Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η αμερικανική αγορά προτιμά τα κρασιά του κτήματος Μυλωνά στην Κερατέα

Ύστερα από έναν αιώνα δουλειάς και παραγωγής το Σαββατιανό του κτήματος ανταμοίβεται με βραβεία από όλο τον κόσμο

Έχοντας τις ρίζες τους τρεις σχεδόν γενιές πίσω στο χρόνο, τα αδέλφια μυλωνά συνεχίζουν να παράγουν με παραδοσιακό και μη τρόπο ετικέτες κρασιών. Τα προϊόντα τους, νέα και παλαιότερα δεν έλειψαν από την έκθεση του ΣΜΟΕ, γεμίζοντας τα ποτήρια των επισκεπτών. 
Η ποικιλία των οινοποιήσεων που γίνονται με επιτυχία μέχρι σήμερα προδίδουν την βαθιά σύνδεση των παραγωγών με το παρελθόν αλλά και την ταυτόχρονη εξέλιξη και προσαρμογή στις απαιτήσεις των καταναλωτών του σήμερα.  
Στον πάγκο της έκθεσης, υπήρχε πλήθος ετικετών με κάποιες από αυτές να τραβούν τα βλέμματα, είτε επειδή αποτελούν νέες αφίξεις στο εμπόριο, είτε επειδή έχουν οινοποιηθεί με πιο ιδιαίτερο τρόπο.

Ανάμεσά στα νέα, ήταν το Pet Nat του κτήματος. Πρόκειται για αφρώδη οίνο, μονοποικιλιακό, από 100% Σαββατιανό. Η παραγωγή του περιορίστηκε στις 2200 φιάλες, καθώς δημιουργήθηκε πειραματικά. Ωστόσο, με τη νέα σοδειά, η παραγωγή θα αυξηθεί όπως μας ενημέρωσαν, καθώς υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Όταν ρωτήθηκαν πληροφορίες για την υλοποίηση της ιδέας αυτής, η απάντηση ήταν “το ζήταγε η Αμερική”. Οι πειραματική παραγωγή αυτή έχει ήδη εξαντληθεί, δίνοντας έτσι περισσότερο θάρρος για καινούργιές δημιουργίες.

Δοκιμάζοντας την ιδιαίτερη ετικέτα τους, την κλασσική ρετσίνα, επιβεβαιωθήκαμε πως η παράδοση των οινοπαραγωγών συνεχίζεται, προσπαθώντας για διατήρηση της ονομασίας κατά παράδοση, όμως με μεγαλύτερη φινέτσα και ισορροπία.  
“ο Παππούς Αντώνης, από το 1917 που έφτιαχνε κρασί, έβαζε στη ρετσίνα την εξαπλάσια ποσότητα ρητίνης από πεύκα”, μας είπαν, κυρίως για τη συντήρηση του οίνου. Μπορεί η ρετσίνα για του Έλληνες λάτρεις του κρασιού να προκαλεί διαφωνίες, για την Αμερική όμως ήταν παραγγελία, και το χρυσό μετάλλιο στο “BALKANS INTERNATIONAL WINE COMPETITION 2019” δόθηκε σε αυτή την ετικέτα του κτήματος Mylona.

Οι οινοπαραγωγοί, δοκίμασαν να οινοποιήσουν για ακόμα μια χρονιά με αυθόρμητες ζύμες, κάνοντας την ετικέτα “Naked Truth” από 100% Σαββατιανό και με παραμονή του οίνου στα στέμφυλα για 20 μέρες. Το αποτέλεσμα ήταν αρμονικό, ισορροπημένο και περίπλοκο.

Φωτογραφικό Υλικό: Γεωργία Καραμαλή

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η παγκόσμια αγορά των εκλεκτών κρασιών δείχνει να ανακτά τη δυναμική της, όπως καταγράφεται στα πρόσφατα στοιχεία της διεθνούς πλατφόρμας εμπορίου Liv-ex. Μετά από...

REPORTS

Δέκα χρόνια μετά την θεμελίωση της ιδέας, η έκδοση θεσμός The Top50 του Wine Trails επιστρέφει πιο ώριμη και φιλόδοξη από ποτέ. Με ανανεωμένη...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ευκολόπιοτη και σύνθετη, φιλική αλλά και «ψαγμένη» η Μαλαγουζιά δεν περνά ποτέ απαρατήρητη. Με προτάσεις που προέρχονται από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όταν μπαίνει...

REPORTS

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ολοένα και πιο δεκτικοί στην ιδέα του μη αλκοολούχου κρασιού, με τις γυναίκες και τους νεότερους σε ηλικία να δείχνουν...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Περίπου 100 χρόνια μετά της οινοποιητικής Καμπά στη Μαντινεία, το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής Μπουτάρη από τον όμιλο...

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Έναν αέρα εξορθολογισμού και ανανέωσης με σεβασμό στην παράδοση και σύγχρονα εργαλεία απολαμβάνει το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...