«Οι νέοι καταναλώνουν πολύ λιγότερο κρασί από τους ηλικιωμένους. Ωστόσο, η κοινωνιολογία μας διδάσκει ότι διατηρούμε τις καταναλωτικές μας συνήθειες καθώς γερνάμε. Όμως θα είστε οι μισοί σε αυτό το δωμάτιο μετά από 20 χρόνια». Ο Olivier Dauvers δεν λυπάται τους συμμετέχοντες του Lallemand Tour. «Δεν είμαι κατά του αλκοόλ ή του κρασιού, είμαι ρεαλιστής, η κατάσταση είναι σοβαρή για την αγορά του κρασιού. Αν δεν αλλάξεις, θα πεθάνεις», επιμένει ο δημοσιογράφος που ειδικεύεται στη μαζική διανομή.
Καθώς οι διανομείς προσαρμόζουν την προσφορά τους στη ζήτηση των πελατών, οι οινοποιοί χάνουν την προβολή τους. Το ράφι του κρασιού έχασε 1,3 μέτρα το 2023. Για να αρθούν τα εμπόδια στην αγορά, ο Olivier Dauvers συμβουλεύει να μειωθεί στο μισό η προσφορά στα ράφια. Με βάση τις αντιδράσεις και τις συναντήσεις, ο ειδικός αναγνωρίζει ότι «θα είναι δύσκολο για τα θύματα του ανταγωνισμού, αλλά είναι η σωστή λύση από μακροοικονομική άποψη».
«Σταματήστε με τις γαλλικές ετικέτες σας», συνεχίζει. Αλήθεια πιστεύεις ότι το chateau, το οικόσημο και η πύλη από σφυρήλατο σίδερο είναι σήμερα όνειρο; Πολύ λίγο. Οι σημερινοί καταναλωτές προτιμούν την μπύρα Kekette ή τη μπύρα Levrette. Βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας για να προσαρμοστείτε στον στόχο σας!» τονίζει ο Olivier Dauvers, εσκεμμένα προκλητικός.
Οι ονομασίες σκοτώνουν, οι επωνυμίες μπορούν να σώσουν
Παίρνοντας το παράδειγμα της σειράς του συνεταιρισμού Tutiac (Bordeaux), ο δημοσιογράφος δεν διστάζει να επιβεβαιώσει ότι οι ονομασίες προέλευσης «σκοτώνουν», αλλά ότι οι μάρκες μπορούν να σώσουν. «Ακόμα και το Bordeaux! Πρέπει να παίξεις με τη μάρκα για να δημιουργήσεις καταναλωτικές συνήθειες». Συνεχίζει, προτείνοντας στους οινοποιούς να αφαιρέσουν την αναφορά του τρύγου από φιάλες που πωλούνται λιγότερο από 5 ευρώ. «Αυτό θα σας επιτρέψει μεγαλύτερη ευελιξία στα logistics και τη δυνατότητα εξομάλυνσης των τιμών. Και για τον καταναλωτή δεν θα αλλάξει τίποτα. Σε καθημερινή βάση, δεν τον ενδιαφέρει αν η φιάλη των 3,25 ευρώ είναι του 2017 ή του 2018. Θέλει απλώς το κρασί να είναι αξιόπιστο και εμπορεύσιμο.
Ο Olivier Dauvers τελειώνει συνιστώντας οι επωνυμίες να μην προσφέρουν πλέον «τοίχους κρασιού». «Πρέπει να κάνουμε τα προϊόντα πιο προσιτά προσφέροντας κλειδιά εισόδου ανά τιμή, αριθμό μεταλλίων ή δυνατά σημεία, όπως ήδη βλέπουμε στις Ηνωμένες Πολιτείες».
Πηγή: ΚΕΟΣΟΕ