Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι ονομασίες προέλευσης σκοτώνουν, οι επωνυμίες μπορούν να σώσουν το κρασί

Εξειδικευμένος στη μαζική διανομή, ο δημοσιογράφος Olivier Dauvers εκμεταλλεύτηκε την περιοδεία του (Lallemand Tour) για να βοηθήσει τους οινοποιούς, προκειμένου οι τελευταίοι να ανακτήσουν την ορατότητά τους στα ράφια: σταματήστε τις ετικέτες με τιμή μικρότερη από 5 €, αφαιρέστε τον τρύγο στα κρασιά με τιμή μικρότερη από 5 € κ.λπ.

«Οι νέοι καταναλώνουν πολύ λιγότερο κρασί από τους ηλικιωμένους. Ωστόσο, η κοινωνιολογία μας διδάσκει ότι διατηρούμε τις καταναλωτικές μας συνήθειες καθώς γερνάμε. Όμως θα είστε οι μισοί σε αυτό το δωμάτιο μετά από 20 χρόνια». Ο Olivier Dauvers δεν λυπάται τους συμμετέχοντες του Lallemand Tour. «Δεν είμαι κατά του αλκοόλ ή του κρασιού, είμαι ρεαλιστής, η κατάσταση είναι σοβαρή για την αγορά του κρασιού. Αν δεν αλλάξεις, θα πεθάνεις», επιμένει ο δημοσιογράφος που ειδικεύεται στη μαζική διανομή.

Καθώς οι διανομείς προσαρμόζουν την προσφορά τους στη ζήτηση των πελατών, οι οινοποιοί χάνουν την προβολή τους. Το ράφι του κρασιού έχασε 1,3 μέτρα το 2023. Για να αρθούν τα εμπόδια στην αγορά, ο Olivier Dauvers συμβουλεύει να μειωθεί στο μισό η προσφορά στα ράφια. Με βάση τις αντιδράσεις και τις συναντήσεις, ο ειδικός αναγνωρίζει ότι «θα είναι δύσκολο για τα θύματα του ανταγωνισμού, αλλά είναι η σωστή λύση από μακροοικονομική άποψη».

«Σταματήστε με τις γαλλικές ετικέτες σας», συνεχίζει. Αλήθεια πιστεύεις ότι το chateau, το οικόσημο και η πύλη από σφυρήλατο σίδερο είναι σήμερα όνειρο; Πολύ λίγο. Οι σημερινοί καταναλωτές προτιμούν την μπύρα Kekette ή τη μπύρα Levrette. Βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας για να προσαρμοστείτε στον στόχο σας!» τονίζει ο Olivier Dauvers, εσκεμμένα προκλητικός.

Οι ονομασίες σκοτώνουν, οι επωνυμίες μπορούν να σώσουν

Παίρνοντας το παράδειγμα της σειράς του συνεταιρισμού Tutiac (Bordeaux), ο δημοσιογράφος δεν διστάζει να επιβεβαιώσει ότι οι ονομασίες προέλευσης «σκοτώνουν», αλλά ότι οι μάρκες μπορούν να σώσουν. «Ακόμα και το Bordeaux! Πρέπει να παίξεις με τη μάρκα για να δημιουργήσεις καταναλωτικές συνήθειες». Συνεχίζει, προτείνοντας στους οινοποιούς να αφαιρέσουν την αναφορά του τρύγου από φιάλες που πωλούνται λιγότερο από 5 ευρώ. «Αυτό θα σας επιτρέψει μεγαλύτερη ευελιξία στα logistics και τη δυνατότητα εξομάλυνσης των τιμών. Και για τον καταναλωτή δεν θα αλλάξει τίποτα. Σε καθημερινή βάση, δεν τον ενδιαφέρει αν η φιάλη των 3,25 ευρώ είναι του 2017 ή του 2018. Θέλει απλώς το κρασί να είναι αξιόπιστο και εμπορεύσιμο.

Ο Olivier Dauvers τελειώνει συνιστώντας οι επωνυμίες να μην προσφέρουν πλέον «τοίχους κρασιού». «Πρέπει να κάνουμε τα προϊόντα πιο προσιτά προσφέροντας κλειδιά εισόδου ανά τιμή, αριθμό μεταλλίων ή δυνατά σημεία, όπως ήδη βλέπουμε στις Ηνωμένες Πολιτείες».

Πηγή: ΚΕΟΣΟΕ

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Από την 1η Αυγούστου, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν μέγιστο δασμό 15% στα κρασιά και τα οινοπνευματώδη ποτά που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

REPORTS

Σε απόσταση από τις πραγµατικές ανάγκες της αγοράς και τις προδιαγραφές που υπαγορεύει η διαχείριση ενός ευαίσθητου προϊόντος όπως είναι το κρασί, δείχνει να...

REPORTS

Τα πιο πολύτιμα εμπορικά σήματα μπύρας, ποτών, σαμπάνιας και κρασιού στον κόσμο σημείωσαν συνολική αύξηση της αξίας τους το 2025, σύμφωνα με νέα έκθεση...

REPORTS

Η Ελλάδα υποδέχεται και φέτος υψηλόβαθμα στελέχη του LCBO (Liquor Control Board of Ontario), του μεγαλύτερου εισαγωγικού οργανισμού ποτών παγκοσμίως και μονοπωλίου της επαρχίας...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Τις τιμές αγοράς για τα οινοστάφυλα εσοδείας 2025 ανακοίνωσε στα μέλη παραγωγούς της η Ένωση Ηρακλείου. Η παραλαβή των σταφυλιών θα ξεκινήσει τη Δευτέρα...

REPORTS

Με πρωτεργάτη το ούζο, σε πολλές premium αλλά και καινοτόµες εκδοχές, που κινεί τις ελληνικές εξαγωγές από τον προηγούµενο αιώνα, αλλά και το τσίπουρο,...

REPORTS

Ως αμπελουργός, ο μυθικός βασιλιάς «Αγκαίος» της Σάμου θα εκτιμούσε αναμφίβολα αυτό το αρωματικό και ελαφρύ στο στόμα κόκκινο κρασί από τη νησιωτική ποικιλία...

REPORTS

Σε απόσταση από τις πραγµατικές ανάγκες της αγοράς και τις προδιαγραφές που υπαγορεύει η διαχείριση ενός ευαίσθητου προϊόντος όπως είναι το κρασί, δείχνει να...