Αρχικά, σε ομιλία στο Λονδίνο μετά το λανσάρισμα του vintage Calafuria Negroamaro Rosato το 2022, της κορυφαίας ετικέτας του ακινήτου της Απουλίας, ο Palumbo είπε ότι πίστευε ότι οι καταναλωτές ροζέ Προβηγκίας θα ήταν ώριμοι για να δοκιμάσουν τα ροζ κρασιά από την Απουλία.
Ένας λόγος για αυτό αφορά τη μακροχρόνια εμπειρία της Απουλίας στην παραγωγή ροζέ, ως η πρώτη περιοχή που παρήγαγε ροζέ κρασί στην Ιταλία, με ιστορία που χρονολογείται από το 1943, όταν κυκλοφόρησε η επωνυμία Five Roses από τον Leone de Castris, ένα ροζέ από την Απουλία που παράγεται ακόμα και σήμερα, και πράγματι, σερβίρεται στα φετινά Drinks Business Awards στην Έκθεση Οίνου του Λονδίνου.
Παράλληλα, σχετίζεται με τα γηγενή σταφύλια και το κλίμα της Απουλίας, τα οποία είναι ιδανικά για την παρασκευή φρουτώδους και αναζωογονητικού ξηρού ροζέ, σύμφωνα με τον Palumbo, ο οποίος τόνισε ότι το Negroamaro από το Salento ήταν η πηγή των καλύτερων ροζ κρασιών της Ιταλίας.
Πιο συγκεκριμένα, παρόλο που η περιοχή Salento περιλαμβάνει τις καυτές, αμμώδεις παράκτιες πεδιάδες της Απουλίας, ο ίδιος είπε ότι η κοντινή Med φέρνει μια αναζωογονητική αλμύρα στα ροζέ από αυτήν την υποπεριοχή. Τόνισε επίσης ότι το Negroamaro ταίριαζε ιδιαίτερα στην παραγωγή ροζ κρασιού λόγω του «τραγανού, σκούρου δέρματος» του σταφυλιού.
Το βαθύ χρώμα των σταφυλιών με υψηλή φυσική οξύτητα δίνουν λαχταριστά ροζέ που τείνουν να έχουν μια πιο σκούρα απόχρωση του ροζ από την ωχρή σομόν εμφάνιση των ροζέ Προβηγκίας. Ωστόσο, η Palumbo εργάζεται για να μειώσει το χρόνο που περνούν οι φλούδες του Negroamaro σε επαφή με τους χυμούς του σταφυλιού, σε μια προσπάθεια να εκπλυθεί λιγότερο χρώμα στον μούστο και ως εκ τούτου να παραχθεί ένα ροζ κρασί που μοιάζει περισσότερο με ένα από τη νότια Γαλλία.
Τέτοιες προσπάθειες έγιναν από τον επικεφαλής του κτήματος Antinori, επειδή αναγνώρισε ότι η εμφάνιση ωχρού σολομού είναι το κλειδί για την εμπορική επιτυχία των ροζέ σε μεγάλες αγορές ροζ κρασιών, ιδίως στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Σημαντικό είναι επίσης το branding, με τον Palumbo να σχολιάζει ότι «το ροζέ βρίσκεται ανάμεσα σε ένα ακίνητο κρασί και σαμπάνια: συνδέεται με κάτι εορταστικό και έχει να κάνει με έναν τρόπο ζωής».
Ως αποτέλεσμα, είπε ότι η μάρκα της Απουλίας είχε «επενδύσει στο μάρκετινγκ», κυκλοφορώντας μια σειρά από ειδικές εκδόσεις του ροζάτο Calafuria, εμφιαλωμένες σε magnum και με καλλιτεχνικές ετικέτες.
Για την κυκλοφορία του 2022, η Calafuria επέλεξε την Ιταλίδα τραγουδίστρια, ηθοποιό και μοντέλο Elodie di Patrizi για να διακοσμήσει το μπουκάλι, η οποία επέλεξε να βάλει τα μάτια της στο ποτήρι, ενώ δημιούργησε μια λίστα αναπαραγωγής για το ροζέ.
Αν και η Ιταλίδα σταρ είναι γνωστή στην πατρίδα της, ο Palumbo παραδέχτηκε ότι δεν έχει υψηλό επίπεδο αναγνώρισης εκτός Ιταλίας και είπε ότι «Την επόμενη χρονιά θα κάνουμε κάτι που θα αφορά το Ηνωμένο Βασίλειο, ίσως ακόμη να συνδέεται και με την ποίηση.»
Η τυπική μορφή 75cl του Calafuria Negroamaro Rosato πωλείται για περίπου 20 £ στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε σύγκριση με το πιο διάσημο ροζέ της Προβηγκίας τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στις ΗΠΑ, το Whispering Angel.
Τέλος, η Tormaresca παράγει επίσης μια πιο ακριβή παραλλαγή, με το Furia di Calafuria Rosato, που πωλείται για λίγο περισσότερο από 30 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το σταφύλι Negroamaro αναμιγνύεται με Syrah και Cabernet Franc για «περισσότερη πικάντικη γεύση», σύμφωνα με τον Palumbo.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com