Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι ονομασίες προέλευσης σκοτώνουν, οι επωνυμίες μπορούν να σώσουν το κρασί

Εξειδικευμένος στη μαζική διανομή, ο δημοσιογράφος Olivier Dauvers εκμεταλλεύτηκε την περιοδεία του (Lallemand Tour) για να βοηθήσει τους οινοποιούς, προκειμένου οι τελευταίοι να ανακτήσουν την ορατότητά τους στα ράφια: σταματήστε τις ετικέτες με τιμή μικρότερη από 5 €, αφαιρέστε τον τρύγο στα κρασιά με τιμή μικρότερη από 5 € κ.λπ.

«Οι νέοι καταναλώνουν πολύ λιγότερο κρασί από τους ηλικιωμένους. Ωστόσο, η κοινωνιολογία μας διδάσκει ότι διατηρούμε τις καταναλωτικές μας συνήθειες καθώς γερνάμε. Όμως θα είστε οι μισοί σε αυτό το δωμάτιο μετά από 20 χρόνια». Ο Olivier Dauvers δεν λυπάται τους συμμετέχοντες του Lallemand Tour. «Δεν είμαι κατά του αλκοόλ ή του κρασιού, είμαι ρεαλιστής, η κατάσταση είναι σοβαρή για την αγορά του κρασιού. Αν δεν αλλάξεις, θα πεθάνεις», επιμένει ο δημοσιογράφος που ειδικεύεται στη μαζική διανομή.

Καθώς οι διανομείς προσαρμόζουν την προσφορά τους στη ζήτηση των πελατών, οι οινοποιοί χάνουν την προβολή τους. Το ράφι του κρασιού έχασε 1,3 μέτρα το 2023. Για να αρθούν τα εμπόδια στην αγορά, ο Olivier Dauvers συμβουλεύει να μειωθεί στο μισό η προσφορά στα ράφια. Με βάση τις αντιδράσεις και τις συναντήσεις, ο ειδικός αναγνωρίζει ότι «θα είναι δύσκολο για τα θύματα του ανταγωνισμού, αλλά είναι η σωστή λύση από μακροοικονομική άποψη».

«Σταματήστε με τις γαλλικές ετικέτες σας», συνεχίζει. Αλήθεια πιστεύεις ότι το chateau, το οικόσημο και η πύλη από σφυρήλατο σίδερο είναι σήμερα όνειρο; Πολύ λίγο. Οι σημερινοί καταναλωτές προτιμούν την μπύρα Kekette ή τη μπύρα Levrette. Βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας για να προσαρμοστείτε στον στόχο σας!» τονίζει ο Olivier Dauvers, εσκεμμένα προκλητικός.

Οι ονομασίες σκοτώνουν, οι επωνυμίες μπορούν να σώσουν

Παίρνοντας το παράδειγμα της σειράς του συνεταιρισμού Tutiac (Bordeaux), ο δημοσιογράφος δεν διστάζει να επιβεβαιώσει ότι οι ονομασίες προέλευσης «σκοτώνουν», αλλά ότι οι μάρκες μπορούν να σώσουν. «Ακόμα και το Bordeaux! Πρέπει να παίξεις με τη μάρκα για να δημιουργήσεις καταναλωτικές συνήθειες». Συνεχίζει, προτείνοντας στους οινοποιούς να αφαιρέσουν την αναφορά του τρύγου από φιάλες που πωλούνται λιγότερο από 5 ευρώ. «Αυτό θα σας επιτρέψει μεγαλύτερη ευελιξία στα logistics και τη δυνατότητα εξομάλυνσης των τιμών. Και για τον καταναλωτή δεν θα αλλάξει τίποτα. Σε καθημερινή βάση, δεν τον ενδιαφέρει αν η φιάλη των 3,25 ευρώ είναι του 2017 ή του 2018. Θέλει απλώς το κρασί να είναι αξιόπιστο και εμπορεύσιμο.

Ο Olivier Dauvers τελειώνει συνιστώντας οι επωνυμίες να μην προσφέρουν πλέον «τοίχους κρασιού». «Πρέπει να κάνουμε τα προϊόντα πιο προσιτά προσφέροντας κλειδιά εισόδου ανά τιμή, αριθμό μεταλλίων ή δυνατά σημεία, όπως ήδη βλέπουμε στις Ηνωμένες Πολιτείες».

Πηγή: ΚΕΟΣΟΕ

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ολοένα και πιο δεκτικοί στην ιδέα του μη αλκοολούχου κρασιού, με τις γυναίκες και τους νεότερους σε ηλικία να δείχνουν...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Tην 1η Νοεμβρίου το Ξινόμαυρο γιορτάζει παγκόσμια και για το λόγο αυτό οι «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος» διοργανώνουν και προτείνουν για τους λάτρεις της ποικιλίας,...

REPORTS

Αλλαγές στην υποβολή των δηλώσεων παραγωγής, επεξεργασίας, εμπορίας και αποθεμάτων στον αμπελοοινικό τομέα προβλέπει τροποποιητική απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Τσιάρα, που αναρτήθηκε...

REPORTS

Το δελτίο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ενημερώνει ότι το αμπέλι βρίσκεται στο στάδιο ωρίμανσης και συγκομιδής, κυρίως για τις πρώιμες επιτραπέζιες ποικιλίες....

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...

REPORTS

Οι εξαγωγές ιταλικού κρασιού κατέγραψαν νέο ρεκόρ το 2024, αγγίζοντας τα 8,136 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 5,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

REPORTS

Έπιασε τόπο η έκκληση των ηγετών του οίνου, διάκριση μεταξύ κατανάλωσης και κατάχρησης στο νέο ψήφισμα του ΠΟΥ.