Η υπουργός Γεωργίας της Βαυαρίας, Michaela Kaniber, παρέδωσε ένα τρακτέρ συμβατό με βιοντίζελ στο Κρατικό Ινστιτούτο Αμπελουργίας και Κηπουρικής (LWG) στο Thüngersheim. «Η χρήση βιοντίζελ εξοικονομεί 80% στα αέρια θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο. Επιπλέον, το βιοντίζελ προέρχεται από φυτά δικά μας, κάτι που εξοικονομεί και κόστος από τα μεταφορικά αλλά και πόρους σε σύγκριση με το παραδοσιακό πετρέλαιο», δήλωσε η υπουργός.
Το ινστιτούτο LWG προτιμά να χρησιμοποιεί τρακτέρ της τάξεως των 111 ίππων για την καλλιέργεια φρούτων. Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, ο στόλος των γεωργικών οχημάτων θα δεχθεί τις απαραίτητες μετατροπές για να φιλοξενήσει το βιοντίζελ.
Ο κύριος στόχος της στρατηγικής αυτής είναι να επιτευχθεί η κλιματική ουδετερότητα στη Βαυαρία έως το 2050, με πρότζεκτ που αφορούν τόσο την αποφυγή αερίων του θερμοκηπίου, όπως ανακαινίσεις κτιρίων, τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άλλες διαδικασίες προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, όπως η μετατροπή των δασών, η κατακράτηση νερού στην περιοχή και άλλες παρόμοιες δράσεις.
Στο τμήμα της γεωργίας, 21 τρακτέρ και μια ενσιρωτική μηχανή βρίσκονται ήδη στο δρόμο σε κρατικά κτήματα με το φιλικό προς το περιβάλλον βιοντίζελ, ενώ για το πρότζεκτ χρησιμοποιούνται και άλλα τέσσερα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα.
Ωστόσο, το νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο δεν είναι ακόμη προσαρμοσμένο για την μετάβαση στο εναλλακτικό αυτό καύσιμο, όπως αναφέρεται, και οι εναλλακτικές λύσεις δεν είναι επί του παρόντος τόσο ανταγωνιστικές. Το βιοντίζελ δεν είναι τόσο οικονομικό έναντι του «γεωργικού» πετρελαίο, αναφέρει η Ένωση για την Προώθηση των Πετρελαϊκών και Πρωτεϊνικών Καλλιεργειών (UFOP). Η ίδια η ένωση δημοσιεύει μάλιστα και μια εβδομαδιαία σύγκριση τιμών εδώ: www.ufop.de/biodiesel-und-co/biodiesel-preis.
Επιπλέον, όπως τονίζεται, το βιοκαύσιμο ενδεχομένως να αρχίζει να φορολογείται μετά το τέλος του 2020 κάτι που, αν μπει σε ισχύ, δε θα συμφέρει τους ιδιοκτήτες, ενώ σε πολλές χώρες το καύσιμο αυτό δεν είναι τόσο εύκολο στην εύρεσή του.