Connect with us

Αναζήτηση

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Το βιοντίζελ στα αμπελουργικά τρακτέρ «ψηφίζει» η Βαυαρία

Το κρατικό ινστιτούτο αμπελουργίας και κηπουρικής (LWG) στο Thüngersheim θέλει να χρησιμοποιήσει βιοντίζελ ως εναλλακτικά καύσιμα στα τρακτέρ για να εξοικονομήσει 80% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έναντι του πετρελαίου.

Η υπουργός Γεωργίας της Βαυαρίας, Michaela Kaniber, παρέδωσε ένα τρακτέρ συμβατό με βιοντίζελ στο Κρατικό Ινστιτούτο Αμπελουργίας και Κηπουρικής (LWG) στο Thüngersheim. «Η χρήση βιοντίζελ εξοικονομεί 80% στα αέρια θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο. Επιπλέον, το βιοντίζελ προέρχεται από φυτά δικά μας, κάτι που εξοικονομεί και κόστος από τα μεταφορικά αλλά και πόρους σε σύγκριση με το παραδοσιακό πετρέλαιο», δήλωσε η υπουργός.

Το ινστιτούτο LWG προτιμά να χρησιμοποιεί τρακτέρ της τάξεως των 111 ίππων για την καλλιέργεια φρούτων.  Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, ο στόλος των γεωργικών οχημάτων θα δεχθεί τις απαραίτητες μετατροπές για να φιλοξενήσει το βιοντίζελ.

Ο κύριος στόχος της στρατηγικής αυτής είναι να επιτευχθεί η κλιματική ουδετερότητα στη Βαυαρία έως το 2050, με πρότζεκτ που αφορούν τόσο την αποφυγή αερίων του θερμοκηπίου, όπως ανακαινίσεις κτιρίων, τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άλλες διαδικασίες προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, όπως η μετατροπή των δασών, η κατακράτηση νερού στην περιοχή και άλλες παρόμοιες δράσεις.

Στο τμήμα της γεωργίας, 21 τρακτέρ και μια ενσιρωτική μηχανή βρίσκονται ήδη στο δρόμο σε κρατικά κτήματα με το φιλικό προς το περιβάλλον βιοντίζελ, ενώ για το πρότζεκτ χρησιμοποιούνται και άλλα τέσσερα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Ωστόσο, το νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο δεν είναι ακόμη προσαρμοσμένο για την μετάβαση στο εναλλακτικό αυτό καύσιμο, όπως αναφέρεται, και οι εναλλακτικές λύσεις δεν είναι επί του παρόντος τόσο ανταγωνιστικές. Το βιοντίζελ δεν είναι τόσο οικονομικό έναντι του «γεωργικού» πετρελαίο, αναφέρει η Ένωση για την Προώθηση των Πετρελαϊκών και Πρωτεϊνικών Καλλιεργειών (UFOP). Η ίδια η ένωση δημοσιεύει μάλιστα και μια εβδομαδιαία σύγκριση τιμών εδώ: www.ufop.de/biodiesel-und-co/biodiesel-preis.

Επιπλέον, όπως τονίζεται, το βιοκαύσιμο ενδεχομένως να αρχίζει να φορολογείται μετά το τέλος του 2020 κάτι που, αν μπει σε ισχύ, δε θα συμφέρει τους ιδιοκτήτες, ενώ σε πολλές χώρες το καύσιμο αυτό δεν είναι τόσο εύκολο στην εύρεσή του.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Το έργο HEVA - Ήρωες της ηφαιστειακής γεωργίας της Ευρώπης φτάνει στο τέλος της: τρία χρόνια μετά την ανάκαμψη από τον Covid, η εκστρατεία...

REPORTS

Γιατί ευνοούνται οι αμπελουργικές ζώνες Αμυνταίου και Μαντινείας, έναντι της Σαντορίνης; Υπερέχουν οι γηγενείς ποικιλίες, σε σχέση με τις ξενικές; Πώς επηρεάζει η πρωίμιση...

REPORTS

12 παραγωγοί της Μεσσηνίας, με όχημα το στρατηγικό έργο Messinia Terroirs, ταξιδεύουν στη Βόρεια Ελλάδα και παίρνουν τη θέση τους στον 21ο Χάρτη των...

REPORTS

Η Ρετσίνα Μαλαματίνα, σύμβολο παράδοσης και αυθεντικότητας για δεκαετίες, έρχεται στο Σήμερα πιο φρέσκια και σύγχρονη από ποτέ, παρουσιάζοντας τη νέα της εταιρική ταυτότητα....

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το «4th ATHENS WINE AND ART FESTIVAL» θα διεξαχθεί στις 23&24 Nοεμβρίου σε ένα μοναδικό χώρο 1.500 τ.μ., όπου κρασί και τέχνη θα συνυπάρξουν...

REPORTS

Στην Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού την Κυριακή 10 Νοεμβρίου συμμετέχουν τα οινοποιία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας.

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...