότητας, χτίζει θέση καταξίωσης, προσελκύει το ενδιαφέρον νέων, αναδυόµενων αγορών. Αυτή η επιτυχία οφείλεται στη δουλειά όλων µας. Στους παραγωγούς -αµπελουργούς και οινοποιούς-, στους φορείς και στον Σύνδεσµο Ελληνικού Οίνου.  Στο κρασί συµβαίνει το εξής ιδιότυπο. ∆ίνουµε την αίσθηση του ‘‘µεγάλου’’, κάτι εύλογο λαµβάνοντας υπόψη τα σηµαντικά βήµατα ανάπτυξης που έχουν γίνει. Όµως, αν δούµε τα νούµερα και τα δεδοµένα, η αλήθεια είναι ότι ο ελληνικός αµπελώνας είναι  µικρός και αντίστοιχα µικρό είναι και το µέγεθος του επιχειρείν του. Όλος ο ελληνικός αµπελώνας είναι σχεδόν το 1/5 του Bordeaux (όχι δηλαδή του γαλλικού αµπελώνα, αλλά µόνο µιας ζώνης του).

Και όλος ο τζίρος του ελληνικού κρασιού, εντός και εκτός, είναι µικρότερος από τον τζίρο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Πώς λοιπόν προκύπτει όλη αυτή η αίσθηση του ‘‘µεγάλου’’; Είµαστε στην πιο δυναµική στιγµή ιστορικά για το ελληνικό κρασί. Αυτό δεν σηµαίνει ότι δεν αντιµετωπίζουµε προκλήσεις. Και µάλιστα µεγάλες και σύνθετες. Ενδεικτικά αναφέρω την κλιµατική αλλαγή που βγάζει όλες τις αδυναµίες µας στην επιφάνεια, όπως και τις νοοτροπίες που πρέπει να αλλάξουν άµεσα και ριζικά. Χωρίς αµπέλι δεν έχουµε κρασί. Χωρίς στρατηγική και επιχειρηµατικό σχέδιο, δεν έχουµε αµπέλι».

Σχετικά Άρθρα

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Η µετασυλλεκτική λίπανση, γνωστή και ως επικουρική θρέψη, αποκτά ολοένα και µεγαλύτερη σηµασία στη σύγχρονη διαχείριση των αµπελώνων. Αφορά την εφαρµογή θρεπτικών στοιχείων µετά...

REPORTS

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν ενημερωτικές εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη, στο Βουκουρέστι και στο Μόναχο, στο πλαίσιο του προγράμματος της ΕΘΕΑΣ «Wine & Wisdom», που έχει...

REPORTS

Η στροφή των καταναλωτών προς την υγεία, τη βιωσιμότητα και τη διαφάνεια αλλάζει γρήγορα και τον κόσμο του κρασιού. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η...

REPORTS

Από -7 έως 12% σε ένα μήνα. Οι νέες εκτιμήσεις συγκομιδής για τον γαλλικό αμπελώνα έχουν αναθεωρηθεί σημαντικά προς τα κάτω από τις υπουργικές...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Η εξόφληση προς τους μετόχους θα ολοκληρωθεί εντός τριών εργάσιμων ημερών μετά την εκκαθάριση των συναλλαγών της τελευταίας ημέρας διαπραγμάτευσης.

REPORTS

Η Ιταλία ετοιμάζεται να ανακτήσει το 2025 την πρωτιά στην παγκόσμια παραγωγή κρασιού, σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των Assoenologi, ISMEA και Unione Italiana...

REPORTS

Όλοι μιλούν για νούμερα. Εμείς λέμε: ας κοιτάξουμε την πραγματικότητα στα μάτια. Η Σαντορίνη δεν είναι απλώς τόνοι σταφυλιών· είναι άνθρωποι, τόπος, μνήμη και...

REPORTS

Καθώς οι προετοιμασίες για το ProWine Mumbai βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ο διευθυντής έργων, Rajeev Naresh, εξηγεί γιατί «η συμμετοχικότητα, η οικοδόμηση κοινότητας και...